Gå til innhold

Venninnetur til London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter og gutter! :)

Jeg og venninna mi skal til London en langhelg i slutten av januar. Hovedsakelig er det bare fordi vi har snakka om å reise uten å få det til før nå.

Anyways, det jeg lurer på er:

1. Hva er det viktigste å se i løpet av den korte tiden vi er der?

2. Vi flyr til Stansted, men har ikke sett etter hotell enda. Hva er lurest? Transport frem og tilbake. Vi vil være i sentrum, for planen er å feste og shoppe og sightseeing.

3. Hvilke steder/områder/gater bør vi IKKE dra til? Farlige strøk, gater osv.

4. Hvilke utesteder kan tilby hip hop, rap, rnb, reggae osv?

Også litt generelt om kjerringråd og andre ting! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_abejita_*
Skrevet

Heisann:) London er jo en veldig stor by, men her er noen tips til hva som er kjekt å få med seg første gangen:)

Dere bør jo shoppe i oxford street. Her finner dere alle de kjente kjedene og det går fort en dag på å gå nedover denne gaten. Ellers ligger jo covent garden, soho, regent street og carnaby street veldig nært Oxford street. Kanskje en ide og bare fortsette her. Her er det også mange kjekke butikker og i covent garden finner dere marked og mange søte restauranter og kafeer:) Ellers ville jeg kanskje tatt en dag å prøvd å sett litt turistserverdigheter som buckingham palace, tower of london, themsen, big ben osv. Det er veldig lett å reise med undergrunnen i London så det er ikke vanskelig å komme seg far plass til plass. Ellers er jo harrods verdt ett besøk:) Koster ca 20 pund med tog frem og tilbake til London. Hotell kan dere finne billig på finn.no eller reisefeber.no Vil anbefale dere å bo i paddington eller Victoria. Disse bydelene ligger veldig sentralt uten å være for dyre:) Da er dere også veldig nærme Hyde Park som er verdt ett besøk:) Når det gjelder uteliv er mange av klubbene sånn at mamn må ha plass på gjesteliste på forhånd. Drar dere til Picadilly circus vil dere finne masse liv, samtidig dsom klubben eer åpne for alle. Her er det nok å velge i så dere finner nok ett sted som spiller den musikken dere liker:) London er nok ganske trygt så lenge dere holder dere i sentrum. Ta vanlige forhåndsregler slik som hjemme så går det nok bra!! Håper dette var litt til hjelp:) :goodbye:

Skrevet (endret)

..

Endret av thapara
Skrevet (endret)

Mitt beste tips er turistbussene som kjører rundt i byen, de kjører forbi alle de viktigste severdighetene og har enten live guide, eller lydbånd. Man kan hoppe av og på som man vil rundt hele bussruta, og man kan kjøpe busspass for flere dager om ønskelig.

Endret av Sunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...