Gå til innhold

Bæremeis

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Svigermor har tenkt til å kjøpe Bergans bæremeis til babyen til jul :) Men hun ba oss bestemme hvilken av de 3 typene vi ønsker oss. Hvilken bæremeis er den beste? hvilken har dere, og er dere fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en kjempeflott bæremeis fra Little Life som vi nesten aldri bruker. Har hatt den til to barn. Finner ut at man har mest bruk for bæremeis hvis man går mye tur i skog og mark...

Gjest Gjest_Tatiana_*
Skrevet

Ta en tur på sportsbutikker for å se på de ulike bæremesene. De finnes mange ulike typer og de er veldig forskjellige. Dere må nesten se hva dere liker best selv.

Gjest Lilleulv
Skrevet

det blir en av de 3 bergans, som sagt. bare lurte på om noen hadde peiling på de :)

Skrevet

Anbefaler deg virkelig å se på alternativer som formsydde bæreseler i steden. Mye billigere, og mye bedre bærekomfort (mener de aller, aller fleste). Den tar mindre plass og er mye lettere i seg selv, og barnet sitter tettere inntil kroppen til den som bærer så barnet føles ikke så tungt når det bæres.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Anbefaler deg virkelig å se på alternativer som formsydde bæreseler i steden. Mye billigere, og mye bedre bærekomfort (mener de aller, aller fleste). Den tar mindre plass og er mye lettere i seg selv, og barnet sitter tettere inntil kroppen til den som bærer så barnet føles ikke så tungt når det bæres.

Tenker du på mei tai og sånn? Vi har både mei tai og ergo :) Men mannen liker ikke å bære med de han da, han vil ha bæremeis...

Skrevet

Hm, okei. Trodde du hadde meitai ja.

Hva er det han ikke liker med meitai/ergo?

Anbefaler at han prøver å bære ett barn på to år en tur i skogen i meitai/ergo og si i bæremeis, forskjellen er stor. Men det er klart, det er de som faktisk har prøvd begge deler og foretrekker bæremeis allikevel. Noe jeg tror stort sett er av prinsipp fordi de synes meitai/ergo osv er for "alternativt", men dem om det.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor de som liker å bære barna alltid må være så negative til de som velger å ikke gjøre det samme... Jeg forstår godt de som ønsker meis, bedre å bære større barn i er det også.

Lilleulv, jeg foreslår at du og mannen tar turen i butikken og ser på de aktuelle bæremeisene. Da kan dere prøve på ryggen, og se hvilken som er best å bære, og passer best i forhold til høyde og kroppsfasong hos dere begge. Har ikke erfaring med meisene fra Bergans, men annet utsyr jeg har derfra er av god kvalitet, så det lover godt med meis derfra. Kan også være lurt å tenke gjennom om dere trenger meis med ekstrautstyr som lommer og tak over barnets hode, eller om dere går for noe med minst mulig "dilldall". Personlig syns jeg der er greit med en god lomme med plass til matpakke, ekstra votter, lommebok o.l. Hvis dere aldri er ute i ruskevære er det heller ikke nødvendigvis viktig med tak, tenk over bruksområdet før dere bestemmer dere for hvilken mais som er best.

Skrevet

Jeg er positiv til all type bæring, så absolutt! Bæring er jo det beste som finnes, er derfor jeg så gjerne vil at folk skal vite om alternativene som finnes slik at de orker bære barnet sitt så mye som mulig.

Men har hørt veldig, veldig mange si at det er en stor forskjell på bæremeis og meitai/formsydde/sjal, og har jo prøvd det på kroppen selv også. 15 kg barn som sitter tett inntil ryggen din er ikke like tungt å bære i ulent terreng som 15 kg barn som sitter i en meis ut fra ryggen.

En på fem mnd merker man ikke forskjellen så godt med, men når de blir større blir forskjellen mer og mer tydelig.

Gjest Lilleulv
Skrevet

nå har svigermor sagt hun vil kjøpe det til oss til jul... fikk meg ikke til å si takk, men nei takk :)

Jeg bærer helt klart helst i ergo eller mei tai, men pappaen synes sånn bæremeis virker bra da. Han har jammen ikke prøvd mei taien flere enn 2 ganger forresten :/

Gjest Lilleulv
Skrevet

Mannen min sa i dag at han ville ha bæremeis fordi han følte at i ergoen så ble babyen sitte og gnu trynet inn mot jakka hans. og den var ganske ubehagelig å gnu seg inntil :ler:

hehe.

Men er jo han som kommer til å bære han i meisen, jeg vil bruke ergo/mei tai.

Skrevet

Et vennepar av oss med en ettåring har bergans Kids Trekking og er kjempefornøyde. Vi var på instruktørsamling sammen og gikk 2 dager ute i terrenget med småttisene. Datteren deres har også vært med på jakt i høst i bæremeis med minihørselvern :ler:

Det som er fint med den er at den har stigbøyler som avlaster ryggen og hodestøtte/pute som brukes når barnet sover. (Når hodestøtten ikke er i bruk, er det bare å bøye den bakover og feste den på meisen.)

Skal kjøpe denne selv til datteren vår da vi er mye i fjellet med hundene. (men hun var bare 3 1/2 uke da hun var med på dressurkurs første gang, i sjal på maven min. Tidlig krøkes)

Skrevet

"lån" med dere en 1-2 åring (får å få noe med litt vekt i) og prøv de ulike typene

Skrevet

Vi bruker masse bæremeis, dvs mannen bruker mye det. Vi har ergo også, men snupps vil ikke sitte i den lenger.

I meisen får hun stort utsyn, og mannen min er en tålmodig bærer, hehe. Snupps sover, prater og kikker ut fra utkikkstårnet sitt, og kooooser seg både på bytur og i skauen.

Så la mannen prøve meisen for å se hvilken som passer han best! Og husk å prøve med vekt i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...