Gjest Gjest_annemor30_* Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Noen som vet om dette er lov lenger?? Evt link til lovverket... Vet at det ikke er lov meg kaker som skal gis bort som gevinst... men hva med å selge hjemme bakte kaker i regi av barnehagen???? altså, foreldre som baker kakene hjemme hos seg selv....
Plym Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hva? Er det blitt forbudt med kakelotteri? Hva med juletrefester - er det også på kanten?
Brunhilde Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Det er vel bare kremkaker som ikke er lov å lodde ut, ellers mener jeg at det fremdeles er lov å arrangere kakelotteri. Hver jul sitter det jo folk og lodder ut kransekaker til inntekt for diverse misjoner, regner med at de holder seg på rett side av loven.
Pingting Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Det er vel bare kremkaker som ikke er lov å lodde ut, ellers mener jeg at det fremdeles er lov å arrangere kakelotteri. Er det ikke? Hvorfor ikke det da? :klø:
Brunhilde Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Det vil jeg tro er fordi bakteriet og annet faenskap trives veldig godt i krem, spesielt hvis den oppbevares i litt for høy temperatur.
Pingting Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Det vil jeg tro er fordi bakteriet og annet faenskap trives veldig godt i krem, spesielt hvis den oppbevares i litt for høy temperatur. Selvfølgelig!
Gjest Gjest_annemor30_* Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Selvfølgelig! Dette er pga hygiene hjemme på kjøkkenet gos folk he he
Brunhilde Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Dette er pga hygiene hjemme på kjøkkenet gos folk he he Nei, ikke nødvendigvis. Det blir tatt regelmessige prøver av soft-is og kremkaker i bakerier, isbarer, kafeer etc., og det er slett ikke alltid de er bakteriefrie, ser du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå