Gå til innhold

Happy Care forsikring på Nitendo ds

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor kjøpte vi Nitendo Ds til eldste gutten vår på Elkjøp. I år kjøpte vi Nitendo Ds til yngstemann. Kjøpte da også med en Happy Care forsikring. Så lurer jeg på, kan denne forsikringen brukes på Nitendoen til eldstemann dersom den blir ødelagt? De ser jo prikk like ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert helt fint ann å bruke om du har et ønske om å bli siktet for forsikringssvindel :biggrin:

Litt over tusenlappen er tydeligvis nok for å bli kriminell?

Gjest postsekk
Skrevet

Jeg vil anta at den er registrert på et serienummer, så tviler sterkt på at det går.

Gjest Gjest_Pjusken_*
Skrevet

Realiteten er at det blir forsikringsvindel hvis noen oppdager det, MEN nintendo ds har ingen serienr utenpå esken, så selger har nok ikke åpnet esken for å scanne serienr.. Så hvis det er samme farge på spilleren så er det så å si umulig for selger å finne ut hvilken av de det er...

Skrevet
Realiteten er at det blir forsikringsvindel hvis noen oppdager det, MEN nintendo ds har ingen serienr utenpå esken, så selger har nok ikke åpnet esken for å scanne serienr.. Så hvis det er samme farge på spilleren så er det så å si umulig for selger å finne ut hvilken av de det er...

Fant heller ingen serienummer utenpå esken, så derfor lurte jeg også på hvordan de kan se forskjell. Selgeren åpnet ikke esken. Begge har samme farge. De er prikk like, eneste måten å se forskjell på dem på er at den ene er litt mer skraper og støv på (men om noen uker har jo også den nye fått skraper og støv). Scanner de inn varen som i dagligvarebutikken og at scanningsnummeret er spesielt for hver vare? Husker ikke om damen i kassa gjorde det.

Skrevet

Du tror ikke strekkoden kan ha en referanse til serienummeret? Sånn tilfeldigvis?

Kjøp en ekstra forsikring til den andre og bli ferdig med det.

Skrevet (endret)

Hvor mye koster en sånn forsikring?

Endret av Dizzy
Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet

Hmm, litt merkelig at de ikke scannet serienummeret da, men tror ikke alle har lært at de skal gjøre det. Da jeg jobbet i spillbutikk tok vi alltid ut ds'en for å scanne serienummeret i hvertfall.

Men hvis de ikke gjorde det vil jeg tro du kan bruke forsikringen på den andre også ja. Strekkoden står jo ikke på ds'en så de kan ikke komme så langt med å bare scanne den så vidt jeg har skjønt?

Gjest Gjest_pjusken_*
Skrevet
Fant heller ingen serienummer utenpå esken, så derfor lurte jeg også på hvordan de kan se forskjell. Selgeren åpnet ikke esken. Begge har samme farge. De er prikk like, eneste måten å se forskjell på dem på er at den ene er litt mer skraper og støv på (men om noen uker har jo også den nye fått skraper og støv). Scanner de inn varen som i dagligvarebutikken og at scanningsnummeret er spesielt for hver vare? Husker ikke om damen i kassa gjorde det.

Nei, strekkoden er ikke spesiell for hver ds... Så lenge fargen er den samme er det samme strekkode... Hvis ikke hadde det vært litt av en jobb for de som sitter å legger inn alle strekkodene, for de må legges inn manuelt..

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet

Slenger meg på tråden her.

Er neppe lurt å prøve seg på "forsikringssvindel". Men dere kan jo spørre Elkjøp pent om å få bytte den forsikringen og bruke den på eldstemanns Nitendo DS?

Nå mener jeg at slike forsikringer som Elkjøp, Expert og alle de såkalte elektronikkjedene tilbyr, bare er tull. Er selve varen ødelagt, skal produsenten, altså Nintendo her, reparere den - garanti... Det ble litt off-topic, beklager.

Skrevet
Slenger meg på tråden her.

Er neppe lurt å prøve seg på "forsikringssvindel". Men dere kan jo spørre Elkjøp pent om å få bytte den forsikringen og bruke den på eldstemanns Nitendo DS?

Nå mener jeg at slike forsikringer som Elkjøp, Expert og alle de såkalte elektronikkjedene tilbyr, bare er tull. Er selve varen ødelagt, skal produsenten, altså Nintendo her, reparere den - garanti... Det ble litt off-topic, beklager.

Mener også at slike forsikringer er bare tull, det er grunnen til at jeg spurte over her hva en slik forsikring egentlig koster. En DS koster ca 1000 kr, så jeg ser ikke helt poenget med å forsikre den. Etter et par mnd har koster vel forsikringen mer enn en ny DS gjør...

I tillegg er det vel også 1 års garanti på DS`en, da produsenten står ansvarlig for eventuelle reperasjoner(med mindre det er fuktskade o.l).

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk generelt er så imot denne type forsikring? Ja, på enkelte produktgrupper er det kanskje ikke det helt store poenget - men en bærbar enhet som brukes av barn. Synes ikke det virker så dumt jeg. Eller en TV til 6000 f.eks som blir ødelagt av lyn. Innboforsikring har ofte høy egenandel som regel mer enn 4000 selv om det f.eks hadde dekket TVn.

Selvsagt skal leverandøren reparere produktet dersom det er en garantisak - altså en iboende feil i produktet. På bærbare enheter er garantien 1 år. Etter det står man på bar bakke.

Ninendo DS brukes av barn, de er ofte med overalt og berøringskjermene er ikke bunnsolide. Happy Care forsikringen dekker alt det garantien IKKE dekker, altså

brussøl, fall i bakken og klemskader. Slike ting dekkes naturlig nok ikke av garanti fordi varen helt klart ikke er dimensjonert for den type bruk.

Forsikringen koster 399kr for 3 år og det er ingen egenandel dersom produktet må repareres eller man får en ny maskin. Da er man i prinsippet garantert reperasjon eller ny maskin hvis noe skjer med den innen 3 å. Hva er det som er så ille med det?

Til TS: Under DSen så står det noen nummer som sier når den er produsert. Er det stort avvik mellom når den erprodusert og når den er solgt så kan du komme i klemma. Men - vanskelig å bevise.

Gjest Gjest_pjusken_*
Skrevet

Forsikringen dekker det som ikke garantien dekker... Rett og slett uhell... Det er en uhellsforsikring, eller tabbeforsikring om du vil..

Siden ds en en ting som unger bruker, og bruker betydelig mer røfft enn en voksen gjør, så vil jeg si at forsikring på en ds er smart.. En 10åring skjønner ikke helt hva ting tåler, eller koster for den saks skyld...

Jeg vet om unger som har skylt en psp i vasken fordi den hadde fingeravtrykk etter at de hadde lånt den av storebror, og en 8åring som tapte i et spill på dsèn og knakk spilleren!

Eller noe så enkelt som at laderen har lagt på kjøkkenbenken, noen har kommet borti ledningen slik at delen som skal inn i konsollen har havnet i vannskålen til hunden!

Også en sak der foreldrene skulle pakke bilen etter en tur på ikea, de la ned baksetet men det gikk ikke helt ned, så far i huset tok ekstra godt i, når de kom hjem lå det en knust ds i setet...

Det er derfor man har forsikring på bærbare produkter.. Pga uhell.. Alt annet dekker garantien..

Har man 3års forsikring dekker den også feil som blir dekket i garanti perioden (på 1år) men som reklamasjonen ikke dekker, feks en spiller som ikke lader lengre pga slitasje i ladepunktet... (ved en reklamasjon skal kunde kunne bevise at feilen har vært der siden kjøpsdato...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...