Gjest Unknown Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hvor lang tid går det til mensen kommer tilbake igjen etter en SA? Er det stor sjangse for å bli gravid før første menstruasjon etter SA? Noen som har litt peiling eller erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Har ingen medisinsk bakgrunn eller noe, men en kollega av meg hadde en SA i februar i fjor og fikk en gutt i juli i år. Så det betyr vel at for hennes del tok det vel omtrent 7-8 måneder å bli gravid igjen...
Gjest Unknown Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 off..håper det ikke tar så lang tid!
Tussi! Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Jeg fikk mensen igjen etter 4 uker. Er vel nå 4 måneder siden snart.. Fortsatt ikke skjedd noe. Jeg la inn en tråd på graviditet og spedbarn, og der var det mange som hadde blirtt gravide igjen etter to-tre måneder..
Gjest Unknown Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Okej, da venter jeg bare på at mensen kan dukke opp da snart Har gått nesten 3 uker med meg til nå..
dreia Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Med meg gjekk det mellom 5 og 6 veker. Men det var ein tullesyklus: Eg blødde i nesten 2 veker etter SA-en og fekk mens ca 8-9 dagar etter EL. Det er også mulig p-pillene heng igjen i kroppen fremdeles (slutta i juni) - syklus 2 etter SA er så langt på 43 dagar.
Gjest Unknown Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Høres ut som om det kan bli vansklig å planlegge noe i alle fall Får vel bare sjå hva som skjer
NemoLinn Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Det kan jo variere fra kvinne til kvinne. Det tok 4 uker for min del, mens ei venninne av meg tok det 4 mnd. Legene anbefaler at man holder opp med å prøve rett etter en SA, og lar en mensen komme først, for så å kunne starte å prøve igjen etter det.
Tussi! Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Legene anbefaler at man holder opp med å prøve rett etter en SA, og lar en mensen komme først, for så å kunne starte å prøve igjen etter det. Dette varierer veldig fra lege til lege. Jeg fikk høre at jeg burde vente to mens og at jeg bare kunne prøve igjen med en gang dersom det var det vi ville.
Gjest dreia i.i. Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Legene anbefaler at man holder opp med å prøve rett etter en SA, og lar en mensen komme først, for så å kunne starte å prøve igjen etter det. Dette varierer veldig fra lege til lege. Jeg fikk høre at jeg burde vente to mens og at jeg bare kunne prøve igjen med en gang dersom det var det vi ville. Det varierer frå lege til lege. Gynekologen eg var hos, sa at det ikkje var nokon grunn til å venta med å prøva igjen. Ein blir ikkje gravid igjen før kroppen er klar for det. (Dette var vel å merka utan utskraping (9 veker på veg). Om ein har utskraping, er det muligens andre anbefalingar. )
Gjest Unknown Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 vell, vi prøver egentlig ikke..men bruker ikke beskyttelse..så lenge det ikke er noe farlig som kan skje så går de vell greit
M0LLY Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Jeg hadde en SA for 2 mnd siden og testet positivt i dag!!
Gjest Unknown Skrevet 29. november 2008 #13 Skrevet 29. november 2008 Jeg hadde en SA for 2 mnd siden og testet positivt i dag!! Å, så gøy! GRATULERER :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå