Gå til innhold

kaker som premie i barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_annemor30_*
Skrevet

Noen som vet om dette er lov lenger?? Evt link til lovverket... Vet at det ikke er lov meg kaker som skal gis bort som gevinst... men hva med å selge hjemme bakte kaker i regi av barnehagen???? altså, foreldre som baker kakene hjemme hos seg selv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva? Er det blitt forbudt med kakelotteri? Hva med juletrefester - er det også på kanten?

Skrevet

Det er vel bare kremkaker som ikke er lov å lodde ut, ellers mener jeg at det fremdeles er lov å arrangere kakelotteri.

Hver jul sitter det jo folk og lodder ut kransekaker til inntekt for diverse misjoner, regner med at de holder seg på rett side av loven. :)

Skrevet
Det er vel bare kremkaker som ikke er lov å lodde ut, ellers mener jeg at det fremdeles er lov å arrangere kakelotteri.

Er det ikke? Hvorfor ikke det da? :klø:

Skrevet

Det vil jeg tro er fordi bakteriet og annet faenskap trives veldig godt i krem, spesielt hvis den oppbevares i litt for høy temperatur.

Skrevet
Det vil jeg tro er fordi bakteriet og annet faenskap trives veldig godt i krem, spesielt hvis den oppbevares i litt for høy temperatur.

:klaske: Selvfølgelig!

Gjest Gjest_annemor30_*
Skrevet
:klaske: Selvfølgelig!

Dette er pga hygiene hjemme på kjøkkenet gos folk he he

Skrevet
Dette er pga hygiene hjemme på kjøkkenet gos folk he he

Nei, ikke nødvendigvis. ;)

Det blir tatt regelmessige prøver av soft-is og kremkaker i bakerier, isbarer, kafeer etc., og det er slett ikke alltid de er bakteriefrie, ser du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...