Gå til innhold

Korsett

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke i dag :)
Skrevet

Har tenkt å kjøpe korsett til damen min til jul, men vet ikke så mye om hva jeg skal se etter når det gjelder både pris og kvalitet.

Noen som har noen gode råd / erfaringer å komme med? har kikket litt på nettet men har ikke blitt så mye klokere. Hun sagt det til henne så mål / størrelse er i boks.

På forhånd takk for tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe jeg er damen til han som skal kjøpe korsett. ;) Det jeg ønsker meg er et ordentlig korsett som støtter holder inn, gir meg en fin kløft og som man kan bruke under klærene.. Tips noen?

Skrevet
Henry and June har mye fint undertøy, feks dette:

http://www.henryandjune.com/hj/stprod.asp?pf_id=4685

Men mulig det blir lite tid å bestille på nett før jul...?

IKKE kjøp det der! Jeg har prøvd det og det er null verdt når det gjelder effekt. Det holdt ikke noe på plass og det passet ikke i det hele tatt. Bare dritt.

Skrevet (endret)

Jeg titter også etter korsetter (til meg selv), og har funnet ut at det er mange fine på H&M. De er helt sikkert ikke spesielt gode sammenliknet med de superdyre man finner i dyrere butikker og på nett, men hvis man er slank i utgangspunktet og bare vil ha den sexy effekten av å ha på et korsett, tror jeg de fungerer fint :) Men skal man bruke korsettet til å snurpe inn magen og slikt tviler jeg på at de duger.

Endret av Tonje!
Gjest WildRider
Skrevet
Jeg titter også etter korsetter (til meg selv), og har funnet ut at det er mange fine på H&M. De er helt sikkert ikke spesielt gode sammenliknet med de superdyre man finner i dyrere butikker og på nett, men hvis man er slank i utgangspunktet og bare vil ha den sexy effekten av å ha på et korsett, tror jeg de fungerer fint :) Men skal man bruke korsettet til å snurpe inn magen og slikt tviler jeg på at de duger.

Er det noen som gjør det? Altså, jeg bruker korsetter fordi de er skikkelig fine og fascinerer meg, men da må jeg ofre muligheten til å puste og pese skikkelig for det strammer temmelig bra. Tror jeg hadde dødd av ihel klemming om jeg hadde større mage som jeg snurpet inn..

Skrevet
Er det noen som gjør det? Altså, jeg bruker korsetter fordi de er skikkelig fine og fascinerer meg, men da må jeg ofre muligheten til å puste og pese skikkelig for det strammer temmelig bra. Tror jeg hadde dødd av ihel klemming om jeg hadde større mage som jeg snurpet inn..

Haha, ser det for meg. Neida, det er det du forklarer her jeg mener med å snurpe inn magen - at det strammer sånn at magen blir holdt inne og ser mindre ut enn den egentlig er. "Og sånt" betydde at korsettet gir bedre holdning og slike greier. Det er jo mye forskjellig korsetter kan gjøre om de er laget for det, poenget mitt var at korsettene fra H&M sannsynligvis ikke gjør så mye annet enn å se fine ut - men at om det kun er det man er ute etter, så duger de sikkert :)

Gjest WildRider
Skrevet
Haha, ser det for meg. Neida, det er det du forklarer her jeg mener med å snurpe inn magen - at det strammer sånn at magen blir holdt inne og ser mindre ut enn den egentlig er. "Og sånt" betydde at korsettet gir bedre holdning og slike greier. Det er jo mye forskjellig korsetter kan gjøre om de er laget for det, poenget mitt var at korsettene fra H&M sannsynligvis ikke gjør så mye annet enn å se fine ut - men at om det kun er det man er ute etter, så duger de sikkert :)

Åja, ja så klart hehe, da er jeg med.. Og jeg er også helt sikker på at korsettene fra H&M ikke fikser den jobben, nei! Merker hvor hardt mitt korsett blir snørt til for å holde gørra min inne, nesten spenntak. Tror ett billigere fra feks h&m hadde røket der og da :fnise:

Skrevet
Åja, ja så klart hehe, da er jeg med.. Og jeg er også helt sikker på at korsettene fra H&M ikke fikser den jobben, nei! Merker hvor hardt mitt korsett blir snørt til for å holde gørra min inne, nesten spenntak. Tror ett billigere fra feks h&m hadde røket der og da :fnise:

Haha uff, må ikke stramme alt for mye nå da! Husk hva som skjedde med Elizabeth Swan i Pirates of the Caribbean (at hun datt utfor klippene, ikke at hun ble sammen med Will :gjeiper: ).

Hvor mye må man egentlig regne med å betale for et korsett av grei kvalitet som holder litt inne? Trenger ikke å holde masse inne, men ett som faktisk hjelper til med å gi litt ekstra former og slikt. Er mest av nysgjerrighet at jeg spør, jeg må være litt økonomisk fremover O:)

Gjest WildRider
Skrevet
Haha uff, må ikke stramme alt for mye nå da! Husk hva som skjedde med Elizabeth Swan i Pirates of the Caribbean (at hun datt utfor klippene, ikke at hun ble sammen med Will :gjeiper: ).

Hvor mye må man egentlig regne med å betale for et korsett av grei kvalitet som holder litt inne? Trenger ikke å holde masse inne, men ett som faktisk hjelper til med å gi litt ekstra former og slikt. Er mest av nysgjerrighet at jeg spør, jeg må være litt økonomisk fremover O:)

Jeg har betalt mellom 1000-2000 for mine, men det mest økonomiske og beste korsettet jeg har i lav prisklasse er egentlig ett skreddersydd! Jeg valgte stoff og tok med til skredder og fikk henne til å sy meg ett sant korsett som ligger i prisklassen 2000 + hvis du skal kjøpe i butikk, jeg betalte 600 for arbeidet og 200 for stoffet :)

Hehehe, ja jeg vil ikke falle om heller, så har vært litt forsiktig med innspenninga der, men må alltid få noen til å hjelpe meg, ellers faller det bare ned når jeg skal fikle med knuten til slutt :ler:

Gjest Golden Girl
Skrevet
IKKE kjøp det der! Jeg har prøvd det og det er null verdt når det gjelder effekt. Det holdt ikke noe på plass og det passet ikke i det hele tatt. Bare dritt.

Helt uenig faktisk! Kjempelekkert, god kvalitet, og satt kjempefint! :)

Skrevet

Det kommer litt an på når/hvordan man skal bruke det og. Det som er problemet med billige korsetter er at de bruker tynne og enkle spiler, mens ordentlige korsetter har tjukke, doble spiler som står tettere sammen. Om du setter deg i et billigkorsett og får en bulk på magen, eller sitter foroverlent risikerer du at korsettet fortsatt har den formen når du reiser deg opp. Lite lekkert. Siden spilene er bøyelige, kan det også bli ubehagelig ved at de buker seg innover mot magen og sånt, særlig under ...eh... enkelte voksenaktiviteter. ;)

Gjest WildRider
Skrevet
Det kommer litt an på når/hvordan man skal bruke det og. Det som er problemet med billige korsetter er at de bruker tynne og enkle spiler, mens ordentlige korsetter har tjukke, doble spiler som står tettere sammen. Om du setter deg i et billigkorsett og får en bulk på magen, eller sitter foroverlent risikerer du at korsettet fortsatt har den formen når du reiser deg opp. Lite lekkert. Siden spilene er bøyelige, kan det også bli ubehagelig ved at de buker seg innover mot magen og sånt, særlig under ...eh... enkelte voksenaktiviteter. ;)

Det må være i beste fall, i mitt verste fall eksploderte det faktisk av meg :fnise:

Sømmen røk og det skikkelig, glad jeg hadde genser over!

Skrevet
Det må være i beste fall, i mitt verste fall eksploderte det faktisk av meg :fnise:

Sømmen røk og det skikkelig, glad jeg hadde genser over!

:overrasket::hoho:

Skrevet

De fleste her tenker nok på torseletter og basques som korsetter, selv om de egentlig ikke er det. Man får ikke et ordentlig korsett til noen få hundrelapper. Det wildrider linket til er et ordentlig korsett. Man finner også mange fine på www.vollers-corsets.com og www.axfords.com

Skrevet
Helt uenig faktisk! Kjempelekkert, god kvalitet, og satt kjempefint! :)

Jøss - vel, da gjetter jeg på at du ikke har mye pupper å holde oppe og ikke har noe mage å holde inne? Eller?

Gjest Grafica
Skrevet

Suzy; 100% sikker på at du bestilte riktig størrelse? EKTE korsetter skal bestilles 4 inches mindre enn ditt naturlige midjemål. Kjøper du ett som er som ditt midjemål, så gjør det naturligvis ingenting for kroppen, for det ligger bare utenpå.

Anbefaler på det sterkeste http://www.fairygothmother.co.uk , og jeg kan endel om korsetter. Ellers er Vollers, som Saeria la inn link til, en av de aller beste på markedet, de har fantastisk kvalitet og bra priser. http://www.naughtyshadows.no har korsetter fra Burleska, som jeg også synes er ganske ok, særlig om man er nybegynner.

piafff: What Katie Did sine korsetter er mer for litt viderekomne brukere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...