Gjest missLady Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 (endret) *Slettet* da han nå vet jeg henger på KG, og dette hadde han lett skjønt handlet om han Endret 28. november 2008 av missLady
Gjest ¤bella¤ Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Er det virkelig så viktig å få den tittelen? Holder det ikke at dere to vet hva dere er for hverandre da?
Gjest missLady Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Er det virkelig så viktig å få den tittelen? Holder det ikke at dere to vet hva dere er for hverandre da? Nei, altså, tittelen er ikke så viktig for meg, egentlig! Det er bare usikker som kommer med at han sier han ikke er klar for å binde seg..
Morgause Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Det er bare en tittel, men for min del er det ganske viktig. Jeg hadde en eks som "tok avstand" fra sånne betegnelser, og det kan faktisk være ganske sårende etter hvert å være "den dama han alltid har med" istedenfor kjæresten hans. Vi er ikke sammen i dag, nei Jeg synes du skal gi han litt mer tid(3 uker er ingenting), men gjør det klart hva du vil og hvorfor. Egentlig burde han ikke ha gått inn i et forhold med noen hvis han ikke var klar for det ennå, men folk tenker jo bare på seg selv..
Gjest missLady Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Det er bare en tittel, men for min del er det ganske viktig. Jeg hadde en eks som "tok avstand" fra sånne betegnelser, og det kan faktisk være ganske sårende etter hvert å være "den dama han alltid har med" istedenfor kjæresten hans. Vi er ikke sammen i dag, nei Jeg synes du skal gi han litt mer tid(3 uker er ingenting), men gjør det klart hva du vil og hvorfor. Egentlig burde han ikke ha gått inn i et forhold med noen hvis han ikke var klar for det ennå, men folk tenker jo bare på seg selv.. Jepp, tenker som deg. Det litt kjipt å høre når onkelbarnet hannes spørr om vi er kjærester da vi kysser mye, og han svarer "nei bare gode venner" Da han begynte å greve mer, la han på at "vi blir kjærester en dag sikkert.." Men for meg blir det litt vanskelig da jeg føler jeg gir så mye av meg til han, følelsesmessig og tidsmessig.. Tusen takk for svar
Antagonist Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Det er jo bare et ord, og når han synes det er litt skremmende fordi det er like etter et brudd, synes jeg du skal la han bruke den tiden han trenger på å smake på ordet. Han mener jo tydeligvis at det forholdet dere har er like godt som et kjæresteforhold ettersom han ikke føler han kan gjøre "singelting" - og da synes jeg egentlig du skal være fornøyd inntil videre - hvis ikke risikerer du å skremme ham vekk.
Possibly Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Gi det litt tid. Folk skjønner nok uansett hva dere er, hvis dere gjør ting sammen, treffer venner sammen eller kliner offentlig, så dere blir nok oppfattet som et par etter hvert uansett hva han velger å kalle det. At han ønsker å være litt diskret siden det er kort tid siden han gikk ut av forrige forhold skjønner jeg godt, og da ønsker man vel gjerne å vente litt med å introdusere den nye for familie og venner. Men det er jo litt barnslig av ham i lengden å insistere på at du ikke er kjæresten hans, da.
Gjest missLady Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 (endret) * Endret 28. november 2008 av missLady
Phaedra Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg gjorde dette mot min bedre halvdel i nesten et halvt år. Flyttet til og med inn hos ham og fortsatte med å insistere på at vi "bare var venner". Jeg har også alltid vært litt småflørtete, men *alltid* veldig klar på hvor grensa går. Jeg visste også veldig godt at halvdelen ville bli trist hvis jeg oppførte meg som om jeg var helt singel når jeg var ute sammen med andre, så jeg oppførte meg som om jeg var i et parforhold - og det var jeg nå også selv om jeg ikke ville gi det tittelen "kjærestepar". Jeg ville ikke at vi skulle bli kjærester av to grunner: 1) jeg hadde et langt forhold bak meg, og et noe kortere forhold som jeg egentlig følte var "feil" - i den forstand at jeg ikke var forelsket, men bare ikke ville være alene. Jeg hadde derfor litt lyst på "singletid", og 2) jeg ønsker ikke å såre x'en min, fordi jeg fortsatt var veldig glad i ham, og hadde litt dårlig samvittighet fordi jeg duret inn i et nytt forhold mens han fortsatt var lei seg. Vi fant derfor et slags kompromiss i det at vi var "bare venner" men jeg (som insisterte på det) oppførte meg som om jeg var "opptatt". Etter ca. 6 måneder gikk min bedre halvdel lei og informerte meg om at han ikke aktivt kom til å lete etter noen kjæreste, men han orket ikke gå og vente på meg heller, så hvis noen skulle dukke opp så fikk ting gå som de gikk. Jeg bestemte meg ganske kjapt etter dette. Så, fra et ståsted som den som trengte tid: Gi ham litt tid, men si ifra at hvis han vil bruke tid sammen med deg, så er det bare sammen med deg; ikke godta at han skal både være singel og ha deg Flørtingen hans må du føle på om du synes faller inn under dette. Jeg vet at min syntes dette var veldig vanskelig i begynnelsen (også fordi han var usikker på forholdet), men etterhvert fant ut at jeg hadde så klare grenser for hvor langt flørten gikk at det ikke var noe problem. Det skal også sies til mitt forsvar at jeg ikke anser det jeg gjør som flørt (jeg er sånn), men at mange andre oppfatter det sånn Så jeg gikk ikke inn for å flørte når jeg var sammen med ham Og ikke minst: jeg er veldig glad for at det var min bedre halvdel som måtte ta disse valgene; jeg er ikke sikker på om jeg ville godtatt det samme fra ham Lykke til! Endret 28. november 2008 av Phaedra
Gjest Aneetah Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Jeg gikk faktisk og tenkte på dette i dag... Jeg har vært sammen med kjæresten min, og tenkte på at dersom hvis om atte jeg skulle gjøre det slutt med ham nå hadde jeg aldri hatt hjerte til å bli offisielt sammen med noen før flere måneder etter at det ble slutt... jeg hadde også blitt veldig, veldig skuffet og lei dersom vi gjore det slutt nå og han etter for eksempel 2 måneder var inni et nytt, seriøst forhold. Jeg kunne ha funnet meg noen nye, og holdt på slik som dere gjør, men hadde nok ventet i hvert fall 3-4 måneder etter bruddet med å rope ut til verden at jeg hadde en ny kjæreste. Så jeg synes ikke du skal gjøre det til at dette handler om at han skal ta hensyn til deg, i hvert fall ikke så lenge dere har det fint sammen uansett. Enten man har en eks inni bildet eller ikke tar det jo uansett ofte lang tid før man er klar for å være offisielle kjærester. Så du blir jo ikke "straffet".... Det er bare en del av en naturlig prosess, som du bør la være naturlig
Gjest missLady Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 (endret) Tuuuusen takk for ditt synspunkt, Pheadra! Det hjalp veldig Jeg skal gi han litt tid, men dette fordi jeg vet han ikke flørter med andre. Dette var noe jeg spurte han om i går, og han sa han ikke følte han kunne gjøre det og hadde ikke noen interesse i det heller Så jeg skal prøve å gi han så mye tid som jeg klarer å gi.. Så tålmodig som din var, 6mnd, det blir lite aktuelt men Endret 28. november 2008 av missLady
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå