Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg har nå tatt rømmen hjem til mine foreldra da kjæresten min absolutt skulle sitte hjemme og drikke sprit i dag.. Jeg har låget den siste uka med spysjuke og influensa og såg for meg å bare slappe av hjemme. Men nei, han skulle drikke hjemme.. Jeg liker han ikke når han er full, han får en veldig overlegen og vemmelig måte å være på. Dette har jeg sagt til han.. Dette er grunnen til at jeg nå ikke er i mitt eget hjem og spyr, noe som alltid er best når man er syk.. syns jeg.. Syns dere at jeg er urimelig som er litt irritert og sur på han for dette? Jeg nekter han jo ikke å drikke eller noe.. men kunne tenkt meg å fått fred hjemme. Ikke fyll og drit!
Gjest Aneetah Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Det hadde jeg ikke funnet meg i. Enkelt og greit.
The Kitten Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg har nå tatt rømmen hjem til mine foreldra da kjæresten min absolutt skulle sitte hjemme og drikke sprit i dag.. Jeg har låget den siste uka med spysjuke og influensa og såg for meg å bare slappe av hjemme. Men nei, han skulle drikke hjemme.. Jeg liker han ikke når han er full, han får en veldig overlegen og vemmelig måte å være på. Dette har jeg sagt til han.. Dette er grunnen til at jeg nå ikke er i mitt eget hjem og spyr, noe som alltid er best når man er syk.. syns jeg.. Syns dere at jeg er urimelig som er litt irritert og sur på han for dette? Jeg nekter han jo ikke å drikke eller noe.. men kunne tenkt meg å fått fred hjemme. Ikke fyll og drit! Er det snakk om en fest? For i det tilfellet synes jeg ikke du bør finne deg i det. Hvis det er snakk om at han vil ta seg én øl, så synes jeg du er urimelig.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Takk for "støtte" Aneetha..Men når du sier du ikke ville funnet deg i dette... hadde du gjort det slutt? hva hadde du sagt til han? Det er snakk om at han kommer til å drikke en flaske vodka, snakke med folk høylytt (krangle,diskutere osv) over internett hele natten (bor i leilighet..så hører han hvor enn jeg er...) og dersom det roer seg litt på nett skal jeg helst være i kjempehumør og prate og tulle med han... Jeg føler meg som en kjerring nå. Men dette har skjedd før.. og det er ikke noe kjekt..
Skrika89 Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Takk for "støtte" Aneetha..Men når du sier du ikke ville funnet deg i dette... hadde du gjort det slutt? hva hadde du sagt til han? Det er snakk om at han kommer til å drikke en flaske vodka, snakke med folk høylytt (krangle,diskutere osv) over internett hele natten (bor i leilighet..så hører han hvor enn jeg er...) og dersom det roer seg litt på nett skal jeg helst være i kjempehumør og prate og tulle med han... Jeg føler meg som en kjerring nå. Men dette har skjedd før.. og det er ikke noe kjekt.. Hei jeg ville bare gi deg en Jeg vet akkurat hvordan du har det, men desverre har jeg ingen gode råd, for jeg prøver selv og finne ut av hvordan man tar tak i slike situasjoner.
Vera Vinge Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Sitter han hjemme og drikker en flaske vodka alene? Det høres ikke helt greit ut. For noen av dere.
Gjest Aneetah Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Jeg er veldig ofte syk (har kronisk sykdom med masse halsinfeksjoner og diverse influensa-aktige perioder attåt) så jeg kjenner meg godt igjen. I og med at han faktisk ikke skal ha andre folk på besøk blir jo situasjonen litt vanskeligere for ham å forstå. Jeg har måttet be min kjæreste om å avlyse besøk, både fest og ikke. Dersom jeg er syk og han vil ut på byen må han som regel ligge på sofaen den natta for å ikke vekke meg om natta og være full og ekkel... for det er noe av det verste som finnes når man er syk. Til gjengjeld gjør jeg akkurat det samme for ham. Den som er syk bestemmer på en måte hva som skal skje hjemme og ikke. Så, jeg vet ikke om min kjæreste er snillere enn gjennomsnittet, sånn er det i hvert fall hos oss. Men dersom dette er noe som plager deg veldig og du setter deg ned og snakker rolig med ham om det og han overhodet ikke har noen forståelse for det, er det jo noe som skurrer litt, synes jeg i hvert fall. Det skal også være sagt at dersom det var meg og kjæresten min som var i akkurat den situasjonen, kan jeg se for meg at jeg hadde tatt det opp med ham på en rolig måte, han hadde reagert med å først bli småsur og ikke sett problemet, så hadde jeg forklart problemet på en fortsatt rolig men bestemt måte, så hadde han enten forstått det etter hvert eller bare gitt seg uten å ha forstått det. Men nei, jeg hadde absolutt ikke gjort det slutt på grunn av den ene episoden. Men dersom han generelt tar lite hensyn ellers også er det jo en annen sak.
Pingting Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Du får en fra meg og. Jeg har selv vært i et lignende forhold, bortsett fra at det ikke var fullt så ille som det du beskriver. Jeg ville kvittet meg med hele fyren. Rett og slett. Jeg sier ikke det fordi jeg mener det er det eneste man kan gjøre, og jeg er klar over at jeg ikke kjenner kjæresten din. Men en sånn oppførsel er rimelig uakseptabel, synes jeg. Han viser at han ikke har nok respekt for deg, og at hans behov går foran dine. Har du noen gang tatt opp dette med ham og pratet ordentlig om det? Hvis du forteller ham at du synes dette er ubehagelig og slitsomt, og han ikke er interessert i å høre, så sier det egentlig sitt. Han kan være så snill og grei han vil ellers, men en fyr er ikke bedre enn hvordan han behandler deg på det verste.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Hei jeg ville bare gi deg en Jeg vet akkurat hvordan du har det, men desverre har jeg ingen gode råd, for jeg prøver selv og finne ut av hvordan man tar tak i slike situasjoner. Tusen takk Den trengte jeg!! Nei, jeg syns det er helt vanvittig...Han drikker ikke så ofte altså.. men viss han først drikker, drikker han mye og ofte over fler dager.(ikke ukedager, men kanskje siste dråpene på søndag) Sist gang jeg bare stakk hjem til mine foreldre(ja, skjedd det og før..) fikk jeg beskjed på lørdagen at jeg bare kunne holde meg borte for han hadde tenkt å drikke nå og, så viss jeg ikke ville være hjemme når han satt full hele dagen så var det bare til å være borte.. Jeg kjørte da ut til han og hentet fler av tinga mine uten å snakke med han og ble vekke noen fler dager, selv om han bad meg komme hjem når han ble edru.. Dum(?) som jeg var kom jeg tilbake. Angrer jeg på det nå..? Kanskje..Uff. Pyton dette
Pingting Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Men nei, jeg hadde absolutt ikke gjort det slutt på grunn av den ene episoden. Men dersom han generelt tar lite hensyn ellers også er det jo en annen sak. Jeg må vel presisere at det var noe sånt jeg mente og, man dumper ikke en fyr på grunn av en dum episode (da hadde ikke folk vært sammen lenge ) Men om dette er noe som gjentar seg, og han generelt ikke viser noe hensyn til deg, så er det jo grunn til å være litt betenkt.
Pingting Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 (nå ble det veldig mange innlegg fra meg, beklager at jeg kupper tråden din, hehe) Han drikker ikke så ofte altså.. men viss han først drikker, drikker han mye og ofte over fler dager.(ikke ukedager, men kanskje siste dråpene på søndag) Sist gang jeg bare stakk hjem til mine foreldre(ja, skjedd det og før..) fikk jeg beskjed på lørdagen at jeg bare kunne holde meg borte for han hadde tenkt å drikke nå og, så viss jeg ikke ville være hjemme når han satt full hele dagen så var det bare til å være borte.. Jeg kjørte da ut til han og hentet fler av tinga mine uten å snakke med han og ble vekke noen fler dager, selv om han bad meg komme hjem når han ble edru.. Dum(?) som jeg var kom jeg tilbake. Angrer jeg på det nå..? Kanskje..Uff. Pyton dette Synes det høres ut som om han har skikkelige problemer med alkohol, jeg. Periodedranker eller noe slikt. Er det noe dere har snakket om? Kanksje han burde vurdere å få hjelp for det? Han har det jo sikkert ikke noe bra med dette han heller.
Skrika89 Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Tusen takk Den trengte jeg!! Nei, jeg syns det er helt vanvittig...Han drikker ikke så ofte altså.. men viss han først drikker, drikker han mye og ofte over fler dager.(ikke ukedager, men kanskje siste dråpene på søndag) Sist gang jeg bare stakk hjem til mine foreldre(ja, skjedd det og før..) fikk jeg beskjed på lørdagen at jeg bare kunne holde meg borte for han hadde tenkt å drikke nå og, så viss jeg ikke ville være hjemme når han satt full hele dagen så var det bare til å være borte.. Jeg kjørte da ut til han og hentet fler av tinga mine uten å snakke med han og ble vekke noen fler dager, selv om han bad meg komme hjem når han ble edru.. Dum(?) som jeg var kom jeg tilbake. Angrer jeg på det nå..? Kanskje..Uff. Pyton dette Og det er nesten som å høre hvordan det er her.. Jeg og har gått tilbake hver gang jeg har hørt det er slutt.. Og det er nok like dumt hver gang, men..
Gjest Aneetah Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 Det som er viktig for deg skal også være viktig for ham.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #14 Skrevet 28. november 2008 (nå ble det veldig mange innlegg fra meg, beklager at jeg kupper tråden din, hehe) Hehe, er bare glad for inspill;)
Blåbæret Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Det er ikke fult så galt at han drikker i strekk hele helga uten ause. han drikker på fredagen, blir edru å på an igjen lørdagen. Han drikker som oftest ganske mye og det ender alltid opp med krangling. Jeg ga han et ultimatum forige helg om at han enten får trape ned eller miste meg og lillejenta vår. Så nå er jeg veldig spent på hvordan det går framøver. Han har hatt seg 2 cider i dag, og det er helt ok for meg. Men om det blir mere og mere så gir jeg opp. Jeg orker det ikke. Jeg vil absolutt ikke være i et forhold hvor ting er slik.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #16 Skrevet 28. november 2008 Jeg har nå tatt rømmen hjem til mine foreldra da kjæresten min absolutt skulle sitte hjemme og drikke sprit i dag.. Jeg har låget den siste uka med spysjuke og influensa og såg for meg å bare slappe av hjemme. Men nei, han skulle drikke hjemme.. Jeg liker han ikke når han er full, han får en veldig overlegen og vemmelig måte å være på. Dette har jeg sagt til han.. Dette er grunnen til at jeg nå ikke er i mitt eget hjem og spyr, noe som alltid er best når man er syk.. syns jeg.. Syns dere at jeg er urimelig som er litt irritert og sur på han for dette? Jeg nekter han jo ikke å drikke eller noe.. men kunne tenkt meg å fått fred hjemme. Ikke fyll og drit! Du er på ingen måte urimelig. Har lest de andre innleggene dine her også. Må si jeg ikke hadde likt dette hos en kjæreste verken dikking alene på den måten, eller alkeholens virkning. Dvs jeg hadde ikke akseptert det, han hadde ikke vært lengre i mitt liv, en av disse drikkekulene hadde vært nok for meg! Vet at jeg nå er ganske hard. Pleier ikke være bastant. Men jeg har vokst opp med alkeholiker i nær relasjon. Aldri mer alkeholens makt.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #17 Skrevet 28. november 2008 Men han drikker jo ikke slik hver helg.. absolutt ikke...men det har skjedd noen ganger nå. At jeg blir nedprioritert med en gang han kommer på at han vil drikke. Enten det passer eller ikke.. Jeg er veldig glad for at dere svarer meg. Setter pris på dere som har sterke meninger. Takk!!
kjerring Skrevet 28. november 2008 #18 Skrevet 28. november 2008 Det som er viktig for deg skal også være viktig for ham.
Pingting Skrevet 28. november 2008 #19 Skrevet 28. november 2008 Men han drikker jo ikke slik hver helg.. absolutt ikke...men det har skjedd noen ganger nå. At jeg blir nedprioritert med en gang han kommer på at han vil drikke. Enten det passer eller ikke.. Jeg er veldig glad for at dere svarer meg. Setter pris på dere som har sterke meninger. Takk!! Hvor ofte skjer det egentlig? *lurer*
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #20 Skrevet 28. november 2008 Hvor ofte skjer det egentlig? *lurer* De tre siste mnd.. 3 ganger. Før dette, ikke så ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå