Gå til innhold

hvem passer barnet når dere gifter dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Vi skal gifte oss neste år, sønnen vår vil da være 1 år. Men hvem skal passe han den kvelden (og natta?)? Alle som kunne passet han er jo i bryllupet. Får kalde følelser ved tanken... :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kennel...?? :overrasket: Huff...

Vet ikke helt hva vi skal gjøre med barna... Alle barnevaktene er forhåpentligvis i et bryllup (mitt :P) da, så der er jeg blank. Må vel finne en jente jeg kan stole på, og som har passet barn før. La en av våre nærmeste som ikke drikker være i back-up.

Skrevet

Kennel var ment som ironi. Linkn jeg postet er til en barnevakttjeneste.

Gjest Gjest_Mariell_*
Skrevet

Våre barn skal være med så lenge de orker ( 5 og 3 år) Så tar besteforeldrene med de hjem når de ikke orker mer :)

Skrevet (endret)

Jeg vet ennå ikke hvem som skal passe guttungen og nevøen senere på kvelden, men planen er at de er med til de har fått spist kake (de er 8 og 9 år gamle).

Det er mulig at storesøsteren til nevøen kan ta de, siden hun ikke er invitert i bryllupet.. Men som sagt så er jeg blank foreløpig...

Endret av MaiL
Skrevet

da vi giftet oss var jenta vår 5 mnd.. Hun var med i bryllupet, middagen og helt frem til kakene...

Hun ble med en venninne av meg hjem - som også hadde et lite barn og ville reise hjem tidlig med henne.

Jenta vår var en veldig trygg baby og sovnet hvor som helst, og lot alle holde henne uten protester. Så det gikk veldig bra å sove hos en venninne av oss.

Mamma var riktig nok stand by med mobil - så hvis det ble problemer hadde mamma sagt at hun kunne reise fra festen og ha jenta vår hjemme hos seg.

Mamma drikker ikke alkohol - så hun ville holdt seg edru og kjørbar uansett :)

Skrevet

Jeg ville funnet noen man kan stole på, og sørget for at et familiemedlem var edru slik at h*n kan kjøre til barnevakten hvis det skulle være noe. Det er alltid en eller annen som kan passe barnet, hvis man bare leter.

Mulige kandidater:

En kollega av deg som ikke er invitert?

En kollega av en av dine foreldre?

Barn (ungdommer altså) av dine kolleger?

Venner av dine foreldre?

Foreldre til dine venner?

En god nabo som har barn på samme alder?

Foreldrene til en venn av barnet i bhg?

Skrevet

Har tenkt samme tanken, men vi skal ha det på et hotell. Håper på å legge henne på rommet og få noen til å se til henne og hente oss hvis det skjer noe. Mange som ikke drikkert i vår familie så det skal gå bra. Ikke lett å planlegge bryllup med små barn fant jeg plutselig ut.. :ler:

Skrevet

Nei, det er ikke enkelt å planlegge bryllup når man har små barn. Men jeg tror vi satser på å ha en barnevakt i lokalet siden vi skal ha så mange barn tilstede. Det blir en 1-åring, en 3-åring, en 9- åring, en 13-åring og en nyfødt. 1-, 3- og 13-åringen er våre/samboers. Håper kanskje jeg får søsteren til forloveren min til å passe dem når det er på tide å legge seg. 13-åringen får være med på hele greia så lenge han vil, og treåringen tror jeg det går fint å sende med søsteren til venninna mi. Jeg er mest spent på åssen det vil gå med ett-åringen, men vi får trene litt på å sove borte i god tid i forveien.

Gjest Gjest_Apple-_*
Skrevet

Vår vil også være omlag et år når vi gifter oss, og alle som vanligvis kan passe er forhåpentligvis i bryllupet.

Lurte på om jeg skulle spørre noen i barselgruppa... Tenker vi kanskje kjenner hverandre rimelig godt innen den tid, så kan jeg velge den barnet vårt virker mest trygg hos.

Eller kanskje vi skal bytte på å passe hverandres barn, Lilleulv? ;)

Skrevet

Vårt barn vil være ca 1 år når vi gifter oss til neste år.

Jeg har spurt barnevakta/ trillepika som jeg hatr brukt snart i 8 år( til de to eldstebarna) som skal ha lillemann hele dagen. Blir med så lenge han holder ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...