Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmmm..... jeg er 3-4 dager over tiden for mens. Nå er jeg litt usikker på om jeg kan være gravid. Har litt menssmerter og "murring" i korsryggen. Har brukt trionetta p-piller i 4-5mnd nå.

De sisste mnd. har jeg hatt alle tegn på graviditet, men de to testene jeg har tatt har vært negative...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

vent noen dager og ta så en test igjen om ikke mensen kommer. Det kan ha vært for tidlig de to andre gangene. Men det kan også være pillene, jeg var overbevist om at jeg var gravid 2. mnd på nye piller en gang, men neida.

Gjest Anonymous
Skrevet

hei

da bør du nok bare vente et par dager til for å se om mensen kommer. dersom den ikke gjør det, kan du jo ta en test til. det er jo veldig idividuelt hvor fort kroppen produserer HCG. (det som blir målt av graviditetstesten) men det kan også være at du bare er forsinket.

den siste mnd visste jeg at jeg hadde store sjanser for å være gravid. hadde kjempevond i brystene fra et par dager før jeg skulle hatt mensen og frem til mensen kom fem dager forsinka. og rett før påske var jeg tre uker forsinka... og det har aldri pleid å være det før.

men mensmurringer kan jo være et symptom på graviditet da. det eneste du kan gjøre foreløpig er å avvente situasjonen, og ta en ny test senere dersom ingenting skjer.

håper det går slik du vil da :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Tre uker forsinka? Og brukte p-piller? Etter veiledninga? Da hadde jeg gått til legen...

Det står i papirene at dersom mensen uteblir når man spiser p-piller, så kontakter man lege for å være sikker på hva som gjør det, selv om det kan være helt naturlig.

forøvrig har jeg aldri vært mer enn et halvt døgn forsinket så lenge jeg har gått på trionetta (snart 3 år) (men overbevist om at jeg er gravid, det er jeg nesten hver måned, men bare frem til mensen kommer, presis)

Dersom du spiser p-piller og har blitt gravid, så KAN det ta lang tid før det synes på tester, fordi du kan ha blitt gravid svært sent i syklusen (du har jo ikke EL, egentlig, så derfor blir du ikke gravid "midt mellom to menser" som er normalt, men, dersom du får EL, så kan det være nårsomhelst i syklusen, derfor kan det altså være altfor tidelig å teste når mensen ikke kommer..

Men, kommer ikke mensen på et par dager, og tester fortsatt er negative, ring legen din da, bare for å berolige deg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...