Fun Light Skrevet 28. november 2008 #1 Del Skrevet 28. november 2008 Vi har nå innhentet ønskelister fra min manns onkelbarn.. De er i alderen 13-19 år. Vi har kun fått ønsker som koster fra 400 kr og oppover.. Sko, merkegensere og bukser.. Noe med helt spesifikke merker og farger - ingenting under 400 kroner!! Dette hører da ingen steder hjemme?! Jeg kjenner at jeg blir sur.. Det vitner kanskje om manglende forståelse for hvor mye penger vi bruker på julegaver, men jeg stiller meg undrende til at de ikke har gaveønsker på rundt 200 kroner i tillegg til de dyre om ikke annet..!! Vi kommer ikke til å kjøpe julegaver til 400 kroner.. Vi tenker max 200 kroner.. Dermed blir ikke ønskene innfridd, og ønskelistene er slik sett sendt forgjeves.. Tror jeg slutter å be om ønskelister heretter, og heller sender med byttelapp på det jeg tror de vil like.. Hvordan løser dere dette, og hva tenker dere om situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 28. november 2008 #2 Del Skrevet 28. november 2008 Heia,jeg gir for ett par tusen men har ingen barn selv,he he.Jeg sjønner deg veldig godt,det jeg ville gjort var å gi 200 i penger eller gavekort på ett kjøpesenter.Da kan de legge til resten selv på det de måtte ønske seg ;-)) Så er nok listene litt billigere neste år,he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 28. november 2008 #3 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg kunne da aldri tenke meg å ønske meg så mye av mine tanter og onkler Får aldri helt til å ønske meg noe heller jeg Men jeg husker jo at gavekort var veldig kjekt å få da jeg var 13-14 år, og min søster på 12 synes det er helt supert! Gavekort på f.eks. Steen & Strøm? Hadde jeg fått et gavekort på 150-200 av mine tanter hadde jeg blitt storfornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 28. november 2008 #4 Del Skrevet 28. november 2008 Vi har nå innhentet ønskelister fra min manns onkelbarn.. De er i alderen 13-19 år. Vi har kun fått ønsker som koster fra 400 kr og oppover.. Sko, merkegensere og bukser.. Noe med helt spesifikke merker og farger - ingenting under 400 kroner!! Dette hører da ingen steder hjemme?! Jeg kjenner at jeg blir sur.. Det vitner kanskje om manglende forståelse for hvor mye penger vi bruker på julegaver, men jeg stiller meg undrende til at de ikke har gaveønsker på rundt 200 kroner i tillegg til de dyre om ikke annet..!! Vi kommer ikke til å kjøpe julegaver til 400 kroner.. Vi tenker max 200 kroner.. Dermed blir ikke ønskene innfridd, og ønskelistene er slik sett sendt forgjeves.. Tror jeg slutter å be om ønskelister heretter, og heller sender med byttelapp på det jeg tror de vil like.. Hvordan løser dere dette, og hva tenker dere om situasjonen? Kjøp et gavekort på en cd! Må være måte på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aneetah Skrevet 28. november 2008 #5 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg er enig i dette med gavekort, det kjekkeste jeg noen gang har fått av en tante er et gavekort på H&M når jeg var 13 år eller noe, alle andre gaver husker jeg ikke engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 28. november 2008 #6 Del Skrevet 28. november 2008 Det var litt vel stive ønsker, dere skal jo også kjøpe til andre, det må de huske på. Gjør som andre anbefaler og invester i gavekort til den prisen du har råd til, så får de legge til det lille xtra om det ikke er nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. november 2008 #7 Del Skrevet 28. november 2008 Kan ikke huske at jeg tenkte noe særlig over hva det jeg ønsket meg faktisk kostet da jeg var tenåring, jeg hadde hvertfall ikke noe bevisst tanke om å ha gaveønsker i flere prisklasser. Men det er jo bare å la være å kjøpe noe fra den oppgitte listen det er ønsker, ikke krav. Å bli sur over at en 13-åring ikke passer på å ha gaveønsker som passer deres gavebudsjett, blir for dumt. Da får dere heller be om spesifisert ønskeliste i riktig prisklasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 28. november 2008 #8 Del Skrevet 28. november 2008 Kjøp et gavekort på en cd! Må være måte på!! Da hadde jeg hvertfall blitt skuffet.. Er jo få unge som bruker cd'er lenger.. Ikke engang jeg som er "gammel" gjør det.. Enig i gavekort, så kan de legge til resten selv. Barn tenker sjelden over pris vet du, han har sikkert ikke tenkt over hvor mye det koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 28. november 2008 #9 Del Skrevet 28. november 2008 Må bare legge til at merke og image betyr ganske mye i ungdomsalderen. Det er ikke like kult med en genser fra sparkjøp eller cubus liksom. Det kan da ikke være noe bedre at de bare skriver "genser" på ønskelista og ender opp med å aldri bruke den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #10 Del Skrevet 28. november 2008 Kjøp et gavekort på en cd! Må være måte på!! Da tror jeg at jeg hadde blitt skuffet. Det er jo ikke så mange som kjøper cder lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #11 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg er enig i dette med gavekort, det kjekkeste jeg noen gang har fått av en tante er et gavekort på H&M når jeg var 13 år eller noe, alle andre gaver husker jeg ikke engang. Helt enig, men kanskje ikke på H&M.. Hva med på Olav Thon kjeden eller noe? Der kan du få sånn senter gavekort som kan brukes på alle disse senterene.. Det er jo ganske populært blant de yngre.. Men hvis de gir dere dyre julegaver så blir det kanskje litt dumt.. Har dere snakket med onkelen her? Det hadde jo vært lurt å bli enige om en ca pris. Det pleier vi å gjøre. I allefall med barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #12 Del Skrevet 28. november 2008 Må bare legge til at merke og image betyr ganske mye i ungdomsalderen. Det er ikke like kult med en genser fra sparkjøp eller cubus liksom. Det kan da ikke være noe bedre at de bare skriver "genser" på ønskelista og ender opp med å aldri bruke den? Det er jeg enig i. Jeg fikk alltid ull undertøy og sånt noe av en tante. Mamma sa jo ingenting til henne, men når jeg ble stor nok til at det passet til henne så overtok hun det alltid Jeg klødde så voldsomt av sånt at jeg begynte å gråte når hun prakket det på meg. Huff og huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 28. november 2008 #13 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg er 18 år og får egentlig ikke gaver fra onkler og tanter lenger, men ble som 16åring kjempefornøyd om jeg fikk en 200-lapp fra onkel! Skjønner ikke at de kan ønske seg så dyre ting i disse økonomiske nedgangstider heller.. Må være noen utrolig materialistiske mennesker.. Jeg ønsker meg ikke dyre ting til foreldrene mine heller, bare ting som bøker og filmer og slikt. Også ønsker jeg meg medlemskap i WWF. Dere kunne jo gitt dem noe lignende, så hadde de blitt skikkelig sjokkert, og kanskje tenker de litt etter hvor selvsentrerte de er! ^^ Her kan du for eksempel gi et armbånd, en nøkkelring, fem lys eller en julestjerne for 175 kr, og pengene går til å gi barn i Senegal muligheten til å bli 5 år: http://www.givemefive.no/ Jeg hadde blitt veldig glad for en sånn gave Finnes mye mer slikt og, man kan gi en geit osv her: http://www.gaversomforandrerverden.no/ Også har WWF en del sånne gave-ting og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandie Skrevet 28. november 2008 #14 Del Skrevet 28. november 2008 Enig med deg,TS.Siden de er i alderen 13 til 19 år kan du jo bare kjøpe noen kule skolesaker og/eller snop..Det blir ihvertfall "brukt opp".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #15 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg er 18 år og får egentlig ikke gaver fra onkler og tanter lenger, men ble som 16åring kjempefornøyd om jeg fikk en 200-lapp fra onkel! Skjønner ikke at de kan ønske seg så dyre ting i disse økonomiske nedgangstider heller.. Må være noen utrolig materialistiske mennesker.. Jeg ønsker meg ikke dyre ting til foreldrene mine heller, bare ting som bøker og filmer og slikt. Også ønsker jeg meg medlemskap i WWF. Dere kunne jo gitt dem noe lignende, så hadde de blitt skikkelig sjokkert, og kanskje tenker de litt etter hvor selvsentrerte de er! ^^ Her kan du for eksempel gi et armbånd, en nøkkelring, fem lys eller en julestjerne for 175 kr, og pengene går til å gi barn i Senegal muligheten til å bli 5 år: http://www.givemefive.no/ Jeg hadde blitt veldig glad for en sånn gave Finnes mye mer slikt og, man kan gi en geit osv her: http://www.gaversomforandrerverden.no/ Også har WWF en del sånne gave-ting og. Det er ikke sikkert 13-åringer får med seg hva nedgangstidene innebærer da.. Det er ikke sikkert de snakker så mye om akkurat det på skolen, og med mindre de har foreldre som blir påvirket av det så er det ikke sikkert at de hører noe om det hjemme heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny gjest Skrevet 29. november 2008 #16 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg er 18 år og får egentlig ikke gaver fra onkler og tanter lenger, men ble som 16åring kjempefornøyd om jeg fikk en 200-lapp fra onkel! Skjønner ikke at de kan ønske seg så dyre ting i disse økonomiske nedgangstider heller.. Må være noen utrolig materialistiske mennesker.. Jeg ønsker meg ikke dyre ting til foreldrene mine heller, bare ting som bøker og filmer og slikt. Også ønsker jeg meg medlemskap i WWF. Dere kunne jo gitt dem noe lignende, så hadde de blitt skikkelig sjokkert, og kanskje tenker de litt etter hvor selvsentrerte de er! ^^ Her kan du for eksempel gi et armbånd, en nøkkelring, fem lys eller en julestjerne for 175 kr, og pengene går til å gi barn i Senegal muligheten til å bli 5 år: http://www.givemefive.no/ Jeg hadde blitt veldig glad for en sånn gave Finnes mye mer slikt og, man kan gi en geit osv her: http://www.gaversomforandrerverden.no/ Også har WWF en del sånne gave-ting og. Veldig bra forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. november 2008 #17 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg synes ikke det er noe rart at barn skriver akkurat hva de ønsker seg på ønskelisten sin. Det gjorde jeg da, og det gjør jeg nå. Den eneste gangen jeg har tenkt på prisvarianter var på ønskelisten til bryllupet vårt. Jeg synes ikke du kan forlange av barn at de skal tenke igjennom hvor mye hver person har å gi gaver for. Det får evt. være opp til foreldrene. Jeg ville ha tatt kontakt med foreldrene og hørt om det kanskje var noe annet de også ønsket seg eller trengte, kjøpt gavekort/gitt penger til en spesiell ting, eller rett og slett kjøpt noe annet som jeg trodde de kanskje hadde satt pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #18 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg skjønner godt at ts blir irritert. Foreldrene til disse barna burde jo lært barna å tenke over pris. Jeg har selv tantebarn i alderen 11-14 år. De vet godt at tante ikke har råd til dyre gaver, så de passer på å ønske seg billige ting av meg. Det er ikke noe problem dersom foreldrene kan snakke med barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #19 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg skjønner godt at ts blir irritert. Foreldrene til disse barna burde jo lært barna å tenke over pris. Jeg har selv tantebarn i alderen 11-14 år. De vet godt at tante ikke har råd til dyre gaver, så de passer på å ønske seg billige ting av meg. Det er ikke noe problem dersom foreldrene kan snakke med barna sine. Men du sier jo selv at du ikke har råd Vi vet jo ikke her om TS sin mann sitter på en haug med cash og bare ikke vil bruke så mye, eller om de ikke har penger til det.. Vi vet egentlig ingenting annet enn hva disse barna ønsker seg og at TS synes broren til mannen har barn som stiller urimelige krav til julegaver(kanskje de gjør det, kanskje ikke), men vi vet jo ikke på hvilket grunnlag de gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsC Skrevet 29. november 2008 #20 Del Skrevet 29. november 2008 Vi har nå innhentet ønskelister fra min manns onkelbarn.. De er i alderen 13-19 år. Vi har kun fått ønsker som koster fra 400 kr og oppover.. Sko, merkegensere og bukser.. Noe med helt spesifikke merker og farger - ingenting under 400 kroner!! Dette hører da ingen steder hjemme?! Jeg kjenner at jeg blir sur.. Det vitner kanskje om manglende forståelse for hvor mye penger vi bruker på julegaver, men jeg stiller meg undrende til at de ikke har gaveønsker på rundt 200 kroner i tillegg til de dyre om ikke annet..!! Vi kommer ikke til å kjøpe julegaver til 400 kroner.. Vi tenker max 200 kroner.. Dermed blir ikke ønskene innfridd, og ønskelistene er slik sett sendt forgjeves.. Tror jeg slutter å be om ønskelister heretter, og heller sender med byttelapp på det jeg tror de vil like.. Hvordan løser dere dette, og hva tenker dere om situasjonen? Er vi i samme slekt? Vi har det på akkurat samme måten med nieser og nevøer på min manns side. De siste årene har det ikke vært et gaveønske til under 500 kroner og det er for mye for våres lommebok pr.snute når det er mellom 20 og 30 stykker som totalt skal ha julegave. Vi har løst det med å gi gavekort på platebutikk eller bokhandel til maks 250 til barna og 200 er grensen ellers. På den ene siden så skjønner jeg at ønskene blir dyrere etter som barna blir eldre. Disse er mellom 10 og 17 og da øker vel prisen på ting generelt som man ønsker seg. På den annen side så synes jeg at det burde være litt mer nøysomhet hva ønsker angår. Men når man får ipod og egen pc i en alder av 13 år av foreldrene, så stiger vel forventningene til alle andre som skal gi gaver også? Sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå