Gå til innhold

Roma!-Hva skal man gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei dere!

Jeg er en jente på 22år som drar til Roma neste uke,og lurte på om det er noen her som hadde noen tips om hva man burde få med seg?

Jeg vet allerede om de "typiske" turistatraksjonene,men tenkte på noe der man kan få med seg det mer "hverdagslige" Roma, og styre litt unna turiststrømmene!

Jeg er jo også svært glad i klær og mote,men ettersom jeg har skjønt så er prisnivået der ganske høyt..Er det slik at det er over Norske priser?da tenker jeg ikke på Armani og sånt,for det får jeg bare nøye meg med windowshopping,hehe!

Vet dere om noen steder der da har fine klær,men som er ganske billig?

Setter særdeles pris på svar,og gleder meg som et lite barn!

Klemmer Leanna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kona og jeg var i Roma for noen år siden og vi fikk sett litt mens vi var der selv om det ble mye fokus på turistattraksjonen. Men kanskje du kan finne noe nyttig info i mitt reisebrev med bilder, linker og kart på http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)

Skrevet

Roma er generelt en dyr by. Men det finnes noen områder som passer for normale turistlommebøker. Strøket fra Vatikanet mot metrostasjonen Ottaviano her en del butikker med mere normale priser. Det samme gjelder området fra Campo de'Fiori og ned til Tiberen og Isola Tiberina. Der er det masse fine små butikker, men pass godt på lommeboken her!

Ellers bør du få med deg Trastevere, det er mye mer opprinnelig romersk enn de typiske turiststrøkene. Det ligger også en nydelig park bak Colosseum som heter Parco di Traiano. Der lå Neros gyldne hus, og parken blir brukt av Romas befolkning i helgene. Ikke så mye turister der. I det hele tatt, kom deg ut av turistløypa, gå heller i sidegatene og bakgatene, der finner du koselige små spisesteder med gode priser. Romas beste pizza finner du i en av sidegatene til Piazza Navona.

Ellers er det jo morsomt å vindusshoppe også. Nederst i Via del Corso er heller ikke prisene så ille. Og utvalget er enormt!

God tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...