Beibi Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hvor effektivt er denne treningen for å stramme opp kroppen og forbrenne litt fett samtidig. Tenker på brystsvømming i moderat tempo dvs så raskt jeg kan. La oss si en times tid. Jeg må føye til at jeg er utrent og i dårlig form generellt.
kosnet Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hvor effektivt er denne treningen for å stramme opp kroppen og forbrenne litt fett samtidig. Tenker på brystsvømming i moderat tempo dvs så raskt jeg kan. La oss si en times tid. Jeg må føye til at jeg er utrent og i dårlig form generellt. Svaret er ja på alle områder. Du får trenet hele kroppen ved svømming. Armer, rygg, bryst, skuldre, lår, osv. Det er god utholdenhetstrening, og er du utrent kan den økten du nevner kanskje bli tung å begynne med. Og sist men ikke minst, ja du får forbrent fett.
Papaya84 Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Dessuten vil jeg tro at dette er en glimrende trening å begynne med viss du ikke har trent på en stund. Det er lite skadelig på ledd o.l
Gjest fragment Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Svømming er skånsom og effektiv trening, men pass litt på teknikken. Hvis du skal svømme en time vil du fort bli stiv i nakken dersom du i utgangspunktet ikke er så veldig flink å svømme.
Beibi Skrevet 28. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2008 Takk for svar ! Jeg orker å svømme i en times tid og har funnet gode teknikker på å skåne nakken. Målet er å trene 3 ganger i uka. Godt å høre at det er effektiv trening da jeg tror dette er den eneste formen for trening jeg har mulighet til å få gjennomført pga vond rygg og helsestudio skrekk
Supraspinatus Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 (endret) Hvor effektivt er denne treningen for å stramme opp kroppen og forbrenne litt fett samtidig. Tenker på brystsvømming i moderat tempo dvs så raskt jeg kan. La oss si en times tid. Jeg må føye til at jeg er utrent og i dårlig form generellt. Svømming er ikke veldig bra utholdenhetstrening, med mindre du har veldig god teknikk. Svømming går mest på styrke. Ikke bare selve takene, men mye stabilisering av kroppen. Men det betyr ikke at det ikke brenner energi. Du brenner ganske mye energi og du bygger muskler. Det eneste jeg stiller min tvil til er om du klarer å svømme så rask som du klarer i en time. Jeg ville tippet en til to lengder om du ga alt. Svømming kan sammenlignes med kortintervall. Men det går an å trene langkjøring svømming, og det er bra trening. Du sier at du er utrent og i dårlig form. Da synes jeg en time svømming er for mye - husk at du skal klare å holde motivasjonen gjennom hele økten og til neste og neste osv. Begynn med 20-30 min. Så får du utvide økten etterhvert som du kommer i bedre form/blir sterkere. Tenkte jeg skulle nevne at man (for enkelhets skyld) ikke kan slanke bort fett (stramme opp som du kaller det) og bygge muskler samtidig i kroppen. Endret 30. november 2008 av Supraspinatus
Beibi Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2008 Det er kanskje feil å si at jeg svømmer så fort jeg kan i en time. Jeg svømmer så fort jeg kan for å holde ut i en time. Likevel så tror jeg at jeg har en god svømmeteknikk som gjør at jeg kommer langt uten å bruke altformye krefter. Jeg synes en time går veldig fort så det kommer jeg til å fortsette med. Jeg nyter denne følelsen av å endelig ha funnet min form for trening. Fint å høre at det er en bra form for å bygge litt muskler eller forbrenne fett eller ....blei litt forvirra der..
Supraspinatus Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Det er kanskje feil å si at jeg svømmer så fort jeg kan i en time. Jeg svømmer så fort jeg kan for å holde ut i en time. Likevel så tror jeg at jeg har en god svømmeteknikk som gjør at jeg kommer langt uten å bruke altformye krefter. Jeg synes en time går veldig fort så det kommer jeg til å fortsette med. Jeg nyter denne følelsen av å endelig ha funnet min form for trening. Fint å høre at det er en bra form for å bygge litt muskler eller forbrenne fett eller ....blei litt forvirra der.. Begge deler, i grunnen. Alt som du gjør av aktivitet forbrenner fett om forholdene er lagt til rette for det. Forskjellen er om du spiser mer enn du bruker (for å stimulere muskelbygging) eller mindre enn du bruker (fettforbrenning)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå