Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hei! Dessverre har min inntekt blitt betydelig mindre i det siste - er det noen som har noen gode tips på middager som ikke koster allverden? Tusen takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Fiskekaker og fiskepinner er billige. Med kokte poteter og gulrøtter får du et billig og næringsrikt måltid. Rema 1000 selger svinestek for 40 kr pr kg. Passer fint til søndagsmiddag, og så bruker man restene i et par dager etterpå (kommer an på hvor mange man er i husholdningen). Posesuppe med tilsatt ekstra tilsatt gulrot/kålrot/potet. Kanskje også noen kjøttboller eller pølsebiter? Kjøp kyllingfileter i store familiepakninger selv om du skulle være enslig. Frys dem ned en og en. Kilosprisen er mye lavere for store pakninger enn for små. Sjekk ut gode tilbud i butikkene. Denne uka har Spar kjøttdeig til 20 kr og Grandiosa til 20 kr. Ikke spesielt sunt, men man blir da mett. Og iblant er jo det det viktigste. Ellers er det lurt å handle inn bare en gang i uka. Lag handleliste og kjøp kun det du har skrevet opp. Mange små handleturer blir fort dyrt fordi man blir fristet til å kjøpe ting man strengt tatt ikke trenger.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Ribbe fra Rema er kjempebillig. Passer jo fint nå når desember står for døren.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Ribbe fra Rema er kjempebillig. Passer jo fint nå når desember står for døren. Jeg kjøpte to ribber fra Rema og det er de feiteste ribbene jeg noen gang har vært borti. Jeg vet at ribbe er fett og jeg er ikke spesiellt kresen, men jeg måtte faktisk kaste dem for hverken mannen min eller jeg orket å spise det. Jeg har kjøpt ribber på rema før (billig) men har aldri vært borti maken. Ikke mer billigribbe på meg.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Jeg kjøpte to ribber fra Rema og det er de feiteste ribbene jeg noen gang har vært borti. Jeg vet at ribbe er fett og jeg er ikke spesiellt kresen, men jeg måtte faktisk kaste dem for hverken mannen min eller jeg orket å spise det. Jeg har kjøpt ribber på rema før (billig) men har aldri vært borti maken. Ikke mer billigribbe på meg. Dette sjekker man jo før man kjøper ribba. Den er pakket i plast og man ser lett hvor mye fett og hvor mye kjøtt det er på den. Vi kjøpte ei med masse kjøtt og lite fett. Nam!
Gjest Frosk Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Alt som involverer kikerter, bønner og linser (og som en bonus er det jo supersunt i tillegg ) - spesielt om du kjøper tørre bønner / kikerter, legger i bløt og koker selv (linser trenger ikke bløtlegges og har kort koketid). For eksempel: Kikertcurry, kikertburgere, linse- & tomatsuppe, tacosuppe med bønner, kikert- & tomatgryte, bønnestuing til taco og fajitas...
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Fiskekaker og fiskepinner er billige. Med kokte poteter og gulrøtter får du et billig og næringsrikt måltid. Rema 1000 selger svinestek for 40 kr pr kg. Passer fint til søndagsmiddag, og så bruker man restene i et par dager etterpå (kommer an på hvor mange man er i husholdningen). Posesuppe med tilsatt ekstra tilsatt gulrot/kålrot/potet. Kanskje også noen kjøttboller eller pølsebiter? Kjøp kyllingfileter i store familiepakninger selv om du skulle være enslig. Frys dem ned en og en. Kilosprisen er mye lavere for store pakninger enn for små. Sjekk ut gode tilbud i butikkene. Denne uka har Spar kjøttdeig til 20 kr og Grandiosa til 20 kr. Ikke spesielt sunt, men man blir da mett. Og iblant er jo det det viktigste. Ellers er det lurt å handle inn bare en gang i uka. Lag handleliste og kjøp kun det du har skrevet opp. Mange små handleturer blir fort dyrt fordi man blir fristet til å kjøpe ting man strengt tatt ikke trenger. Enda billigere og enklere er det å kjøpe ferdig frosne kyllingfileter. På Rema 1000 selger de ett kg fileter for under 75 kr, og First Price selger tokilos poser til rundt samme kiloprisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå