Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

forrige helg var han på julebord med guttene på jobben. de var i danmark hele helgen. så når helga kom nå var vi enige om å slappe av sammen.

så farter han frem og tilbake på fredagen. (hjelpe han, kjøre han andre, hit og dit) også kommer han hjem og vi begge sovner på sofaen kort tid etterpå.

så samme regle i dag. hit og ditt, også kommer han hjem rundt ni tiden også ringer en kompis. så spør han om han kan dra til han for å ta noen øl.

da blir jeg sur..! først blir jeg skikkelig furt og forteller at nå må han kunne slappe av og være med meg også.. men han skjønner det ikke.. han sier jo at vi fortsatt har søndagen igjen da..

-hallo???jeg prøver jo forklare at jeg er lei meg og føler at han ikke vil være sammen med meg.. men han påstår at jeg ikke bør det, for han ble jo hjemme.

nei han ble ikke hjemme fordi han ville, men fordi jeg ble sur..

"#¤%&/()(/&%¤#"#¤%&/()(/&%

sinna ja! men pågrunn av at jeg er lei meg... føler at jeg er mer glad i han pågrunn av at jeg vil slappe av hjemme med han i helgene.. mens han skal ørten ærender og dit og hit.. han burde kunne ta hensyn når han var borte hele forrige helg.

og nå er han pert på meg.. vært stille i hele kveld. han er så jævla vanskelig å snakke med når han blir sur på meg.. klarer ikke å sette seg inn i mitt ståsted!

og nå har han gått å lagt seg.. som regelt er det jeg som bryter dette mønsteret pga jeg fikser ikke lang furting.. jeg spurte om han ville ha nattakyss, så han han "mmm.." så gikk jeg for å legge meg vedsidna han også kyssa han meg fort og sa "natta". føler meg avvist igjen!! men nå kjenner jeg at jeg holder på å klikke her!!

hvorfor klarer han alltid å få det til at det er min skyld, at det er jeg som er urimelig

er jeg urimelig? noen med erfaring på dette her...hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bastian.
Skrevet
hit og ditt, også kommer han hjem rundt ni tiden også ringer en kompis. så spør han om han kan dra til han for å ta noen øl.

Spør han deg om å få lov, eller spør han kompisen om å få komme?

da blir jeg sur..! først blir jeg skikkelig furt og forteller at nå må han kunne slappe av og være med meg også.. men han skjønner det ikke.. han sier jo at vi fortsatt har søndagen igjen da..

Jeg forstår at du blir sur, men å gi det til kjenne når du diskuterer med han vil bare få han på defensiven, og det hjelper aldri. Og dere HAR jo tross alt søndagen. Eller er ikke den bra nok?

-hallo???jeg prøver jo forklare at jeg er lei meg og føler at han ikke vil være sammen med meg.. men han påstår at jeg ikke bør det, for han ble jo hjemme.

nei han ble ikke hjemme fordi han ville, men fordi jeg ble sur..

Dette går på tvers av mannelogikk-reglene. Først så blir du sur, og så blir du sur fordi han gjorde som du ville. Du vil ikke at han skal gjøre som han vil, og du vil at han skal ville det du vil.

sinna ja! men pågrunn av at jeg er lei meg... føler at jeg er mer glad i han pågrunn av at jeg vil slappe av hjemme med han i helgene.. mens han skal ørten ærender og dit og hit.. han burde kunne ta hensyn når han var borte hele forrige helg.

Dere har rett og slett litt forskjellig verdisyn her. Han tenker nok som mange menn "vi ser jo hverandre hele uka uansett", og vil bruke det som tradisjonelt er kompistid med kompiser. Han kan tross alt ikke rangle i ukedager. Eller på søndag. Å sitte og holder hender med deg på sofaen derimot, det ødelegger verken nattesøvn eller morgendagen.

Han ser det rett og slett ikke på samme måten som deg. Ikke minst fordi du vil jo ikke at han skal "ta hensyn". Du vil at han skal føle som deg, at han skal selv ønske å holde seg hjemme.

og nå er han pert på meg.. vært stille i hele kveld. han er så jævla vanskelig å snakke med når han blir sur på meg.. klarer ikke å sette seg inn i mitt ståsted!

*kremt*

og nå har han gått å lagt seg.. som regelt er det jeg som bryter dette mønsteret pga jeg fikser ikke lang furting..

jeg spurte om han ville ha nattakyss, så han han "mmm.." så gikk jeg for å legge meg vedsidna han også kyssa han meg fort og sa "natta". føler meg avvist igjen!! men nå kjenner jeg at jeg holder på å klikke her!!

Han føler seg neppe som en bukett med roser selv. Du har jo vært sur hele kvelden, selvsagt vil han ikke ligge å kline med deg. Dessuten så er det jo ikke noe stor hemmelighet at en og annen dame bruker sex for å få viljen sin, og han vil vel ikke føle at han gir etter, eller gir noen løfter han ikke kan holde.

hvorfor klarer han alltid å få det til at det er min skyld, at det er jeg som er urimelig

Fordi det er det han føler.

Skrevet
nå begynner jeg å bli mektig lei!, en furten kjæreste..

All den tid du har tegnsetting som en fjortenåring med konsentrasjonsvansker, så er det litt vrient å skjønne hvem du sikter til i overskriften. Denne furtne kjæresten, er det den underkuede typen din du sikter til, eller er det et sjeldent øyeblikk av selvransakelse?

Skrevet

Hei TS!

Forstår hvordan du har det, kjæresten er også utrolig furtete. Er liksom alltid jeg som å ordne opp når vi har kranglet, fordi han går for å legge seg. Det er tider der jeg kunne kvelt han, men jeg synes du bare skal fortelle han det - rett ut!

Si at du føler du alltid er den som må ta opp diskusjoner, at du føler at du er den eneste som bryr deg om å ta vare på deres forhold sammen. Han tenker ikke på deg, på hva du føler, på hva du mener, men kjører sitt eget løp.

Jeg sa til kjæresten min at jeg ikke orket å være den eneste personen i forholdet vårt. Tydelig og klart. Vil han ha meg, så må han søren meg jobbe litt for det. Kan ikke ta meg for gitt. Dette synes jeg at du skal gjøre klart for kjæresten din.

Hvis han synes du preiker piss så hadde ingenting stoppet meg fra å flytte ut. Det er måte på hvordan man skal finne seg i å bli behandlet! Du kan ikke la han bruke deg som en vaskefille heller.

Sure, grinete mennesker går også utover en selv, og det merker du jo.

Når dere har lovet å bruke helgen sammen, på hverandre, bør han følge dette. Jeg synes at fredagen er grei, å få fartet litt rundt før man tar helg, men at han fortsetter hele lørdagen er drøyt. Kanskje du skal finne på noe som opptar tiden din da? Dra på shopping eller liknende. Uansett er det søndag nå, du får binde ham fast til sengen om du må, for å få ham til å snakke:P hehehe

Lykke til! Ha en fin søndag:)

Skrevet

Kom til å tenke på min eks her. Da ungene var små var han på farten hver helg. Dro ut på fest på fredgskveld og kom sjanglende hjem på søndags formidag. Jeg ble etterhvert rimelig lei av å sitte hjemme alene hver bidige helg og satte tilslutt foten ned. Og han ble hjemme. Satt i sofaen uten å si et ord. Ikke så veldig hyggelig. Og når jeg spurte han om hvorfor han var sånn var reaksjonen " Jeg er jo hjemme, må jeg være blid også?"

Trenger kanskje ikke å si at det forholdet tok slutt....

Skrevet

tusen takk for den gode støtten her.

han våkna i dag og var blid igjen. nå er han ute igjen, skulle hjelpe en kammerat. han er egentlig alt for dum snill når det kommer til tjenester. han sier ja til å hjelpe alle. alle kontakter han, fordi de vet at han stiller opp med å hjelpe.

og det er som en nevnte her inne, han ser jo meg hele uken så han skjønner ikke at for meg er helgen litt mer spessiell..

mannfolk tenkning?

også som du sier, han skjønner ikke hvorfor jeg ble sur når han ble hjemme.. altså jeg ble sur fordi han skulle dra, også ble jeg sur når han ble hjemme.. men det var jo fordi han opprinnelig ville dra, men ble hjemme pga jeg ble sur.. tenker ikke mannfolk slik?

hehe.. da måtte jeg le når du skrev det. traff spiker'n der! ;)

og du som sier at du har det like dan, det er fryktelig irriterende!

og du som skrev sist, ja det er jo slike ting som man er redd for skal skje.

at man ikke er god nok lenger og rastløsheten slår i taket pga man ikke finner det tilfredsstillende å være med kjæresten lenger. man blir jo lei seg og redd når det brått begynner å bli slik.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet jeg, da... Kan ikke du være med han ut? Hvorfor han være hjemme med deg fordi han var borte forrige helg? Har dere ikke utrolig mange helger foran dere da?

Tror det er sånn jente-logikk som jeg aldri har fått med jeg, jeg... Hvis jeg vil være sammen med mannen min så blir jeg med han dit han drar. Hvis han hadde sagt at han ville dra et annet sted, og at han ikke ville at du skulle bli med, så hadde jeg skjønt at du ble sur. Men så trenger jeg heller ikke å tilbringe hele helga sammen med min kjære hvis ha har vært borte heller.

Gjest Vanessa-79
Skrevet

Jeg tror dere har startet en ond sirkel.

Hvis han blir hjemme nå så føler han vel at han gjør det kun for din skyld, og det gir jo ingen god følelse for dere begge.

Du har sikkert hørt dette mange ganger før, men PRAT med han, foreslå alternativer: Bli med han ut, bli kjent med damene til kompisene hans :jepp: ha dine og hans venner på besøk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...