Gjest Ingrid BN Skrevet 5. desember 2008 #21 Del Skrevet 5. desember 2008 slitsomme dager! Kjempe mye å gjøre på jobb og dårlig stemning. Men da er det godt å komme hjem til mannen og ha fine fine ettermiddager og kvelder med han Idag fikk jeg et helt utrolig tegn (tror egentlig ikke på sånne ting, men man vet jo aldri). så hvis ikke jeg blir gravid nå, så skjønner jeg ingenting... Litt vanskelig å forklare dette uten å fortelle alt for mye om meg selv. Men plutselig stod det en setning midt mot meg (i en virkelig merkelig sammenheng) at jeg, navnet mitt, var verdens beste mamma. hehe, dette var jammen merkelig å forklare, men for meg og mannen var det en underlig opplevelse Idag var jeg innom http://www.billige-teste.dk/ og kjøpte meg noen tester. Både gleder meg og er veldig spent på å prøve. Håper jo så klart på full klaff på første forsøk. Men det er jo ikke så lenge siden jeg sluttet med pillen og mye som skal klaffe. Lov å håpe er det jo uansett! I helga blir det i hvert mye sengekos... her blir det ingen unnasluntring! sove nå :søvn: , ny dag på jobb i morgen. så er det endelig helg. Da skal jeg begynne på julebaksten, skrive julekort og høre på julemusikk Hehe..det er ikke alltid man skal kimse av slike tegn! Kan godt være noe i det! Blir spennende å følge med fremover, og håper det klaffer fort for dere!! *krysser fingre* Ha en fortreffelig fredag, og en god adventshelg! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #22 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vet egentlig ikke hvor lang syklusen min er ennå. Første perioden etter pillen fulgte vi ikke med i det hele tatt og tok det bare som det kom. Planen var å ikke stresse, ikke tenke noe spes på dette og bare se hva som skjedd. Yeah, right... Så jeg har i grunn bare gått ut i fra gjennomsnittet på 28 dager. Selv om jeg har en følelse at min er bitte litt lenger. Syns uansett vi gjør et godt forsøk nå, så får vi bare se. Er en uvant følelse. Når jeg har bestemt meg for noe jeg vil ha, så kjøper jeg det stort sett med en gang (nå snakker jeg ikke om super dyre ting altså...). Nå er det liksom så lite man kan gjøre, la naturen gå sin gang og håpe på det beste. Navnene er jo allerede bestemt, så håper det går fort jeg... vi har bestemt både gutte- og jentenavn. Oki, dette er vel egentlig navn jeg allerede ville ha, men mannen var enig. Spesielt guttenavnet er et navn som betyr mye for meg, jentenavnet er også i familien, men lenger ut. Så håper jeg kan bruke et av dem om ca 9 måneder :-) Å, jeg vil jeg vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid BN Skrevet 6. desember 2008 #23 Del Skrevet 6. desember 2008 Hehe...forstår godt den utålmodigheten! Er sånn selv jeg, og det samme er mannen! Så tiden fra vi bestemmer oss til vi gjør noe med det er veldig kort! Når det gjelder baby er det nok litt mer enn kun viljen som bestemmer, dessverre. Jeg har en holdning om at alt som skjer har en mening bak seg, og at ting skjer når det skal skje - verken før eller etter. Men når det er sagt, vet jeg at det ikke er lett å tenke "ja, ja..det skjer når det skal skje!". Husker en situasjon fra før jeg visste at jeg var gravid. Var i en Norli-butikk og skulle kjøpe en penn til eksamen. Da jeg kom til kassa, så jeg at hun som skulle ekspedere hadde mammabukse på seg og en liten bump på magen.... Tror du jeg ble sint eller?! Jeg kjefta på ei veninne etter jeg gikk ut av butikken, fordi hun bak kassa visste at hun var gravid - og her gikk jeg i uvissheten..! Uhørt..! Men håper du klarer å ta tiden til hjelp, selv om tankene flyr hit og dit om både graviditet og det å være mamma..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #24 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg er så nysgjerrig... og som jeg har skrevet hundre ganger før, jeg er så utålmodig. Jeg vil jo vite med en gang om jeg er gravid eller ikke. Når tester dere? Er det ikke noe vits å teste før rundt den tiden man venter TR? Eller kan man teste før? Jeg har ikke tenkt å gjøre det med en gang nå, men vil vite så fort som mulig jeg hjelpes, så lite peiling jeg har på dette. Håper noen av dere vil hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 8. desember 2008 #25 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg er så nysgjerrig... og som jeg har skrevet hundre ganger før, jeg er så utålmodig. Jeg vil jo vite med en gang om jeg er gravid eller ikke. Når tester dere? Er det ikke noe vits å teste før rundt den tiden man venter TR? Eller kan man teste før? Jeg har ikke tenkt å gjøre det med en gang nå, men vil vite så fort som mulig jeg hjelpes, så lite peiling jeg har på dette. Håper noen av dere vil hjelpe meg Hvis det er 11 dager igjen til IKM så ville jeg nok ventet litt. Det er ikke sikkert egget har rukket å feste seg engang nå så tidlig... Og da produseres heller ikke det hormonet som vil gi positivt resultat på en test. Har du en test liggende? Jeg vet at på Clearblue står det prosentvis hvor sikkert resultatet blir 3 dager før, 2 dager før, 1 dag før osv... Vent hvertfall en uke, og om du da tester, så kan en negativ test allikevel bli positiv noen dager senere.. Det kommer helt an på hvor mye hcg kroppen din produserer. 99,9% sikkert er det ikke før dagen du venter TR uansett. Skjønner det er slitsomt å vente. Men lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #26 Del Skrevet 8. desember 2008 Vent hvertfall en uke, og om du da tester, så kan en negativ test allikevel bli positiv noen dager senere.. Det kommer helt an på hvor mye hcg kroppen din produserer. 99,9% sikkert er det ikke før dagen du venter TR uansett. Skjønner det er slitsomt å vente. Men lykke til!!! Tusen takk for svaret! Da prøver jeg å vente i halvannen uke jeg, så får jeg bare krysse fingrene så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingrid BN Skrevet 9. desember 2008 #27 Del Skrevet 9. desember 2008 Krysser fingrene for deg jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #28 Del Skrevet 9. desember 2008 10 dager til testing... det går da i hvert fall nedover. Og ingen skal si at vi ikke har prøvd i denne perioden. hehe, blir nesten sliten jeg. Men så innmari verdt det Idag fikk jeg kjøpt flere julegaver etter jobb. Det var deilig. Nå har jeg ikke så veldig mange igjen. Vanskelig å få tid til alt når det er så mye som skjer på jobben. Jeg har dilla på PostSecret. Hver uke blir siden oppdatert med nye hemmeligheter. Man kjenner seg igjen på mange og mange man ler seg skakk av: http://postsecret.blogspot.com/ Oj... der ble maten brent gitt! I stedet for å passe på maten ble jeg sittende på kvinneguiden. Jaja, min mor lærte meg at man får fin sangstemme av brent mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #29 Del Skrevet 12. desember 2008 En uke til testing... går ikke akkurat fort dette :-) Nå er det under to uker til julaften. Jeg gleder meg så utrolig mye! Er nesten ferdig med julegavene også. deilig å slippe stresset rett før jul. Har bare et par igjen, vet hva jeg skal kjøpe så det er deilig. Når begynner man egentlig med morgenkvalme? Glad jeg kan spørre om alt her, hadde jeg spurt venner av meg som har barn hadde de vel skjønt hva som var på gang. Men syns det er greit å holde prøvingen for oss selv, blir mindre stress. I natt drømte jeg at jeg hadde fått barn. Jeg drømmer alltid om ting jeg tenker mye på, mon tro hva jeg dagdrømmer om for tiden Jeg savner et glass på fredagskvelden. I hvert fall siden jeg egentlig ikke tror jeg er gravid, føler meg ikke gravid i hvert fall. men hvem vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #30 Del Skrevet 17. desember 2008 Nå trenger jeg hjelp her... i jula er det jo alltid så mye som skjer. Det er familiemiddager, det er julebord, jentejulebord osv osv. I sånne sammenheng er det jo alltid litt vin eller øl. Men hva er den beste unnskyldningen for å heller ta et glass julebrus? At jeg kjører har jeg allerede brukt, at jeg ikke føler meg helt bra er også brukt. Jeg tror nok de har luktet lunta allerede... Har dere bedre forslag? hva er egentlig den beste unnskyldningen...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 17. desember 2008 #31 Del Skrevet 17. desember 2008 Nå trenger jeg hjelp her... i jula er det jo alltid så mye som skjer. Det er familiemiddager, det er julebord, jentejulebord osv osv. I sånne sammenheng er det jo alltid litt vin eller øl. Men hva er den beste unnskyldningen for å heller ta et glass julebrus? At jeg kjører har jeg allerede brukt, at jeg ikke føler meg helt bra er også brukt. Jeg tror nok de har luktet lunta allerede... Har dere bedre forslag? hva er egentlig den beste unnskyldningen...? Du har jo følt deg dårlig?? Sånn "dårlig" iallefall?? Da kan du si det var en eller annen form for betennelse som du nå går på pencillin for. Og en sånn kur varer jo i 10 dager, og hvis man tar behandlingen bør man ikke drikke. Er ikke helt for å lyve, men i visse tilfeller må man bruke en hvit løgn. Sånn som her. Mitt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #32 Del Skrevet 21. desember 2008 Nå går jeg bare og venter på TR... Jeg vil så INNMARI ikke at hun skal komme på besøk. vil ikke vil ikke vil ikke Jeg er veldig usikker på når hun kommer... for hun er nok ikke helt stabil for tiden. Men det er så kjedelig å gå og vente. Hvis hun ikke har kommet på lille julaften må jeg nok ta en test. Dette er spennende... nesten litt skummelt. Jeg vil jo så veldig Vil jo helst drikke julebrus, men om hun plutselig kommer så skal jeg jammen kose meg med masse god rødvin i jula med familie og venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #33 Del Skrevet 22. desember 2008 nå trenger jeg seriøst hjelp her... har noen erfaring med graviditetstest-stav? (http://www.billige-teste.dk/graviditetstest_1_stk____stav-p-56.html) For denne har jeg nå prøvd... og jeg vil ikke rope hurra for tidlig... Vil ikke at noen skal gratulere meg i tilfelle jeg ikke er gravid... er bitte litt redd for å juble rundt omkring i stua og så bli super skuffa... men om streken er svak...? hva da? Kan den juge? Er en strek en strek uansett? Jeg vet ikke når jeg kan forvente TR, men den juger vel ikke på seg en strek om jeg har tatt den for tidlig? aaahhh, jeg blir gal i det lille hodet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 24. desember 2008 #34 Del Skrevet 24. desember 2008 nå trenger jeg seriøst hjelp her... har noen erfaring med graviditetstest-stav? (http://www.billige-teste.dk/graviditetstest_1_stk____stav-p-56.html) For denne har jeg nå prøvd... og jeg vil ikke rope hurra for tidlig... Vil ikke at noen skal gratulere meg i tilfelle jeg ikke er gravid... er bitte litt redd for å juble rundt omkring i stua og så bli super skuffa... men om streken er svak...? hva da? Kan den juge? Er en strek en strek uansett? Jeg vet ikke når jeg kan forvente TR, men den juger vel ikke på seg en strek om jeg har tatt den for tidlig? aaahhh, jeg blir gal i det lille hodet mitt Hvis du har fått en svak strek, ikke gidd å lure. Da bør du investere i en Clearblue Digital. Der får du kort og brutalt svar. En strek er som oftest en strek ja. Uansett hvor tydelig/utydelig den er. Men med CB digital slipper du å fundere... Krysser fingrene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #35 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) JEG ER GRAVID!!!! Natt til lille julaften sov både jeg og samboeren min dårlig, våknet masse og drømte bare om bebiser begge to Så var det endelig på tide og stå opp og jeg prøvde ut clearblue digital. Der står det så tydelig at jeg er gravid! Jeg kan ikke fatte at vi har vært så heldige, dette er første perioden hvor vi virkelig har prøvd. Dette har vært verdens beste julegave! Tenk at jeg er gravid... GOD JUL TIL DERE ALLE SAMMEN!! Håper dere får like fin jul som jeg har for øyeblikket Endret 25. desember 2008 av BareSol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareSol Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #36 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvordan skjønner man om man har mistet den lille spiren? Jeg har jo testet positiv. men samtidig vil jeg ikke gå lenge og tro at jeg er gravid om spiren plutselig blir borte... Så siden jeg er så veldig kort på vei så har jeg lyst til å være i prøvedagboken et par uker til Mye man må passe på nå... setter opp en liten mat-liste man bør holde seg unna: Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar. Bruk melk og ost under graviditeten, men ikke… … upasteurisert melk. … ost av upasteurisert melk. Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn… … 1 - 2 kopper kaffe per dag. eller … 3 - 4 kopper te per dag. eller … 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag. Gravide bør ikke spise sopp fra høyfjellsområdene i Hedmark, Oppland og Nordland sør for Saltfjellet, som alle var spesielt utsatt for radioaktivt nedfall etter Tsjernobyl-ulykken. Hygiene er også veldig viktig å tenke på! Vask hendene før du lager mat, før du spiser mat og mellom håndtering av ulike råvarer. Gravide bør være spesielt nøye med å vaske hendene etter å ha vært i kontakt med jord, sand eller katter Skyll alltid frukt, grønnsaker og bær. Jordbakterier kan gi alvorlige infeksjoner. Bruk rene redskaper. Bakterier kan vokse i lunken mat. Varm mat skal derfor være rykende varm. Ved 70° C drepes de fleste bakterier. Er det lenge til maten skal serveres, er det bedre å kjøle maten raskt ned og varme den opp igjen. Når du bruker mikrobølgeovn til å lage mat, bør du røre om eller la retten stå noen minutter så varmen fordeler seg jevnt. Hold rå og tillaget mat fra hverandre. Matforgiftningsbakterier kan overføres fra en råvare til en ferdig rett. Så må jeg prøve å ikke bli helt gal i hodet mitt, man må vel prøve å leve mest mulig normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 25. desember 2008 #37 Del Skrevet 25. desember 2008 Gratulerer!!! Nyt den deilige tiden du har foran deg:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 25. desember 2008 #38 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Gratulerer så masse!!! :hoppe: ..og så til det du lurte på. En abort vil i de fleste tilfeller merkes som blødninger og/eller kraftige smerter. Det er allikevel helt normalt med småblødninger gjennom de første 3 mnd av svangerskapet! Men hvis du får smerter og/eller klumpete blødninger bør du kontakte lege!! Du bør få tak i en sånn svangerskapsbok de deler ut hos leger, der står det nevnt hva som er vanlig/uvanlig/tips/råd osv... Internett er nok hjelpsomt, men du har alt samlet i boka du får av legen. Må bare nevne: Hvis du tror du har mistet spiren vil det ikke nytte med en test for å sjekke om du fortsatt er gravid. Den vil kunne vise positivt resultat lenge etter en abort... Sånn, nok tullprat! Dette går såå bra så. og gratulerer igjen!!! edit: "Må bare nevne (...)" Endret 25. desember 2008 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 28. desember 2008 #39 Del Skrevet 28. desember 2008 Gratulerer så mye! Skal alltid ta sånne tegn på alvor =) Lykke til så mye videre!!! Det går nok kjempebra skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 30. desember 2008 #40 Del Skrevet 30. desember 2008 Eg ser eg er litt seint ute, men GRATULERER MED SPIRA! Det må ha vore tidenes jul?! Dette skal gå så bra atte. Men du, du må skaffa deg ein ticker nå. Godt nytt år! I 2009 skal store ting skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå