Gå til innhold

MGPjr

Gjest Miley

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor synger finskene på svensk? Trodde alle landene måtte synge på sitt språk, har jeg tatt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fordi mange i finland også prater svensk tenker jeg.

Skrevet

Både svensk og finsk er offisielle språk i Finland, derfor kan de vel velge.

Skrevet

Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og :)

Skrevet

Så gøy at Norge vant! Jeg synes seriøst den sangen er dødsbra:) Og positivt for samene også:)

Skrevet

Kjempegøy! Her satt datteren (i rette alderen...) og jeg klistret!

Skrevet

Forfriskende med en ordentlig god låt. Tøff sang med original tekst. Veldig ulikt de banale greiene som har vunnet før. Dette var faktisk noen hakk over det vi pleier å sende til voksen-grand-prix. Og den var lysår bedre enn de andre bidragene.

Skrevet

Jeg så på den finske finalen i mangel av noe annet å gjøre på, og der var alle bidragene på svensk, og programlederene pratet svensk, med noen få oversettelser på finsk. Men hvorfor det var slik det vet jeg ikke.

Skrevet

De kan ikke velge. De MÅ synge og snakke på svensk. Det ble sagt på lørdag. Jeg antar det er fordi vinnerlåtene sendes til den nordiske finalen, og for at alle skal ha mulighet til å kommunisere må de kunne svensk.

Skrevet
De kan ikke velge. De MÅ synge og snakke på svensk. Det ble sagt på lørdag. Jeg antar det er fordi vinnerlåtene sendes til den nordiske finalen, og for at alle skal ha mulighet til å kommunisere må de kunne svensk.

Men det blir jo helt tullete siden Norge jo stilte med en låt på samisk? Når andre land får stille med låter på samisk, bør da vitterlig finnene få lov til å synge på finsk.

Skrevet
Men det blir jo helt tullete siden Norge jo stilte med en låt på samisk? Når andre land får stille med låter på samisk, bør da vitterlig finnene få lov til å synge på finsk.

Låten var på norsk - var bare tittelen (som ble gjentatt noen ganger i løpet av sangen) som var samisk.

Skrevet

*Måtte* de finske synge på svensk, det var nytt for meg. Det var vel ikke helt nødvendig.

HURRA for Norge, bra låt, og deilig med en tekst som handler om ei feit bikkje!

Skrevet
Låten var på norsk - var bare tittelen (som ble gjentatt noen ganger i løpet av sangen) som var samisk.

aha, jeg har bare hørt refrenget, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...