Gå til innhold

hvordan vekke gamle følelser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_chloe_*
Skrevet

trenger hjelp, tips og råd folkens! skal innom en eks til uken, bare besøke han på jobb altså. (det forstyrrer ikke, selv om det er på jobb). han vet ikke at jeg kommer. vi hadde noe hett på gang for ett år siden, men han hadde dame (jaja, jeg er ikke stolt, men forelsket.. ), og han forlot henne ikke. de er fortsatt sammen, men det er bare fordi de har et felles barn (tror jeg. mulig jeg er naiv, men tror ikke det). da vi holdt på spurte han ofte om vi kunne bli sammen hvis han gikk fra henne. men jeg sa alltid at jeg ikke trodde det. vet ikke hvorfor jeg sa det, var vel bare litt redd. og han sa at han elsket meg. det svarte jeg aldri på. men nå er jeg klar.. men uansett, jeg klarer aldri i livet å si til han at jeg vil ha han. så jeg må vise det, og samtidig få han til å savne meg! hvordan??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha litt selvrespekt og respekt for andre mennesker. Han har dame og barn med henne. Hold deg unna, finn deg din egen mann.

Er så lei av kvinner som er så respektløse.

Nei, jeg har aldri opplevd dette selv så jeg er ikke bitter.

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet (endret)

Hva i alle dager er dine beveggrunner for å kaste deg etter en opptatt mann?

Du sier du er "klar" nå, da skjønner jeg ikke helt hvorfor du spør om fremgangsmåte her?

Men du; dere hadde noe "hett" på gag for et år siden, og du mener han er klar for å la seg drite ut på jobb nå på grunnlag av en historisk affære?

hmmm...

Endret av mrs_bond
Skrevet

Hvis de får alt til å fungere bra på grunn av dette felles barnet så bør du kanskje ikke rote deg opp i det eller hva? Det er da en grunn til at han fremdeles er sammen med den andre et helt år etterpå?

Dessuten en gang utro alltid utro..

Hva får deg til å tro at han ikke hadde gjort det samme mot deg?

Skrevet

Voks opp. Skjerp deg!!!!! Finn deg din egen mann, og ikke stjel noen andres. Er det rart det blir skillsmisser i denne verden når det fins kvinnfolk (og mannfolk) som deg, som ønsker å gå inn å ødelegge et forhold.

Skrevet

Er han fra stavanger,denne mannen som ordner seg ny dame i tilfelle han skulle gå fra nåværende?

Skrevet

Veldig dømmende svar du har fått her, ts.

Når du møter han synes jeg du først skal få greie på hvordan det går med han, om han er fornøyd med sin livssituasjon nå og har det bra med dama si. Hvis det skulle være tilfelle at forholdet går dårlig og at de egentlig ikke passer for hverandre, så synes jeg ikke det er så galt om du avslører dine følelser for han. Jeg synes ikke det er bra at noen fortsetter i et dårlig forhold kun på grunn av barna. Men dette er jo noe du bør snakke med han om og få greie på hvordan situasjonen er.

Hvis du innleder et forhold med han bør du også vite hva du begir deg inn på. Da vil han måtte bruke tid å avvikle forholdet han er i. Ettersom de har barn blir det jo ikke en lett overgang. Hvis du blir sammen med han må du også være innstilt på å komme godt overens med barnet hans.

Men hvis du synes dere hadde noe spesielt sammen, synes jeg absolutt du bør møte han og finne ut av saken. Han har jo avslørt sine følelser for deg og spurt om du ville bli sammen med han, uten å få respons. Så jeg synes ikke du burde være redd for å avsløre dine følelser for han nå.

Gjest Gjest_chloe_*
Skrevet (endret)

for det første, nei, ikke fra stavanger.

tanken er ikke å innlede en affere. jeg er forelsket i han, vil ikke dele! og selvfølgelig vet jeg ikke at han ikke kommer til å være utro mot meg! man må ta sjanser av og til, og jeg setter selvsagt ikke pris på at han har vært utro mot dama. men er jeg så mye bedre at jeg kan dømme han..? alt er ikke like lett alltid, og det syns jeg flere burde ha forståelse for.

syns det er fint at dere svarer. hvis jeg treffer han og han får følelser for meg igjen, hva galt har JEG gjort da? det er jo HAN som får følelser igjen. jeg skal ikke tvinge han liksom. jeg har respekt for andre, men ikke i den grad at jeg sitter ulykkelig uten å vite hva som kunne skjedd hvis han hadde visst at jeg fortsatt var interessert. ut i fra hva jeg har hørt (fra han så klart..) så behandler ikke hun han noe bra heller. og ungen med på kjøpet kan jeg takle.

er det virkelig så få av dere som lar det dere vil ha gå fra dere uten så mye som et lite forsøk på å få det tilbake en gang? jeg syns faktisk ikke det respektløst i det hele tatt. det er ikke sånn at jeg skal dra dit og voldta han eller noe, jeg vil bare at han skal vite hva jeg føler.

det jeg spurte om var hvordan jeg kan vise at jeg fortsatt er interessert

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg synes det er trist å legge seg etter menn som er opptatt,men men..

Jeg håper at barnet ikke er fra 0-2 år. Det er vanlig å slite i forholdet den første tiden med familieforøkelse. Noen kvinner får og langvarige depresjoner.

Dessuten er det ikke sikkert at denne mannen er noen superpappa. Endel menn lar damene styre de første årene og kommer først på banen når barnet er litt eldre. Å "stjele" han bort i denne fasen kan føre til at hans barn får en helgepappa, for noen synonmt med circuspappa.Du på din side kan ende opp med en svigerfamilie som ikke tåler trynet på deg. Men nok synsing..

Å komme som et friskt pust inn i en barnefamilie er da slett ingen kunst. Enhver eks kan jo fortone seg spennende for en mann som er i småbarnsfasen.

Helt ærlig synes jeg du skal holde deg for god til dette.

Ja,ansvaret er hans men det er rett og slett råttent gjort.

Et slik stk mann som dobbeltsikrer seg når han er i et forhold vil nok gjøre det samme med deg når dere evt engang har fått unger som krever sitt.

Skrevet
hvis jeg treffer han og han får følelser for meg igjen, hva galt har JEG gjort da? det er jo HAN som får følelser igjen. jeg skal ikke tvinge han liksom.

Hvis du holder deg borte, og det går bra med forholdet hans, så er vel det et tegn på at han ikke har det så verst likevel.

Hvis du vet han er svak for deg, og i tillegg sliter litt i forholdet (slik som veldig mange gjør fra tid til annen) så vil jeg påstå at du leder (og frister) han inn i dette, SELV om det er han som har et ansvar for forholdet sitt, dersom du oppsøker han som et friskt pust fra fortiden, og alt ved deg forteller han at du vil ha han. Han er tross alt bare en mann!

Nei, dette burde du holde deg for god til.

Men om dette virkelig er DEN store kjærligheten som du absolutt ikke kan la gå: La han vite at du er interessert, og se om han gjør noe trekk uten fristelser og garantier fra din side.

Jeg personlig ville aldri hatt en mann som tviholder på sin kone helt til han er helt sikker på at han kommer til duk og dekket bord et annet sted. Han måtte ha anstrengt seg litt mer om han skulle ha meg ja!!

Gjest "den andre"
Skrevet

Du viser en viss interesse bare ved å oppsøke han. Spesielt hvis du ikke har en annen grunn en å ville vite hvordan han har det. Du viser at du ikke har glemt han. Hvordan han reagerer på å treffe deg igjen, bør du ta med for å avgjøre hvordan gå fram. Finnes ingen gode fasitsvar på dette. Det som viser best interesse, uten å si, er å oppsøke han slik over tid. Om dette er mulig er jo en annen sak. Eventuelt prøve å få litt kontakt med han på feks mail.

han hadde dame (jaja, jeg er ikke stolt, men forelsket.. ), og han forlot henne ikke. de er fortsatt sammen, men det er bare fordi de har et felles barn (tror jeg. mulig jeg er naiv, men tror ikke det

Du vet vel at dette er standaren for alle som er utro. Gi den andre følsen av at det ikke står bra til hjemme, slik at man får den nye og spennnede til sengs... Hvordan denne mannen er vet jeg ikke. Kanskje han er blandt dem, kanskje ikke. Dette har du større forutsentninge en oss til å vite. Nevner dette for at du skal ha det i bakhodet. Om du kommer noen vei nå, så kan du fort risikere å sitte igjen som den sårede.

tanken er ikke å innlede en affere. jeg er forelsket i han, vil ikke dele! og selvfølgelig vet jeg ikke at han ikke kommer til å være utro mot meg! man må ta sjanser av og til, og jeg setter selvsagt ikke pris på at han har vært utro mot dama. men er jeg så mye bedre at jeg kan dømme han..?

Selv om ikke tanken er en affere, så kan det lett bli slik... Mange gjør den feilen. De sier de vil gå, men mellom det å si, og det å gjøre, er det noen ganger stor avstand. Selv om han har vært utro mot dama, så trenger han ikke være det mot deg, om det blir dere. Uansett, man har aldri garanti for at men ikke opplever slikt. Og jeg er enig, du har selv vært med på det, så er vel ikke den som bør dømme han. Det skal tross alt to til for å være utro... Han vil slik sett heller ikke ha noen garanti...

er det virkelig så få av dere som lar det dere vil ha gå fra dere uten så mye som et lite forsøk på å få det tilbake en gang? jeg syns faktisk ikke det respektløst i det hele tatt. det er ikke sånn at jeg skal dra dit og voldta han eller noe, jeg vil bare at han skal vite hva jeg føler.

Ja jeg ville det. Eller retter jeg har latt en gå. Et fantastisk menneske på mange måter. Har lært at kjærlighet handler om mer en det å få den en ønsker. Noen ganger handler det om å la den personen gå... Når en tror at det er til det beste for den det gjelder.

alt er ikke like lett alltid, og det syns jeg flere burde ha forståelse for.

Det er rett, alt er ikke alltid like enkelt. Og det å komme opp i en slik situasjon som dette er alt annet en lett. Fornuften sier en ting, følelsene sier noe annet.

Selv om jeg har forsøkt å svare deg konstruktivt, vil jeg og si det andre her sier. Det beste er kanskje å ligge unna. Tenk deg i hvert fall godt om. For du setter dine egne følelser på spille her, og kan oppleve å bli svært såret.

Jeg snakker ikke av bitter erfaring. Jeg har selv gjort den tabben det er å falle for en som er opptatt, og det som vel så gale er, denne personen falt totalt for meg... Utro har vi ikke vært, og oss blir det ikke. Men jeg ville ikke vært foruten opplevelsen.

Skrevet

Jeg mener du gjør klokt i å tenke på dette gamle ordtaket:

If you love somebody, set him free

If he comes back, he is yours

If he dom't, he never was

Gjest Gjest_Jaya_*
Skrevet

Lyst, fristelse og grådighet er egoistisk. Kjærlighet er ikke egoistisk. Agape er hebraisk for kjærlighet, en kjærlighet som gir, men ikke krever noe tilbake. Som er kjærlighet rett og slett fordi den elsker.

Hvis du elsker ham, vil du ham det beste. Hvis du ønsker å få ham tilbake, fordi du vil ha ham, da er det fristelse, grådighet, lyst.

Vær så snill å se tingene i et litt større perspektiv. For barnets skyld, for dama som har gitt sitt hjerte til ham sin skyld, men også for din egen. Hvis du lærer av denne erfaringen vil du ha større mulighet for å oppleve ekte kjærlighet senere i livet.

Også vil jeg gi deg en klem, for det er vondt og hardt å gjøre det riktige. Jeg sitter ikke oppå en høy hest med pekefinger her. Det ligger timer, dager, måneder med tanker, gråt og deppe-leppe bak mine ord. Vært i så og si eksakt samme situasjon selv.

Kom igjen, gå videre, gjør de riktige!!!

Gjest Gjest_chloe_*
Skrevet

jaja.. vil bare fortelle alle her som gruer seg på hans kjæres vegne, at jeg ikke har noen planer om å oppsøke han lenger. tenkte litt over hva som sto i det dårlige ordtaket over her. og jeg har ikke hørt noe fra han på aldri så lenge, så da tenker han sikkert ikke på meg lengre uansett..

ååhh.. :tristbla:

Skrevet
jaja.. vil bare fortelle alle her som gruer seg på hans kjæres vegne, at jeg ikke har noen planer om å oppsøke han lenger. tenkte litt over hva som sto i det dårlige ordtaket over her. og jeg har ikke hørt noe fra han på aldri så lenge, så da tenker han sikkert ikke på meg lengre uansett..

Jeg forstår at det er vondt og vanskelig, men vi ser at du gjør det riktige for deg selv på lang sikt. Selvom du er forelsket i han, så betyr det ikke at ditt tilfelle er noe annerledes enn de andres. Og mange har sunget på samme verset før. Det blir en affære, du blir enda mer forelsket, han får deg til å tro at han er det også, men han forlater aldri dama. Han forlot henne ikke første gang, så han gjør det ikke nå heller. Og du vil ende opp med å føle deg ekkel, brukt og knust. Denne mannen har vært utro mot dama si, han har et barn med henne. Du får la den familien ta seg av det. Du kommer til å finne en mann som elsker bare deg, og gir kun deg all oppmerksomhet du trenger og det blir tusen ganger bedre enn å alltid være nr 2.

Når det er sagt, så vil jeg bare si at du må kvitte deg med de tankene om at du ikke hadde gjort noe galt i å oppsøke en opptatt mann, kun fordi du er så vilt forelsket i han. Du har ingen ansvar ovenfor dama eller barnet direkte, men de er også mennesker og de fortjener respekt av et annet menneske. Lev etter "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg", så vil du skjønne det :)

Lykke til med å finne en som elsker deg og bare deg! Han er nok rett rundt hjørnet, skal du se :)

Gjest Gjest_chloe_*
Skrevet
Jeg forstår at det er vondt og vanskelig, men vi ser at du gjør det riktige for deg selv på lang sikt. Selvom du er forelsket i han, så betyr det ikke at ditt tilfelle er noe annerledes enn de andres. Og mange har sunget på samme verset før. Det blir en affære, du blir enda mer forelsket, han får deg til å tro at han er det også, men han forlater aldri dama. Han forlot henne ikke første gang, så han gjør det ikke nå heller. Og du vil ende opp med å føle deg ekkel, brukt og knust. Denne mannen har vært utro mot dama si, han har et barn med henne. Du får la den familien ta seg av det. Du kommer til å finne en mann som elsker bare deg, og gir kun deg all oppmerksomhet du trenger og det blir tusen ganger bedre enn å alltid være nr 2.

Når det er sagt, så vil jeg bare si at du må kvitte deg med de tankene om at du ikke hadde gjort noe galt i å oppsøke en opptatt mann, kun fordi du er så vilt forelsket i han. Du har ingen ansvar ovenfor dama eller barnet direkte, men de er også mennesker og de fortjener respekt av et annet menneske. Lev etter "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg", så vil du skjønne det :)

Lykke til med å finne en som elsker deg og bare deg! Han er nok rett rundt hjørnet, skal du se :)

takk for ordene!

må bare gjøre det klart at hvis en dame kom og oppsøkte min mann, og det var alt som skulle til for å vekke følelsene hans for henne. ja, da hadde jeg takket henne for at jeg slapp å leve i et kjærlighetsløst forhold, heller enn å kalle henne respektløs. så jeg lever faktisk etter den lille reglen der..

skjønner ikke at jeg er den eneste med denne tankegangen. i tillegg tenker jeg at man faktisk bare lever en gang, vil man ha noe, så må man gå for det.

Skrevet
takk for ordene!

må bare gjøre det klart at hvis en dame kom og oppsøkte min mann, og det var alt som skulle til for å vekke følelsene hans for henne. ja, da hadde jeg takket henne for at jeg slapp å leve i et kjærlighetsløst forhold, heller enn å kalle henne respektløs. så jeg lever faktisk etter den lille reglen der..

skjønner ikke at jeg er den eneste med denne tankegangen. i tillegg tenker jeg at man faktisk bare lever en gang, vil man ha noe, så må man gå for det.

Tror du virkelig at fordi om han kanskje hadde følelser for deg så kan han ikke ha følelser for henne?

Gjest "den andre"
Skrevet

Dette var en klok og voksen avgjørelse! Vær stolt av den. Å starte et forhold på et svik og brudd er neppe en god start. Og vil du virkelig ha en mann som må ha en annen en klar for å kunne bryte ut av et dårlig forhold?

Forstår at det ikke er enkelt, og ikke kjekt, men som en sier her. Det er så stor mulighet for at han bare ville brukt deg nok en gang. Det er tross alt slik det pleier å være... Da er det bedre å la det fare... Som et annet ordtak sier: "tiden leger alle sår". Du kommer over det og livet går videre, ta det til deg som en erfaring her i livet.

Når det gjelder ordtaket du nevner, vel det stemmer nok ikke til en hver tid... Jeg lot perosnen fare, men h*n kom selv tilbake. Min kan denne peronen aldri bli, det er ikke liv laga for oss. Men jeg vil nok alltid ha en spesiell plass hos denne personen, og motsatt.

Da liker jeg bedre det du lever etter. "Gjør mot andre det du vil de skal gjøre mot deg". Fortsett med det.

En liten ting, husk at han kan godt være glad i konen sin, selv om han forelsker seg i deg.

*Trøste klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...