Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet verdens teiteste problem, bh str min har økt litt det siste året og jeg har egentlig aldri fått kjøpt meg nye bh'er.

Men etter en lete runde i dag ser det dårlig ut. Jeg brukte 75D før, men den er nå blitt for lite. Jeg finner absolutt ikke 75E. Jeg kan sikkert gå opp til 80, men jeg finner søren meg ikke 80D heller...

Noen som vet om noen kjede butikker man kan finne det i? De koster jo allerede 200 kr i butikken og ja, jeg er litt skeptisk til å betale 600-700 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har funnet verdens teiteste problem, bh str min har økt litt det siste året og jeg har egentlig aldri fått kjøpt meg nye bh'er.

Men etter en lete runde i dag ser det dårlig ut. Jeg brukte 75D før, men den er nå blitt for lite. Jeg finner absolutt ikke 75E. Jeg kan sikkert gå opp til 80, men jeg finner søren meg ikke 80D heller...

Noen som vet om noen kjede butikker man kan finne det i? De koster jo allerede 200 kr i butikken og ja, jeg er litt skeptisk til å betale 600-700 kr.

Heia,H&M og Lindex har!

Skrevet

Har samme problem. Jeg finner en og annen gang på hennes, men de er ofte ni knalske..sånn bestemorstil liksom

Skrevet

Hm, kanskje det bare er veldig utplukker rundt her, verken H&M eller Lindex hadde og jeg var på flere butikker..

Skrevet

Ja,de får ikke mye i den str,har hatt samme problem..Har du sjekka katalogen??Men kansje greit å prøve den str først,he he

Skrevet

Du bør gå på en skikkelig undertøysforretning og få hjelp til å finne rett str. Triumph har fine BHer til rundt 300 kr, og det er virkelig verdt det. Ellers prøver jeg dyre merker og finner rett BH, for så å bestille den billigere på nettet. Du bør alltid prøve før du kjøper, fordi str og fasong varierer veldig.

Gjest Dolly Parton
Skrevet

Jeg pleier å bruke størrelse 85 F, og jeg finner BH på Lindex.

Riktignok kan jeg ikke velge og vrake, men de jeg finner er pene og er ikke gammel dame-stil.

Skrevet

Lindex har endel store størrelsern, men jeg ville revurdere det å ikke kunne kjøpe en BH som koster mer enn 200 kr, for om du investerer i en som passer godt og koster 500-700 kroner så har du den i mange år og du vil se så mye bedre ut og føle seg så mye bedre enn om du går for billigvarianten.

Jeg anbefaler deg å ta en studietur til La Lina i Oslo (Ulelvålsvegen) og få skikkelig hjelp til tilpassing og kjøpe to knallgode bh'er. Du kommer ikke til å angre en dag!

Skrevet (endret)

La Senza har godt utvalg i størrelser, og der koster en BH 2-500 kr.

Har du forsøkt DD? Det er ikke sikkert du trenger E hvis du brukte D før.

Endret av Sunshine
Skrevet (endret)

Nå begynner jeg å bli forsvirret her. Noen undertøysmerker har kun a,b,c,d,e,f,g,h o.s.v. mens andre har a,b,c,d,dd,ee,ff,gg o.s.v.

Grunnen til at jeg også helst ikke vil bruke 500 kr på en BH er fordi ejg har planer om å gå ned i vekt og jeg holder på. Jeg syntes 500 kr for noe som kanskje jeg skal bruke et halv år er for ille..

Endret av Gjest
Skrevet

Bruker 75DD, 75E eller 80D/E alt etter som.. finner mange bh'er på lindex men favorittmerket er definitivt FEMILET!!

Der bruekr jeg str 75E og de passer perfekt. koster 3-400kr som regel, men verdt dte synes jeg da.

Det som jeg synes er kjipt, er at så fort man har større enn c-cup så blir også skulderstroppene så brede.. Jada, vet at det kan være lurt og sånn, men av og til ønsker jeg også meg en bh med smale skulderstropper....

og dessuten; jeg ønsker meg også en push-up, særlig nå etter to svangerskap.. men det kan man ikke få i større str b/c....

Skrevet (endret)

Jeg tror det er litt som etterhvert.. Jeg fant 75D med push up, og 80C med push up..

Endret av Gjest
Skrevet (endret)

Du må for all del ikke gå opp til 80 og ned i cup hvis du bruker 75, det er den mest typiske feilen de fleste kvinner gjør. Den skal stramme skikkelig rundt, og du skal kunne bruke det ytterste hakket på festet, for så å gå innover når du har brukt BHen en stund og den vides ut. IKKE gå opp til 80 ;)

Jeg bruker selv 75E, og pleier å kjøpe BHer på La Senza, noen ganger full pris men som oftest på salg, full pris er som regel 200-300kr, og jeg synes ikke det er mye for en BH. Dessuten kjøper jeg kvalitetsbher på ebay, blant annet med merket La Senza. Jeg kjøpte for eksempel et lekkert og helt nytt undertøyssett fra LS for 150kr på ebay.

Jeg har også bestilt en del Victorias Secret, og selv om man må betale toll osv blir det ca samme pris, om ikke litt billigere enn om du kjøper undertøy i kvalitetsbutikker i Norge.

Angående cup-sizene...

De er sånn ca sånn:

AA A B C D DD E F og oppover.

DD er altså mindre enn E men større enn D :) Uansett merke.

Mitt tips er egentlig at så lenge de store kjedene ikke har 75D må du bare holde deg unna de store kjedene. Trist men sant.

Endret av Aneetah
Skrevet

Det finnes mange nettbutikker som selger Bh'er i store størrelser til lav pris også. Men da får du ikke prøvd på forhånd...

Skrevet
Det finnes mange nettbutikker som selger Bh'er i store størrelser til lav pris også. Men da får du ikke prøvd på forhånd...

Det er sant, men når man vet 100% sikkert hvilken størrelse man bruker så trenger man ikke å prøve på forhånd ;)

Skrevet
Heia,H&M og Lindex har!

Ikke faen, H&M sine BH'er i store størrelser (de få som finnes) er ELENDIGE! De er ikek laget for å gi noe støtte eller løft.

Lindex sine er faktisk ganske bra synes jeg. De har jo en egen serie for de "litt større" damene, og denne inkluderer også undertøy. I tillegg har Cubus endel, bl.a. Triumph.

Også må jeg si at Aneetah har helt rett: ikke gå opp i størrelsen rundt, øk heller cupstørrelsen!

Skrevet
Det er sant, men når man vet 100% sikkert hvilken størrelse man bruker så trenger man ikke å prøve på forhånd ;)

Men er det mange som vet det da? :klø:

Jeg kan nemlig veksle litt mellom ulike cupstørrelser og en sjelden gang omkrets, tror det har mest med ulikhet mellom merkene, og hvordan BHen er laget.

Uansett: de fleste nettbutikker har jo gode bytte- og returordninger!

Skrevet (endret)

Ingen merker er like i størrelsen, så hvis man ikke har prøvd en BH i akkurat det merket før kan man ikke vite at den vil passe. Og så er det utrolig stor forskjell på passform på alle bh'er innen samme merke.

Endret av Sunshine
Skrevet
Men er det mange som vet det da? :klø:

Jeg kan nemlig veksle litt mellom ulike cupstørrelser og en sjelden gang omkrets, tror det har mest med ulikhet mellom merkene, og hvordan BHen er laget.

Uansett: de fleste nettbutikker har jo gode bytte- og returordninger!

Man skal egentlig ikke veksle mellom størrelsen i omkrets.

Jeg gikk og målte størrelsen min på en liten undertøysfabrikk i februar, og har siden det ikke prøvd en eneste av de ca 20 bhene jeg har kjøpt siden da (jeg elsker å handle undertøy, og gikk amok når jeg endelig fant ut hvilken størrelse jeg faktisk brukte).

Jeg passer 75DD med litt godvilje, men 75E blir 100% riktig. Før brukte jeg feks 85C, 80C/D osv. De går jo på, og "passer", men ikke helt som de skal, som i at jeg feks må begynne å feste på det innerste hakket bak, og nå merker jeg stor forskjell om jeg prøver meg på en 80-BH etter å ha brukt 75 hver dag i snart et år.

Det er en veldig, veldig vanlig feil (80% av kvinner ifølge google) å gå opp i omkrets for å passe i cupsize. Don't do it ;)

Skrevet
Ingen merker er like i størrelsen, så hvis man ikke har prøvd en BH i akkurat det merket før kan man ikke vite at den vil passe. Og så er det utrolig stor forskjell på passform på alle bh'er innen samme merke.

Den eneste BHen jeg har opplevd at er litt annerledes i størrelsen er Elle MacPherson sine. Der må man gå opp en cupsize.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...