Gå til innhold

Medisiner på blå resept - har frikort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal hente ut medisiner for nesten 800,-. De er på blå resept og jeg har fått frikort. Hvor mye må jeg betale av egen lomme da?

På forhånd takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal hente ut medisiner for nesten 800,-. De er på blå resept og jeg har fått frikort. Hvor mye må jeg betale av egen lomme da?

På forhånd takk. :)

Det er gratis når man har frikort, men det er begrensninger på hvor mange mnd du kan ta ut i slengen. Så er dette medisiner for en mnd eller to, så er det gratis:)

Skrevet

Det er snakk om en eske med 20 tabletter, men er ment for å vare ett år. Kanskje greit å ta med lommeboka i tilfelle. :)

Gjest apotekkvinnen
Skrevet

Jeg jobber på apotek.

Har du frikort så er medisiner på blå resept gratis.

Det eneste forbeholdet er at du velger det billigste om du blir presentert to alternativer.

I de siste årene har generisk bytte blitt mer og mer vanlig, og nå er det slik at rikstrygdeverket kun betaler for det billigste alternativet hvis det finnes flere likeverdige på markedet.

Hvilken medisin er det du skal hente? Jeg kan sannsynligvis fortelle deg her og nå om du blir spurt om bytte.

Skrevet
Hvilken medisin er det du skal hente? Jeg kan sannsynligvis fortelle deg her og nå om du blir spurt om bytte.

Det er Relpax, migrenemedisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...