Gå til innhold

"Selvbruningskrem"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er fra naturens side veldig lys i huden men ønsker så inderlig å ha gyllen solbrun farge til bryllupet. vi gifter oss 1.juni og det er da ikke sikkert jeg får slikket så mye sol før den tid. Jeg kan selvfølgelig ta soltimer, men er ikke så begeistret for det, selv om jeg vet at "man skal lide for skjønnheten!!" icon_biggrin.gif ( Dessuten er det skadelig også)

Mitt alternativ er da selvbruningskrem! tenkte å få gjort det i en hudpleiesalong. Vil ikke risikere å ha skolder her og der, men har noen noe erfaring med dette og evt. pris???12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvbruning er et godt alternativ! Det som er viktig, er at du i forkant peeler huden slik at du får fjernet alle de døde hudcellene. Da er du tryggere på et jevnt og fint resultat. Pass godt på rundt øyenbrynene, tørk gjerne med en fuktig klut der og ved hårfestet. På kropp gjelder det samme, men vær forsiktig rundt ledd! Det er vanskelig å få et godt resultat på kropp, det er derfor lurt å klappe litt med fuktig klut rundt ankler, knær etc. Husk en god kroppspeeling først!

Skrevet

Godt råd - ikke prøv dette siste uke - prøv nå - slik at du ser hvordan det skal gjøres.

Har selv prøvd selvbruningskrem, og synes jeg har vært nøye med alt "forarbeidet". Alikevel - resultatet ble "så der". Det er ikke morro med store skjolder! (jeg brukte til og med en god og dyr krem)

Jeg tror jeg ville brukt noen timer i solarium. Da får du slappet av litt i ro og fred også (hvis du gjør det i solarium da selvfølgelig)

Lykke til!

icon_wink.gif

Skrevet

Innlegget til Turte var som jeg skulle skrevet det selv. icon_smile.gif

Jeg er litt redd for solarium (har ikke gjort det før heller) pga. kreftfaren og sånn. Kjøpte derfor Self Mid Tan foam i helgen som jeg vil prøve. Prøvde littegrann på underarmen, men det kommer jo nesten ikke noe farge?! Tar jeg for lite da? Hvor lang tid tar det før fargen kommer?

Har noen prøvd dette selvbrunings skummet? Det er fra Piz Buin. (?!)

På den andre siden så kan det vel ikke gjøre så mye å ta sol bare nå rett før bryllupet?! Det er vel langvarig og konstant soling som er (mest) skadelig? Hvis jeg begynner til helgen, vil jeg da rekke å bli litt gylden?!

Takker for svar. icon_smile.gif12

Skrevet

Under "Velvære, klær, sminke" ligger det en tråd om selvbruningskremer nå. Kikk der!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner meg veeeldig igjen selv. Jeg er vel så nære albino som man kan komme uten å ha røde øyne, men ønsket å ha litt farge til bryllupet. Jeg har veldig dårlig erfaring med selvbruningskremer. For det første gir veldig mange kremer liten farge, for det andre tar det veldig lang tid å smøre seg fordi man først skal ta peeling, deretter vente med å kle på seg slik at fargen ikke smitter av etc. Mye stress og lite resultet. Dessuten synes jeg noen kremer gir en litt sykelig gulfarge når man har brukt dem noen ganger...Jeg er heller ikke så veldig begeistret for solarium. Synes det er behagelig, men er litt redd for kreftfaren etc. Allikevel fant jeg ut at jeg ville ta noen soltimer før bryllupet. Det er jo ikke noen enkelttimer en gang i livet som er skadelig, men gjentatte serier flere ganger i året. Jeg måtte ta en del timer før jeg fikk farge, men på selve dagen så jeg veldig frisk og sunn ut og fikk mange positive kommentarer for den fine fargen(jeg blir ikke ordentlig brun, så en frisk hudfarge var det beste jeg kunne håpe på). Jeg begynte ei god stund på forhånd og tok da sol tre ganger i uka, ca. 25 min hver gang, i noen uker. Når jeg hadde oppnådd en okay farge, sørget jeg bare for å vedlikeholde denne med 10 min. noen ganger i uka. Det er viktig å ikke stormsole seg like før bryllupet slik at man framstår som radioaktiv-rød på dagen, men heller beregner litt god tid.

Skrevet

Etter hva jeg har lest så er det ikke skadelig med solarium om du ikke overskvider ca 50 soltimer (á 30 min) i året.

Jeg har ikke prøvd selvbruningskrem, da jeg selv liker den roen jeg får når jeg ligger i solariet.(Jeg tar solarium ca 1 gang i uken, og synes det er akurat passe - har lett for å bli brun)

Det finnes jo både fordeler og ulemper ved alt!!!

Jeg vil ønske deg lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!!!12

Skrevet

UV-stråling er skaldelig, uansett mengde, men selvsagt er store mengder verre enn små, det er derfor vi har solfaktor. Har tatt litt solarium selv tidligere, men har blitt mer og mer skeptisk. Det verste er kreftfaren, men rynker er også et problem. Alle har vel sett disse konstant solariumsbrune 40-åringene som er så rynkete at det ser ut som om de er 60...

Men noen få soltimer før bryllupet gjør neppe noen stor skade, ikke verre enn noen timer på stranda.12

Skrevet

Jeg bruker månedslinser. Må jeg ta ut de når jeg går i solarium, eller har det ikke noe å si..

Også lurer jeg på hvor man får tak i de beskyttelsesbrillene man må bruke?! icon_smile.gif12

Gjest KristinK
Skrevet

Jeg har kjøpt beskyttelsesbriller. de har som oftest en slik automat i alle soltudioer med både solkremer og briller til 20 kroner. Se etter det neste gang du tar sol. Ellers kan du få kjøpt det i betjente solstudioer.12

Skrevet

08.juni02: Du kan ha linsene på, men kan risikere at de føles litt tørre på øyet rett etterpå, men det går som regel over i løpet av noen minutter.12

Skrevet

Takk takk. Kanskje like greit å ikke ha dem på da. Bedre å være på den sikre siden kanskje. Jeg er ikke "avhengig" av dem og bor bare 5 minutter fra solstudioet, så da går det nok bra uten. icon_smile.gif12

Skrevet

Jeg tar alltid sol med linsene på, uten beskyttelsesbriller. Har ikke merket noe.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fått beskjed av øyenlegen min om at hvis jeg tar solarium, så vil linsene fungere som et forstørrelsesglass i sola. Vet ikke jeg, men når jeg tar sol, så lukker jeg bare øynene. (Synes jeg får hvite ringer rundt øynene med briller.)

Skrevet

Takker for svar...

Ville bare fortelle at jeg kommer tl å ta neoen soltimer for å få litt "grunnlag" og derretter har jeg fåt time i en hudpleie salong som skal smøre meg inn i selvbruningskrem, ORDENTLIG, slik at jeg slipper skolder og slikt... For dette tar hun kun kr 100 første gangen inkl. peeling og kr 50 de neste gangene... icon_biggrin.gif

Er så fornøyd, for nå blir jeg fiiiin og gyllen.... icon_wink.gif12

Skrevet

Joda, man får litt hvite ringer av beskyttelsesbriller, men ikke så ille hvis man kjøper sånne helt smale. Og jeg vil mye heller ha hvite ringer enn skader på øynene eller masse rynker... Husk at huden rundt øynene er veldig sart!12

Gjest KristinK
Skrevet

Jeg får også hvite ringer av brillene, men vurderer å ta en soltime i ny og ne uten briller. Da jevner det seg kanskje litt ut? Ellers vil det vel automatisk bli mindre hvite ringer rundt øynene når det blir sol og sommer...12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...