Gå til innhold

Barnevakt for nevø 2 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Neste helg skal jeg sitte barnevakt for nevøen min et par timer mens foreldrene er på julebord.

Jeg har ikke barn selv, så ønsker meg noen tips fra dere :)

Hva bør jeg tenke ekstra på, passe på osv?

Det blir ikke aktuelt med legging, for de har ikke innarbeidet noen rutine for det ennå. De legger han i vogga på stua, og bærer han ned når de legger seg.

Jeg gleder meg, men syns også det er litt skummelt å ha ansvar for han heeelt alene :babygutt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaske med melk. Selv om det bare er et par timer, og han spiser før de går... en vet aldri med babyer, når de bestemmer seg for å være sulten en halvtime etter forrige måltid, og da er de halvannen timene du må bære på en sulten baby lenge... Men det tenker de nok på, foreldrene. Og da er det bare for deg å varme den ved behov. Krever at ungen tar flaske da, men det har de vel funnet ut av før, regner jeg med.

Ellers kan du ha råflaks, babyen sover fra de går til de kommer hjem, eller du kan ha mer uflaks, og bære på en skrikende baby i to timer. I så fall sjekker du selvsagt om det er matbehov, behov for ny bleie, eller rett og slett byssing og kos. Eller at ungen er varm eller kald. Eller muligens trøtt? Forhør deg om han bæres i søvn, eller sovner best om han får ligge alene. Så små babyer er somregel ikke "redd for fremmede" på noe vis, og aksepterer fint at behovene oppfylles av andre enn foreldrene, så lenge de oppfylles.

Det går nok bra, og koooooos deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...