Gå til innhold

Kviser av hormonspiral ?!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er 36 år og fikk satt inn hormonspiral i januar. Jeg har tidligere brukt p-piller og har hatt kobberspiral. Er ganske fornøyd med hormonspiralen, men jeg har fått så innmari mye kviser og lurer nå på om dette kan ha noe med spiralen og gjøre. Er det noen av dere som vet noe om dette? Kommer det til å gå over etter hvert eller må jeg regne med å fortsatt ha mye kviser så lenge jeg har spiralen?

K@arine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

En kollega av meg fikk enormt med kviser etter å ha satt inn hormonspiral. Og hun hørte med sin lege om dette og det har en klar sammenheng, men ikke alle som bruker hormonspiral får slike utbrudd.

Min kollega ble så fortvilet at hun fjernet spiralen og gikk over til p-piller, hun hadde fra før av nydelig hud så dette ble rene marerittet for henne, hele tiden kom det nye kviser, det sluttet aldri.

Men etter at hun fjernet spiralen og tok flere behandlinger i hudpleiesalong var huden hennes like flott som før etter få uker.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei, igjen! Nå har det gått en stund siden jeg skrev innlegget mitt, og jeg vil gjerne fortelle at problemet mitt har løst seg. Det virker som om det har vært en "hormonstorm" i kroppen min. Men nå er kvisene borte og det er småbødningene og mensen også. Jeg tok til slutt kontakt med gynekologen min som sa at dette ville gå over av seg selv og at jeg ville få tilbake mensen når hormonspiralen var på tide å skiftes ut. Så nå går alt så meget bedre - kvisene er borte og det er deilig å slippe å ha mensen (ihvertfall om sommeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...