Kaktus Skrevet 18. juni 2003 #1 Skrevet 18. juni 2003 Jeg og min nybakte mann er såvidt i gang med å prøve å bli gravide. Jeg sluttet med p-pillene i april, og syklusen min er regelmessig som bare det igjen. Men jeg har fått et nytt problem - nemlig eggløsningssmerter. Fordelen er jo at jeg vet når jeg har eggløsning, minuset er at jeg har så vondt at sex er det siste jeg klarer å tenke på. Er det noen her som har noen gode råd/har opplevd det samme?
Silfen Skrevet 19. juni 2003 #3 Skrevet 19. juni 2003 Du kan trygt ha sex opptil FEM dager før EL, siden gode sædceller godt kan overleve så lenge. Så kan du slutte av før det begynner å gjøre vondt. Faktisk anbefaler man ofte å ha sex fra dag 8-9 til dag 14-15 i en vanlig 28-dagers syklus, så om du dropper dag 14/15, burde det gå fint for det.
Gjest Turi Skrevet 19. juni 2003 #4 Skrevet 19. juni 2003 Jeg hadde det akkurat sånn som du sier. Ikke spesielt sexy det der. Men jeg syns jeg var kjempeheldig som visste når EL var uten å tempe eller kjøpe dyre tester. Første gangen jeg opplevde det, lå jeg på sofaen og vred meg. De neste (når jeg hadde skjønt hva det var), bet jeg tenna sammen, og hadde forsiktig sex allikevel - hva gjør man ikke... Det hører med at jeg ble gravid på 3. EL etter p-pilleslutt, noe jeg blant annet takker EL-smertene for, siden timingen var så enkel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå