Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått satt inn egg på Riksen (Icsi).

Fram til eggutak og embryoinnsetting har alt gått helt uten problemer og bivirkninger - men, ble helt satt ut etter eggutak og fram til nå.

Har vært veldig klar på at jeg ikke skal være noe mer borte fra jobb enn hva som er absolutt nødvendig, er absolutt ikke ei som ikke møter på jobb på grunn av at jeg er kvalm osv. Nå er det slik, at jeg fikk konstatert overstimulering på Riksen på fredag (ultralyd viste blant annet dette). Legen sykemeldte meg i første omgang en uke.

Føler meg helt "gåån:" Tungpustet, uvel og orker ingen hverdens ting. Skal tilbake igjen på Riksen på søndag for å sjekke formen.

Mitt spørsmål er: Kan man presse seg når man er i denne formen? Jeg blir på en måte så lei meg av og ikke være i "vanlig" gjenge at jeg lurer på om jeg bare er en pyse som burdte ta meg sammen? Mannen min synes jeg er helt rar og kan ikke forstå at jeg skal leke "helt" nå. Er det noen som har opplevd det samme? Hvordan bør jeg forholde meg? Vil jo selvsagt det beste for en mulig spire...men, samtidig ikke virke helt hysterisk.

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke risikert noe nå... Dere har vel prøvd lenge siden dere hatt prøverør, så jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal "leke helt" nå når dere endelig har fått det til.

Skrevet (endret)

Å være overstimulert er smertefullt, slitsomt og vanvittig ubehagelig. Det er en alvorlig tilstand som du må respektere. Jeg ble innlagt til observasjon da jeg var overstimulert, og jeg fikk ikke lov å gå mer enn til og fra do de første dagene. Eggstokkene dine er digre, og for mye anstrengelser kan føre til at de vrir seg, og i verste fall kan blodtilførselen stoppes. Det er også fare for blodpropp ved overstimulering siden blodet blir tykkere. Hold senga/sofaen, bli vartet opp og ta dette på alvor!!

Endret av Kylling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...