Gå til innhold

Unger på 7, 10 og 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kompis har tre unger på alderen i tittelen som han har i alle fall annenhver helg og ellers når de vil til han. Ringte han i tolvtiden i dag for å snakke med han om en tur han skal være med på før jul. Da var han på julegateåpning med barna og sa han kom på msn senere når de kom hjem. Det er greit nok. Skrev melding til han for 5 min siden og spurte om han kom på msn snart, måtte snakke om noe viktig. Men nei, unga satt og så på MGP jr så han kom på når de har lagt seg.

Må barn i den alderen ha voksent tilsyn når de ser på MGP også? Har jo forståelse for at han vil gi barna oppmerksomhet og bruke tid på dem når han har dem. Har stor respekt for hvordan både han og barnemoren håndterer det hele slik at skilsmissen blir enklere å takle for barna (bare et knapt år siden de skilte lag). Mener ikke at han sette verken meg eller kompistur foran ungene, men de må da klare å se på et barneprogram aleine mens han sitter halvannen meter unna?? Av og til får man inntrykk av at ungene må fotegås når de er i hus.

Videoannonse
Annonse
Gjest WildRider
Skrevet

Hvis han satt med dem, bare for å hele tiden vite hvor de var, og hadde dem konsentrert i sikte hele tiden, så er det kanskje bitte litt drøyt.. Kanskje han bare ville finne på noe med dem, noe kos på en lørdagskveld? Han er jo tross alt faren deres, og de trenger nærhet og kosekvelder sammen. Men som sagt, dersom han bare skulle ha dem i sikte hele tiden blir det litt for dumt når dataen bare står 1,5 meter unna og i samme rom..

Skrevet

Selvfølgelig kan unger på 7, 10 og 11 klare seg i flere sekunder uten selskap fra voksne.

Hvis han ser dem stort sett bare annenhver helg, skjønner jeg godt at han prioriterer å være sammen med dem framfor å sitte på MSN.

Skrevet

Han ser helt sikkert på MGPjr sammen med barna sine, og da er det normal høflighet å ikke logge seg på MSN for å snakke med deg.

Skrevet
Han ser helt sikkert på MGPjr sammen med barna sine, og da er det normal høflighet å ikke logge seg på MSN for å snakke med deg.

En skulle tro det var mulig å løsrive seg i de fem minuttene det tar å snakke om det vi skal. Jeg kjenner han godt nok til at jeg vet at han ergrer seg over kjedelig MGP der han sitter og at de barna har hatt moro med faren sin hele dagen.

Men men, programmet er straks ferdig nå uansett, og jeg overlever jeg de minuttene det tar...

Skrevet
En skulle tro det var mulig å løsrive seg i de fem minuttene det tar å snakke om det vi skal. Jeg kjenner han godt nok til at jeg vet at han ergrer seg over kjedelig MGP der han sitter og at de barna har hatt moro med faren sin hele dagen.

Men men, programmet er straks ferdig nå uansett, og jeg overlever jeg de minuttene det tar...

Nemlig.

Ungene er viktigere en deg.

Skrevet
Nemlig.

Ungene er viktigere en deg.

Har ikke påstått noe annet heller.

Gjest WildRider
Skrevet

Men de bor ikke med ham... La barna ha pappaen sin når de har ham, så kan du få ham når de sover ;)

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet
Selvfølgelig kan unger på 7, 10 og 11 klare seg i flere sekunder uten selskap fra voksne.

Hvis han ser dem stort sett bare annenhver helg, skjønner jeg godt at han prioriterer å være sammen med dem framfor å sitte på MSN.

Helt enig! Det er jo hyggelig å ta del i barnas opplevelser, uansett om det er et tv- program eller en julegateåpning. Jeg synes det er helt riktig å prioritere samværet med barna fremfor msn. - Saken hadde stilt seg annerledes om det gjaldt 24 timer 7 dager i uka.

Skrevet

Hjelpe meg! Barna er 7, 10 og 11 år. Men hvor gammel er du?!? Han hadde sikkert tid til å chatte på MSN med deg tidligere når han kom hjem, men han glemte det sikkert. Når du smset han, så var han opptatt med barna. Greitt nok at programmet ikke var hans førstevalg, men det er uansett fint for barna å kose seg sammen med faren som de ikke ser altfor ofte. Du må bare slå deg til ro med at andre folk ikke slipper alt de har i hendene bare du knipser.

Skrevet

Tror slett ikke at sakens kjerne er om ungene kan klare seg alene, heller om farens prioritering. Han prioritere tiden han har sammen med ungnene sine, og det er slik gode fedre skal !!

Smør deg med tålmodighet. Han tar kontakt når de er i seng.

Skrevet

bedre å vente til han har tid vel. og det kan tenkes at barna spør han hvor han skal når han går for å sette seg på dataen. og at de kanskje blir nyssgjerrige og kommer for å se.. unger er veeeeldig nyssgjerrige vettu ;)

og ofte har mor lettere for å si ifra, fedre kan bli litt ubekvemme når barna kommer å ser hans samtaler med en annen kvinne.

uannsett hans motiv syntes jeg han opptrer rasjonelt og bra. barna blir heller ikke missunnelige på deres relasjoner når han behanlder de så bra.

tenk litt på at det gagner deres forhold ;)

pluss at du ser hvor ansvarlig far han er, hvis dere to skal ha barn i fremtiden.

Skrevet
bedre å vente til han har tid vel. og det kan tenkes at barna spør han hvor han skal når han går for å sette seg på dataen. og at de kanskje blir nyssgjerrige og kommer for å se.. unger er veeeeldig nyssgjerrige vettu ;)

og ofte har mor lettere for å si ifra, fedre kan bli litt ubekvemme når barna kommer å ser hans samtaler med en annen kvinne.

uannsett hans motiv syntes jeg han opptrer rasjonelt og bra. barna blir heller ikke missunnelige på deres relasjoner når han behanlder de så bra.

pluss at du ser hvor ansvarlig far han er, hvis dere to skal ha barn i fremtiden.

Vær så snill og bruk 1 min og les startinnlegget før du svarer...

Gjest WildRider
Skrevet

Det var ett godt svar der, men må nesten le litt pga misforståelsen :ler:

Skrevet
Kompis har tre unger på alderen i tittelen som han har i alle fall annenhver helg og ellers når de vil til han. Ringte han i tolvtiden i dag for å snakke med han om en tur han skal være med på før jul. Da var han på julegateåpning med barna og sa han kom på msn senere når de kom hjem. Det er greit nok. Skrev melding til han for 5 min siden og spurte om han kom på msn snart, måtte snakke om noe viktig. Men nei, unga satt og så på MGP jr så han kom på når de har lagt seg.

Må barn i den alderen ha voksent tilsyn når de ser på MGP også? Har jo forståelse for at han vil gi barna oppmerksomhet og bruke tid på dem når han har dem. Har stor respekt for hvordan både han og barnemoren håndterer det hele slik at skilsmissen blir enklere å takle for barna (bare et knapt år siden de skilte lag). Mener ikke at han sette verken meg eller kompistur foran ungene, men de må da klare å se på et barneprogram aleine mens han sitter halvannen meter unna?? Av og til får man inntrykk av at ungene må fotegås når de er i hus.

Face it. Han orket ikke å snakke med deg akkurat da.

Barn greier seg veldig godt på egen hånd, men de er også en herlig unnskyldning for alt man ikke gidder.

Skrevet
Face it. Han orket ikke å snakke med deg akkurat da.

Barn greier seg veldig godt på egen hånd, men de er også en herlig unnskyldning for alt man ikke gidder.

Forstår jeg godt. Herregud for et mas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...