Gjest Gjest_jente25_* Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg var sammen med min eks i fire år. Det er nå endel år siden, men vi er venner og har sporadisk kontakt til tross for at jeg bor et stykke borte fra hjemstedet mitt. Nå har jeg funnet ut at min søster har hatt mye kontakt med min eks i senere tid, og jeg syns ikke dette er ok. Jeg fant ut at de hadde møttes ved en ren tilfeldighet. Min søster har samboer så hun sier at hun ikke har romantiske motiver - men jeg mener at det likevel ikke er ok. Det er noe med et prinsipp - man roter seg ikke bort i sin venninnes eks, og da gjør man i alle fall ikke det med sin søster. Er jeg helt på jordet? Han var min første ordentlige kjærlighet, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke føler noe for han lenger. Det er bare det at det føles sårt at min søster tenker at dette er helt ok og hun har ikke engang vurdert å spørre meg om hva jeg syns om det hele. (Min søster har hele tiden kommentert min eks sitt utseende som veldig bra, samt at hun snakker om hvor snill han er, så jeg er jo ikke helt uten bekymring på det romantiske planet heller).
Trampe Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hvis jeg nå ser bort fra at hun har samboer: Jeg synes ikke det er greit at de roter sammen og evt blir sammen, det er jo tross alt eksen din. Men du kan ikke nekte de å omgås. Jeg hadde ikke reagert om min søster ble venner med min eks, så lenge hun ikke involverte ham i vår felles krets. Dere bor på forskjellig sted, så det blir kanskje ikke noe problem? Kan du snakke med søsteren din og fortelle om bekymringene? Kanskje hun forteller deg hvordan hun føler det? Hva gjør du om hun forteller deg at hun er forelsket i ham og ikke greier å la være å tenke på ham? Eller om hun sier at han er morsom å være sammen med, og at de er blitt venner? Men når du sier at hun har samboer, hvorfor er du da redd for at de skal bli sammen? Er forholdet mellom søsteren din og samboeren ustabilt?
{Wilma} Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Jeg vet ikke jeg, det er vel greit at de er venner så lenge det er snakk om vennskap ?
Phaedra Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jeg føler at hvis du har gitt opp en person, og det ikke lenger er følelser mellom dere, så burde du ikke sette begrensninger på omgangskretsen hans. Spesielt ikke hvis det er flere år siden. Personlig forstår jeg ikke at dette er et problem. Ikke engang om det blir romantisk, for han er tross alt ikke din lengre. Men nå er nå ikke følelser noe man kan styre heller, så hvis du først føler det sånn så burde søsteren din ha dette i bakhodet. Hvis hun vil noe romantisk kan hun godt si ifra til deg, så du slipper å få deg en overraskelse. Hvis hun bare vil være venner så ser jeg ikke problemet.
Nabodama Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Ser overhode ikke problemet i dette. Som amdre sier, hvorfor skal du legge begrensninger i andre menneskers omgangskrets? Det er jo flere år siden. Og om det blir mer enn vennskap, javel. Ser fortsatt ikke problemet.
Kosemose Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Jeg skjønner godt at dette føles vanskelig for deg, selv om du ikke har slike følelser for ham lenger. Samtidig tror jeg det er noe du selv må bearbeide og takle. Du kan ikke forvente at søsteren din skal la slike følelser hos deg styre hvem hun skal være venn med. Med unntak av hvis han var skikkelig ond mot deg - da burde du kunne forvente at hun sto på din side. Men det virker jo ikke som om det er slik? Om det skulle bli noe mer mellom dem skjønner jeg også at det ville vært ekkelt og rart for deg, men samtidig tror jeg ikke du kan forvente at de skal avstå fra hverandre hvis de blir forelsket fordi at han har vært sammen med deg for mange år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå