Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Hei. Vi har akkurat blitt prøvere. Dette blir 2 pp. jeg er så klar for barn og leser mye og styrer med el- testing osv. Samboer vil ikke høre noe snakk om noe babyting i det hele tatt. og det gjør at jeg føler meg litt alene om det. <jeg kan jo ikke prate med noen andre om det Etter forrige pp, følte jeg at det var noe på gang i magen. Men da jeg fikk blødninger 4 dager før forventet mens.. tenkte jeg at det var over. Var også negativ graviditetstest denne dagen. Nå er det 4 dager etter det jeg trodde var ikm. Jeg kjenner meg så rar. Er utrolig sliten, MYE luft i magen, litt kvalme inni mellom, tett nese og hodepine. Er sinnsykt moody.(opp og ned i humøret) Magen føles hoven nederst. Men ingen ømme bryst. Da jeg fikk blødninger var den masse brunt før det ble rødt friskt blod. Men blødningene varte bare i 2 døgn. Pleier ikke å ha så lang menstrasjon heller men. Det jeg tenker på nå er: - Kan jeg være gravid? - Kan jeg ha hatt en SA - Hvor mange dager skal jeg ta utgangspunkt i at min syklus er? Vanligvis ligger den på ca 28 dager+/- en dag. Denne mnd var den bare 24 dager. Er så ny på dette, og skjønner ingenting. Trenger sårt hjelp. Og jeg føler ikke jeg kan prate med samboer. Er så trist og lei i dag
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Ja, du kan være gravid. Ja, du kan ha hatt en SA. Jeg er likevel ikke ekspert på området, så håper du får bedre svar av noen andre. Det jeg lurer på, er hvorfor du ikke kan snakke med din samboer når dere skal være sammen om dette?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Takk for svar. Han er lei av at jeg maser om babyting hele tiden, derfor prater jeg ikke om det til ham. Synes som deg at det er dritkjipt å ikke snakke om det. Men han har akkurat gitt meg klarsignal til at vi kan begynne å prøve, og jeg er livredd for at han skal ombestemme seg hvis det blir for mye mas og styr. Vi har ikke et veldig aaktivt sexliv, så jeg er redd det vil ødelegge for hans sexlysst.
Gjest Puella Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Du kan muligens ha vært veldig tidlig gravid, og det kan også hende at det ikke vises på graviditetstest pga for lite Hcg. Men det er nokså vanlig med tidlig spontan abort spesielt opptil 2-3 uke av svangerskapet når kvinnen ikke alltid merker at hun er gravid. Det er disse 60% av alle svangerskapene som ender i SA, tidlig i graviditeten altså.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Huff a meg. Nå ble jeg skikkelig lei meg. Tenk om jeg har vert gravid og mistet
Lilith Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 (endret) Jeg vet ikke om det er noen trøst, men det er relativt vanlig å ha SA tidlig i svangerskapet, og uansett er det vanskelig å vite om det var det, eller om det bare var en litt rar mens. Men HVIS det var en SA, så betyr det i det minste at du kan bli gravid! Håper kjæresten din blir ivrigere etter hvert! Det kan jo hende han synes det hele er litt skremmende? Han kommer seg nok Stå på og lykke til! Endret 29. november 2008 av Lilith
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Hvordan vet jeg om det var en SA da? Har bestilt nye billigtester.. tror de kommer i morgen. Da skal jeg ta en graviditetstest. Husker jeg tok en el- test dagen etter blødningene startet. den var positiv. Skjønner ingenting jeg
Regndråpe Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Kan jeg bare spørre deg om hvorfor du prøver å få barn med en som ikke vil høre snakk om det??
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Jeg må innrømme at jeg lurte på det samme.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 Kan skjønner dere lurer på det. Han vil ha barn med meg. Men jeg har mast i 2 år nå. og plutselig sa han at vi kunne begynne å prøve. Poenget er at jeg er såå ivrig og prater om el og symptomer og ting ganske mye. Vi har ikke et aktivt sexliv og har pratet mye om det. Men han har ikke så stor sexlysst. Så jeg tror han blir litt stresset og får presentasjonsangst, i og med jeg vil dette så veldig. Han vil vel helst at han bare skal ha sex når han har lysst. Men jeg stresser over at det må jo liksom klaffe litt på el- periode. Men jeg blir litt lei meg over at jeg ikke kan prate så mye som jeg vil om det... derfor innlegget.
Gjest Bastian. Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Ok. Men da blir du nesten nødt til å finnet et anne outlet og la den stakkars fyren være i fred. Jeg hadde neppe fått prestasjonsanganst av sånt, men EL-mas og symptomjakt hadde gjort meg ganske drittlei hele greia. Dette har en tendens til å oppta damer fullstendig og omtrent bli en hobby for dem. Jeg vedder på at hvis han skaffet seg en hobby du ikke klarer (har lyst til) å helt sette deg inn i så hadde du blitt rimelig drittlei om han skulle ha snakket om det hele tiden. Han vil vel helst at han bare skal ha sex når han har lysst. Men jeg stresser over at det må jo liksom klaffe litt på el- periode. Denne derimot skjønner jeg fullstendig. Jeg vil heller ikke ha sex når jeg ikke har lyst - det blir som å tvinge i meg mat når jeg er mett for min del. Og når dama i tillegg stresser, ja da forsvinner lysten HELT. Så du får gjøre som en del andre her. Ikke si noe som helst om EL og forfør han litt i stedet.
Høstjenta Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 I begynnelsen var ikke min sambo så veldig ivrig, men det har bedret seg etterhvert. Han er blitt mer interessert i vite hva som skjer. Også må man prøve å ikke tvinge frem sex, har litt den følelsen selv inni mellom. Men prøv å få ham til å få lyst, f.eks. finne frem noe sexy undertøy. Da blir det mer kos og ikke plikt ut av det. Men om du gjerne vil snakke mer om det så kanskje du kan opprette en prøverdagbok her inne...? Der kan du øse ut om alt rundt prøving og følelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå