Gå til innhold

Hvor skal dere på ferie?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hva slags ferie skal dere på til sommeren, og hvor gammel er babyen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til sommeren skal vi til "syden" har ikke bestemt oss for akkurat hvor enda, men kanskje hellas, cran canaria?? Vi får se litt på tilbud etterhvert tenker jeg.. Barna er da 2,5 og 4,5 år..

Vi har vært i Riga, Tallin, Vilnius tidligere når barna var mindre. Turte ikke reise til sånne veldig varme steder med så små barn... redd de skulle synes det var ubehagelig varmt å ikke få sove verken på dagen eller natta...

Vi lå på fine spa hoteller, og jeg og mannen byttet på å få behandling... Det var også badebasseng inne og ute på hotellene så barna fikk kost seg mye i vann :)

Skrevet

Blir nok norgesferie som vanlig... Da er han litt over 1 år.

Skrevet

Til sommeren blir det hyttetur faktisk, en tur på fjellhytta til min familie og en på sjøhytta til mannens familie. Ellers så var vi på 8 dagers cruise i middelhavet og 2 dager i forkant av cruiset var vi i Barcelona. Da var de to små 3 måneder.

Da storebror var 10 måneder var han på sin første sydentur, da dro vi til mallorca, helt topp. Var også på sydentur sommeren han ble halvannet. Veldig greit å reise med barn, så lenge man legger opp ferien etter de. Våre barn sover veldig godt så vi har lagt de for kvelden og så gått ut og spist og hatt litt voksentid, mens de har vært med i vognene. Har også alltid hatt balkong slik at vi har hatt muligheten til å nyte resten av kvelden og en flaske vin der om vi ikke har trillet rundt på de håpefulle.

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Vi er veldig glade i å reise (og da snakker jeg om opplevelsesreiser, ikke charterturer til syden), men har bestemt oss for å vente med neste tur til poden er stor nok til å ha glede av det, og ikke bare er med på lasset.

Til sommeren er han 1 år, og vi har tenkt oss på hytta. Regner med det blir mange sommere der til vi synes han er stor nok til å være med på tur :)

Skrevet

Vi besøker slekt og venner, som vi pleier. Vi tar korte turer innenlands, jeg er ikke så glad i å være borte mer enn 3 - 4 dager i slengen. Da er minsten rundt et halvt år.

Skrevet

Vi leide feriehus i Danmark da Maja var 4 måneder, i år gjorde vi ingenting, men blir nok en tur til Danmark igjen neste år. :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

jeg synes alle er så tøffe jeg. er det bare meg som synes det er skummelt å reise langt avsted med den lille babyen?

Skrevet

Jeg synes ikke Danmark er så langt da ;) Det viktigste for oss var at det ikke er for varmt + at man ikke bare har et hotellrom å bo på :) feriehus var supert med liten baby.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg synes ikke Danmark er så langt da ;) Det viktigste for oss var at det ikke er for varmt + at man ikke bare har et hotellrom å bo på :) feriehus var supert med liten baby.

Jeg har lyst til å leie sånn... for det er som regel lov med hunder og i de feriehusene i danmark.

Skrevet

Tror det blir feriehus i Danmark på oss også.

Med en på ett halvt år og en på tre, + fetterne på to, 6 og 8 år og deres foreldre.

Skrevet

Vi reiser nok til gran canaria. Fungerer veldig fint med små barn. Til sommeren er storebror tre år og lillesøster 6 mnd. Var der når storebror var like gammel og det gikk fint. Man kan jo ikke være i solen, men man får slappet av og kost seg. Bor i hotellleilighet hvor det kommer noen og vasker hver dag og tar middagene (take away) på terassen når barna har lagt seg.

Ang sykdom så har vi testet ut det to ganger i løpet av disse årene og vært hos legen med storebror. Sammenlignet med norske forhold så har det vært en ren drøm. Vi fikk unskyldning for at vi måtte vente i 15 minutter (!!!) mens de fant en skandinavisk tolk (!!!) siden legen kun snakket spansk og engelsk. Legen tok også en full sjekk for sikkerhetsskyld (!!!).

Flyreisen har heller aldri vært noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...