Suzy Skrevet 8. desember 2008 #21 Skrevet 8. desember 2008 Suzy; 100% sikker på at du bestilte riktig størrelse? EKTE korsetter skal bestilles 4 inches mindre enn ditt naturlige midjemål. Kjøper du ett som er som ditt midjemål, så gjør det naturligvis ingenting for kroppen, for det ligger bare utenpå. Jeg vet - og om du ser på linken så ser du at den ikke går til et ekte korsett. Jeg har et skikkelig e og det kostet endel mer enn det der, ogdet holdt på en helt annen måte!
Gjest Grafica Skrevet 8. desember 2008 #22 Skrevet 8. desember 2008 Da så Det er en vanlig feil å gjøre nemlig, å ikke bestille korsettet lite nok. Men når jeg ser på linken, så ser jeg jo at dette er ikke annet enn et korselett, med plastspiler... Ikke mye cinch i det, nei.
Suzy Skrevet 8. desember 2008 #23 Skrevet 8. desember 2008 Da så Det er en vanlig feil å gjøre nemlig, å ikke bestille korsettet lite nok. Men når jeg ser på linken, så ser jeg jo at dette er ikke annet enn et korselett, med plastspiler... Ikke mye cinch i det, nei. Nemlig - jeg fikk mitt sydd til meg etter mål
Gjest Golden Girl Skrevet 8. desember 2008 #24 Skrevet 8. desember 2008 (endret) Jøss - vel, da gjetter jeg på at du ikke har mye pupper å holde oppe og ikke har noe mage å holde inne? Eller? Joda, begge deler! Men det er kanskje noe med forventningene til hvor mye det skal holde inne..? Jeg ble super fornøyd, men forventet ikke akkurat å se ut som Jessica Rabbit heller. Men puppene holdt seg der de skulle, og magen også. Endret 8. desember 2008 av Golden Girl
Gjest Grafica Skrevet 8. desember 2008 #25 Skrevet 8. desember 2008 Golden Girl, det der er ikke et ekte korsett, og om man har prøvd et ekte korsett, så VET man forskjellen. Ikke villed TS...
Gjest Golden Girl Skrevet 8. desember 2008 #26 Skrevet 8. desember 2008 Finnes sikkert bedre korsetter for de som ønsker det. Det kommer helt an på behovene. Hvem vet hva ts er ute etter..? Jeg forteller bare om mine erfaringer, så er du i din fulle rett til å mene noe annet!
Gjest Shade Skrevet 9. desember 2008 #27 Skrevet 9. desember 2008 Takk for alle tipsene! Vi endte opp med dette: Katie Så var det bare å vente Men fortsett gjerne å komme med info om korsetter!! Det blir nok ikke det siste vi kjøper
Gjest Grafica Skrevet 9. desember 2008 #28 Skrevet 9. desember 2008 Godt valg! What Katie Did er suveren kvalitet Om dere ønsker info om hvordan man går inn et korsett, så si ifra
Gjest Shade Skrevet 10. desember 2008 #29 Skrevet 10. desember 2008 Er det en spesiell måte å gjøre det på? Trodde det bare var til å snøre igjen jeg. Kom med tipset! Hadde vært litt dumt om vi ikke klarte å få det på Ser det for meg at vi havner i en svettende, bannende haug på gulvet etter å ha forsøkt i en time
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #30 Skrevet 10. desember 2008 Ikke bare ta det på og snurp det inn.. Jeg hadde helt glemt å gå inn i korsettet mitt når jeg skulle på julebord for et par helger siden og jeg slet for å si det slik, men jeg hadde bare en kjole med meg, og den trengte jeg korsett for å gå inn i så det ble veldig mye stramme, lære og puste igjen, stramme litt mer, ligge på senga og prøve desperat og få puste skikkelig
Gjest Grafica Skrevet 10. desember 2008 #31 Skrevet 10. desember 2008 Er det en spesiell måte å gjøre det på? Trodde det bare var til å snøre igjen jeg. Kom med tipset! Hadde vært litt dumt om vi ikke klarte å få det på Ser det for meg at vi havner i en svettende, bannende haug på gulvet etter å ha forsøkt i en time Nei, dette er en kunst, ser du... Skal ci se, jeg har en god guide liggende her et sted. Breaking-in your corset For your first lacing, don’t tighten the corset too much. You want to give the fabric and stitches time to move and adjust to the heavy stresses you are putting on them. Try lacing loosely, with little stress, for a half hour, then letting the corset sit, without you in it, for an hour. The wearing will start to stress the fabric and re-distribute the stresses, and the heat from your body will start to stretch and mold the fabric. The time sitting on it’s own will help the corset to cool off and ‘set’ the molding you just did. After it has been cool for a while, try again, this time a little tighter. You should not try to get the corset to the planned reduction for the first four or so wearings. You are much more likely to bust a seam or pop a stud off your busk if you stress the corset so soon. If this is your first time wearing a corset, you also need to give your body time to get used to the constrictions involved in wearing a corset. Finally, you should never just lace your corset to a large restriction. Lace it to where it feels snug to tight, and then wear it for a half-hour or so. Your body will adapt to the feeling of being corseted, and you will find that after 30 min you can tighten more without being uncomfortable. If you plan a large reduction for a night, keep this in mind and plan hours ahead to wear your corset and work into the reduction. When you are finished wearing your corset, take it off in the same method you put it on. Be sure to loosen the laces before you try to unsnap the busk, or you are stressing a few studs and may break one off. Om du bare tar det på og strammer alt du kan med en gng du før det, så kan du ende opp med å ødelegge korsettet, skade seg selv, og du kommer til å ha det sinnsykt ubehagelig mens du har det på. Lykke til!
Suzy Skrevet 10. desember 2008 #32 Skrevet 10. desember 2008 Og ikke glem at man snører nedenfra og opp og ovenfra og nedover... Altså mot midten og strammer der tilslutt
Gjest Shade Skrevet 10. desember 2008 #33 Skrevet 10. desember 2008 Dette burde nesten vært en egen OL gren Men sånn jeg forsto det skal man ta det av seg og lufte det etter at man har hatt det på seg en halv time etter stramming, forsatt strammet så langt man var kommet. Men hvordan passer det med at man skal løsne den forsiktig litt av gangen etter at man er ferdig med å bruke den? :klø: Puh dette er komplisert
Gjest Grafica Skrevet 10. desember 2008 #34 Skrevet 10. desember 2008 Okey, si du skal bruke korsettet første gangen på julaften. De to ukene frem til julaften nå, går du med det LØST strammet en halvtime hver dag. Så tar du det forsiktig av, og legger det pent sammen, slik at det får hvile en halvtime. Og så tar du det på igjen, og strammer det litt mer enn første gangen. Går med det en halvtime-time igjen, og lar det så hvile til neste dag. Dette er for at korsettet skal tilpasse seg din kropp. Så, når du skal ha det på på julaften, så tar du det på noen timer før du skal ut. Stram det gradvis, la det gå ca tjue minutter mellom hver gang. Når du kommer hjem, tar du det av på samme måte, løsner gradvis til du kan ta det helt av. Det er veldig knotete, men det er nødvendig. Har hørt om alt for mange som har endt opp med knekte/bøyde metallkroker, opprevne sømmer osv fordi de har gjort det for fort. Etterhvert som man blir vant til korsettet (si etter fire-seks måneders regelmessig bruk) kan man ta det på fortere, men man skal alltid være like forsiktig med å ta det av.
Fluffie Skrevet 10. desember 2008 #35 Skrevet 10. desember 2008 Finnes sikkert bedre korsetter for de som ønsker det. Det kommer helt an på behovene. Hvem vet hva ts er ute etter..? Jeg forteller bare om mine erfaringer, så er du i din fulle rett til å mene noe annet! Poenget var nok at det du linket til ikke er et korsett i det hele tatt, men en basque eller muligens corselette (litt diverse navn på de greiene). Et korsett er et plagg som skal forme kroppen, det endrer utseendet på overkroppen og skal lages i kraftige stoffer og ha stålspiler som virkelig holder inne. De skal også snøres inn. Medisinske korsetter lages på helt andre måter, dog. Du kan lese om korsetter her på Wikipedia. Da ser du nok forskjellen.
Gjest Golden Girl Skrevet 10. desember 2008 #36 Skrevet 10. desember 2008 Helt klart, ordentlige korsetter er jo noe annet. Får jo lyst å prøve dette også da, det er stilig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå