Gjest utlogget bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg bor sammen med kjæresten min og vi betaler 9000kr i husleie delt på to, og jeg klarer det akkurat. Får ca 10 000kr i sykepenger hver måned (pluss minus). Hvis det skulle bli slutt mellom oss i nærmeste framtid, må jeg da flytte hjem til foreldrene mine? Jeg er i 20-årene så det ville jo ikke akkurat vært optimalt. Eller finnes det noen hjelpeordninger? Det er også en del andre faktorer som spiller inn som gjør at jeg gjerne ville beholdt denne leiligheten (sykdom, beliggenhet, har nettopp flyttet hit, osv.), eller i hvert fall må jeg bo i en temmelig lydisolert og ny hybel/leilighet pga inneklima. Men det jeg betaler nå, 4500kr er akkurat på grensen for hva jeg kan betale, og for 4500kr eller mindre i måneden får jeg ikke noe annet enn et rom i bofellesskap, eller en veldig gammel kjellerleilighet. Før jeg blir bombandert vil jeg si at jeg ikke krever/forventer noe som helst, jeg bare lurer på om noen vet hvordan det funker. Jeg føler at jeg er i et forhold jeg ikke har noen tro på, men likevel blir i det for å slippe de økonomiske problemene, og for å slippe å flytte igjen. Jeg klarer meg ikke så godt på egenhånd pga helsa, så det føles enklere å bli i forholdet. Å prøve å få forholdet til å virke er jo selvfølgelig førsteprioritet, jeg gjør det ikke bare slutt sånn uten videre. Jeg lurer rett og slett bare på om jeg trenger å føle at jeg sitter så fast i det som jeg gjør.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jeg aner ikke hva du kan ha krav på, men foreslår at du undersøker om bostøtte kan bli aktuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå