Gjest Miley Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Hvorfor synger finskene på svensk? Trodde alle landene måtte synge på sitt språk, har jeg tatt feil?
Pasha Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 fordi mange i finland også prater svensk tenker jeg.
Gjest Naria Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Både svensk og finsk er offisielle språk i Finland, derfor kan de vel velge.
Gjest Miley Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Både svensk og finsk er offisielle språk i Finland, derfor kan de vel velge. Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Så gøy at Norge vant! Jeg synes seriøst den sangen er dødsbra:) Og positivt for samene også
Gjest Emera Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Kjempegøy! Her satt datteren (i rette alderen...) og jeg klistret!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Forfriskende med en ordentlig god låt. Tøff sang med original tekst. Veldig ulikt de banale greiene som har vunnet før. Dette var faktisk noen hakk over det vi pleier å sende til voksen-grand-prix. Og den var lysår bedre enn de andre bidragene.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Både svensk og finsk er offisielle språk i Finland, derfor kan de vel velge. Jeg så på den finske finalen i mangel av noe annet å gjøre på, og der var alle bidragene på svensk, og programlederene pratet svensk, med noen få oversettelser på finsk. Men hvorfor det var slik det vet jeg ikke.
Brukernavn Skrevet 1. desember 2008 #9 Skrevet 1. desember 2008 Både svensk og finsk er offisielle språk i Finland, derfor kan de vel velge. De kan ikke velge. De MÅ synge og snakke på svensk. Det ble sagt på lørdag. Jeg antar det er fordi vinnerlåtene sendes til den nordiske finalen, og for at alle skal ha mulighet til å kommunisere må de kunne svensk.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #10 Skrevet 1. desember 2008 De kan ikke velge. De MÅ synge og snakke på svensk. Det ble sagt på lørdag. Jeg antar det er fordi vinnerlåtene sendes til den nordiske finalen, og for at alle skal ha mulighet til å kommunisere må de kunne svensk. Men det blir jo helt tullete siden Norge jo stilte med en låt på samisk? Når andre land får stille med låter på samisk, bør da vitterlig finnene få lov til å synge på finsk.
Brukernavn Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 Men det blir jo helt tullete siden Norge jo stilte med en låt på samisk? Når andre land får stille med låter på samisk, bør da vitterlig finnene få lov til å synge på finsk. Låten var på norsk - var bare tittelen (som ble gjentatt noen ganger i løpet av sangen) som var samisk.
FrizzleSizzle Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 *Måtte* de finske synge på svensk, det var nytt for meg. Det var vel ikke helt nødvendig. HURRA for Norge, bra låt, og deilig med en tekst som handler om ei feit bikkje!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #13 Skrevet 1. desember 2008 Låten var på norsk - var bare tittelen (som ble gjentatt noen ganger i løpet av sangen) som var samisk. aha, jeg har bare hørt refrenget, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå