Gå til innhold

Er det lite lurt å sjekke opp en nysingel

Gjest Singel og klar

Anbefalte innlegg

Gjest Singel og klar

Jeg har vert singel i 2 år og absolutt ikke blitt interesser i noen før det bare sa PANG.., men han er helt nysingel,,,Er det lite lurt å sjekke han opp.. Hva sier dere??

Jeg er sååå klar for et forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det med stor suksess selv. Var nok litt bekymret for at han ikke skulle være klar for et nytt forhold så raskt, og at jeg bare var et trøsteknull, men jeg følte så sterkt at dette var riktig - og det var det. :biggrin: Det var litt trøblete med hans eks i starten, men det roet seg etter et par måneder.

Endret av Miel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer dere sammen, er følelsene der og går dere begge inn for å satse, spiller det ingen rolle om han er nysingel eller har despet seg på gress noen år.

Ulempen med "nyskilte" er at de kan tilgi eller bli tilgitt, og at de søker tilbake i det gamle "trygge" forholdet. Jo lenger bak dette er i tid, desto mindre tilbakefallsprosent. Felles barn kan gjøre det verdt enda et forsøk. Men er de ferdige med hverandre, så spiller tiden ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det med stor suksess selv. Var nok litt bekymret for at han ikke skulle være klar for et nytt forhold så raskt, og at jeg bare var et trøsteknull, men jeg følte så sterkt at dette var riktig - og det var det. :biggrin: Det var litt trøblete med hans eks i starten, men det roet seg etter et par måneder.

Som om du beskrev oss. Vi ble sammen under en mnd etter at han slo opp med dama, og da hadde de vært sammen i nesten 3 år. Var veldig usikker i begynnelsen om hvordan det skulle gå, så klarte ikke å være så åpen. Redd for å bli brent. Men det har gått fint, selv om han ikke forteller exn at han har funnet seg ny selv når de snakker sammen. Det plager meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je var drittlei av å være singel etter 2 mndr.... Jeg var helt over Xen og savnet en å være sammen med.

Kan du ikke spørre ham om han er klar for et nytt forhold da? Så slipper du å gå rundt og lure, og kanskje bli brent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er denne greia med å holde seg unna nysingle? Kan noen forklare meg hva denne regelen står for? Jeg har aldri likt den, verken som nysingel eller som søkende. Enten blir jeg behandla som jeg er spedalsk, ellers blir jeg fortalt at jeg bør holde meg unna. Hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk så og si rett fra eksen og inn i et forhold til min nåværende. Ikke noe problem for meg, da bruddet hadde bygget seg opp i løpet av noen måneder og var veldig definitivt, og heldigvis ikke noe problem for ham heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre brent noen som nysingel. Jeg følte meg virkelig superforelsket, men plutselig, uten noe forvarsel som jeg kan huske, skar det seg pga at jeg ikke var klar allikevel. Jeg var ung og dum (~20).

Vær veldig, veldig forsiktig. Play it safe, det haster vel ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missLady

Ingen fasitsvar, men er vel verdt å prøve.. Jeg har nettopp blitt sammen med en som kom ut av et lengre forhold for 7-8 uker siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært veldig skeptisk, og ville nok brukt god tid på å finne ut om han var like over eksen som han bør være for å gå inn i noe nytt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente38
Ulempen med "nyskilte" er at de kan tilgi eller bli tilgitt, og at de søker tilbake i det gamle "trygge" forholdet. Jo lenger bak dette er i tid, desto mindre tilbakefallsprosent. Felles barn kan gjøre det verdt enda et forsøk.

Et veldig, veldig godt poeng...som ofte blir oversett og gir grobunn for allslags drama og berg-og-dalbane-turer i det "nye" forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siouxie
Hva er denne greia med å holde seg unna nysingle? Kan noen forklare meg hva denne regelen står for? Jeg har aldri likt den, verken som nysingel eller som søkende. Enten blir jeg behandla som jeg er spedalsk, ellers blir jeg fortalt at jeg bør holde meg unna. Hvorfor??

Greia er jo at nysingle en gang i blant ender opp sammen med eksen igjen. Ikke alle brudd er definitive, langt ifra faktisk. I tillegg er nysingle gjerne på et eller annet emosjonelt sted hvor det er veldig lett å føle mye for neste person med en gang. Jeg har det iallefall slik, møter jeg en fyr rett etter det ble slutt med noen så blir det alltid veldig intenst i begynnelsen. Etter en stund går det gjerne opp for meg at han ikke var den rette likevel (eller enda verre: at eksen var det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...