Solstrålen Skrevet 18. juni 2003 #1 Del Skrevet 18. juni 2003 Er det noen som har tips til lure ting å ha med seg i reiseapoteket?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 18. juni 2003 #2 Del Skrevet 18. juni 2003 Plaster og sårsalve Gnagsårplaster Ibux eller Paracet Imodium Våtservietter Salve mot insektbitt Halstabletter Sov-i-ro Støttebandasje ...det er sikkert mere? Og så kommer det jo helt an på hvor i verden man skal henne! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juni 2003 Hadde jeg vært litt lur, så hadde jeg jo skrevet listen min! Vi skal til Bali og Lombok. Har skrevet en liste over hva som skal være med i reiseapoteket! Here it goes: Malariatabletter Myggmidler Imodium Ibux Hydrocortison salve Clarityn (allergi mot myggstikk) Klorhexidin og bacimycin Mini-førstehjelpsskrin (kjøpt på butikken. har plaster, kompresser osv!!) reisesyketabletter Væskeerstatningsmiddel Våtservietter til hendene (sparer MYE unødvendige bakterier på det!) Solkrem og aftersun P-piller Febertermometer (ble anbefalt av legen) Så har jeg skrevet ned: Gnagsårplaster Halstabletter *takker Bertha for tips * Flere lure tips.. Er alltid noe som er glemt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatum Skrevet 18. juni 2003 #4 Del Skrevet 18. juni 2003 Noe smertestillende til å smøre på dersom man blir solbrent eller får insektstikk? F.eks. Aloe Vera gel Ibux gel Xylocain gel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg tar med hydrocortison for det! Virker som bare det!! I tillegg så har vi en aftersun med Aloe Vera! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #6 Del Skrevet 19. juni 2003 Ser at det er noe for løs mage, men dere bør ha piller med for treg mage også. I tillegg bør dere ha med saks, pinsept, pyrisept og bomull. Sist men ikke minst: myggmelk. Den dere kan kjøpe på apoteket er knallbra! Koster rundt 120,- (roll-on) men holder myggen på betryggende avstand. Kanskje også ta med dere E-111 skjema om dere skal farte rundt i Europa. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #7 Del Skrevet 19. juni 2003 ja E 111 er vel ganske viktig. går ikke under apotek så det har du sikkert allerede tenkt på :D sånn, åh har glemt ut hva det heter men sånn som man begynner å ta et par dager før man reiser for å forhindre dårlig mage.. åsså fortsetter man å ta det hver dag mens man er på ferie... Imodium er jo sånn akutt, mens dette forebygger- men husker desverre ikke navnet i farten, sorry. ønsker dere en riktig god tur Noe jeg også syns er greit å ha med, går heller ikke under apotek men, sånn jada saft eller annen saft på pose til å blande ut i det vannet man kjøper. godt med litt smak på vannet innimellom, er jo uten sukker og den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #8 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg tar med hydrocortison for det! Virker som bare det!! Bare husk at overdreven bruk av hydrocortison hemmer kroppens egen dannelse av cortison. Så vær forsiktig. Men selvfølgelig er produktet bra til sitt bruk!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 19. juni 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 19. juni 2003 E111 har jeg ikke tenkt på faktisk! Men er ikke det bare innenfor Europa da?? Vi skal jo til Bali.. *ble usikker nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #10 Del Skrevet 20. juni 2003 Ta med Autan. Det kan du ha på deg selv, på sengetøy og hvor det måtte være. Myggen stuper rett i bakken. Kjøp dere "myggdreper som dere setter i kontakten. Får kjøpt på de fleste feriemål. skjemaet 111 er vel bare for reise innen eøsland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #11 Del Skrevet 20. juni 2003 Du trenger ikke e-111 til Bali. Malariatabletter trenger du heller ikke på Bali. Syns dere handler inn noe mye til deres reiseapotek. Grunnen til at jeg sier det er at apotekervarer er veldig dyrt i Norge. Jeg fyller opp mitt med varer fraa utelnlamske apotek. Medisin jeg er avhengi av kjøper jeg også på feriemål. Har med resepten så de ser hva jeg skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. juni 2003 #12 Del Skrevet 20. juni 2003 Når jeg pakker dropper jeg plaster og sånn, og tar heller med kompress med overflate som ikke fester seg i såret og hvit papir-plastertape. Det fungerer glimrende både til små sår, gnagsår (klipp hull i midten sånn at såret får luft) og større skrubbsår. Har ikke med vanlig pyrisept, men våtservietter. Da slipper man den store flaska. Har også med bacimysin pulver, ypperlig til fuktige sår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå