Gjest Hemoride Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Husker det stod så mye om hemoride krem i avisene for 1-2 år siden. Det skulle vist være så bra på rynker. Tror det var Jan Thomas som nevnte det. Kjøpte en pakke på apoteket i dag. Men skjønner ikke hvor den skal smøres? Husker ikke hvor Jan Thomas sa det skulle smøres, så ble litt usikker nå. Er det rundt "analringen" / endetarmsåpningen, eller rundt på hele rumpeballen. Kan det brukes mot eksem også? Ganske flaut. Turte ikke si på apoteket at det var mot rynker, så kan skylde meg selv forf at jeg ikke vet hvordan det brukes.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Når man er plaget med hemoroider, så skal hemoroide kremen smøres i analåpningen og kanskje litt utenfor. På rumpeballen har ingen hensikt, siden det er hemoroide krem, og den skal brukes inni, og utenfor åpningen. Dette står i pakkevedlegget altså. :-) Kan ikke brukes mot eksem nei. Dem har jo andre reseptfrie kremer på apoteket for det. :-)
Gjest Hemoride Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Er det noen som har bevist at hemoride krem hjelper mot rynker i ansiktet? Eller er det bare Jan Thomas som liker å smøre seg der? Forstår ikke hvordan salve rundt analåpningen skal hjelpe på ansiktet. Tror de snakket om de i Top Model også. Da jeg rundet 40 kom rynkene en etter en. Må stoppes nå.
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Er det noen som har bevist at hemoride krem hjelper mot rynker i ansiktet? Eller er det bare Jan Thomas som liker å smøre seg der? Forstår ikke hvordan salve rundt analåpningen skal hjelpe på ansiktet. Tror de snakket om de i Top Model også. Da jeg rundet 40 kom rynkene en etter en. Må stoppes nå. Dette er selvopplevd fra en gang venninnen min fristet meg til å teste hemoride krem mot rynker, selv om vi ikke akkurat hadde så mange. Det som skjer er at kremen stivner til ansiktet, så det tvinges til utglatning, huden du smører kremen på blir stiv og jevn, spesielt er den brukt rundt øynene av modeller. Da skrumper alle poser og "smile"rynkene inn med en gang. Men det anbefales ikke da det gjør sår hud rundt øynene enda mer sårbar og utsatt.
Catch Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Dette er selvopplevd fra en gang venninnen min fristet meg til å teste hemoride krem mot rynker, selv om vi ikke akkurat hadde så mange. Det som skjer er at kremen stivner til ansiktet, så det tvinges til utglatning, huden du smører kremen på blir stiv og jevn, spesielt er den brukt rundt øynene av modeller. Da skrumper alle poser og "smile"rynkene inn med en gang. Men det anbefales ikke da det gjør sår hud rundt øynene enda mer sårbar og utsatt. Ehm... dette stemmer vel ikke helt.. Hemorroider er blodfylte utposninger innenfor, i og rundt anus, og disse kremene virker (blant annet) slik at blodårene trekker seg sammen. Derfor blir det sagt at slik krem kan brukes for å fjerne mørke ringer under øynene (som gjerne er tynn hud der synlige blodårer vises gjennom). Den hjelper ikke mot rynker! ....og den er også for hard å bruke på den tynne huden under øynene, så bare dropp det..
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 eg og syster mi har og prøvd dette, diverre. ho endte med glatt hardt halvposa ansikt medan eg svelte opp som ei bolle ikkje akkurat noko å anbefala for andlete....
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 høres ut som en allergi reaksjon du fikk wildr.
Dr_ag_on_86 Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 siden det skal virke på blodfylte utposninger ved å trekke sammen blodårene, kan det da virke på begynnende åreknuter? og "sprengte blodårer" i hudoverflaten?
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Ehm... dette stemmer vel ikke helt.. Hemorroider er blodfylte utposninger innenfor, i og rundt anus, og disse kremene virker (blant annet) slik at blodårene trekker seg sammen. Derfor blir det sagt at slik krem kan brukes for å fjerne mørke ringer under øynene (som gjerne er tynn hud der synlige blodårer vises gjennom). Den hjelper ikke mot rynker! ....og den er også for hard å bruke på den tynne huden under øynene, så bare dropp det.. ups, da kan det hende jeg forveksler den med annet møl vi eksperimenterte med
Catch Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 siden det skal virke på blodfylte utposninger ved å trekke sammen blodårene, kan det da virke på begynnende åreknuter? og "sprengte blodårer" i hudoverflaten? Det er jo ikke det denne hemorroidekremen er laget for.. På slike ting som du nevner kan du heller bruke Hirudoid, en krem som funker litt på samme måte (trekker sammen små blodkar), er reseptfri, og som er tiltenkt dette formålet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå