Gjest NiChia Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg har noen venninner som har flytta hjemmefra i løpet av 2008 og nå tenkte jeg at jeg kunne gi dem hjemmelaget kokebok til jul. Jeg har kjøpt inn bøker og sånt, men nå trenger jeg oppskrifter å fylle dem med. Er det noen som har noen gode oppskrifter på forretter, hovedretter og desserter. Det kan være alt fra grønnsaker, frukt, diverse typer kjøtt osv. Alt fra supper til... ja. Men helst må det være litt enkelt å lage det, og det bør heller ikke ta så veldig lang tid å lage dem. Også burde det være noen lunde billige matretter. Blir utrolig glad for alle oppskrifter jeg får inn Skriv gjerne navn på matretten, hva slags matrett det er, hvor lang tid man bruker på å lage det, ingredienser, hvordan man lager det og til slutt hva man kan servere til det. På forhånd, tusen takk
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 På bbcgoodfood.com er det masse oppskrifter og såvidt jeg vet lett å finne fram utfra kriterier som tid, ingredienser osv. Og man kan skrive ut oppskriftene eller lagre dem som pdf - eller i et mappesystem direkte om man lager seg en bruker på siden - mens man samler. Oppskriftene er stort sett testet ut, så man vet at de funker.
Nemesis Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg ville gått på biblioteket og lånt meg et par kokebøker
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 søk etter maforum på nette så finner man mange steder med oppskrifter som er delt inn i forskjellige grupper, dvs festmat, enkel mat billig mat osv... Jeg laget en slik bok til moren min til jul i fjor da hun har fått diabetes og trengte litt inspirasjon til mat hun kan (bør ) spise.... Fant mye her inne men også fra kokebøker, mine egne og bibliotekets sine....
matmons Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har kommet over en side som kan love godt: www.citronpikene.no .Her fant jeg mye godt, ser ut som siden er ganske ny så det finnes ikke så mange oppskrifter ennå, men de skriver at det skal komme. Gleder meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå