Gå til innhold

Paradiset i Hellas

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

MIn mann og jeg tenkte oss en tur til hellas i slutten av sommeren(aug/sep). Vi er veldig interessert i å finne "paradiset" i Hellas. Dvs. vi ønsker å være et sted der det er et bra uteliv på kveldene, siden vi er glad i å være sosiale. Fine strender og hyggelige mennesker og gjerne rimelige priser. Finnes det et slikt "parqadis" i Hellas?

Setter stor pris på å høre fra dere som emner at dere har vært i det greske "paradiset".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hellas har mange "paradis", jeg rangerer Poros langt ned på den lista...

For deg og din mann, som liker å delta i uteliv, men som kanskje ikke ønsker de mest bråkete ungdomsstedene, anbefales:

Rethymnon(Kreta), Naxos, Rhodos, Skiathos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Naxos. Jeg og kjæresten min var der for to år siden, og vi forelsket oss veldig i den øya. Kjempefin by, vanvittig flotte strender, og ikke altfor mye folk på den tiden av året (høysesongen er over i midten av august, og da blir alt mye roligere). Vi var på en lang mopedtur en av dagene, og naturen er virkelig flott lenger inn på øya. Der var det høye fjell, men også veldig frodig. Vi var ikke så mye på diskotek, men det er et stort utvalg i barer og restauranter. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet til september dersom det er mulig. Vi var på Skiathos de to siste ukene i august, og da var det overfylt av italienere. Vi fikk vite at de er ferdig med ferien rundt månedskiftet aug/sept. Jeg har ingenting imot dem, men det var så sinnsykt mange. Mopeder kjørte i full fart i gågaten, strender var overfulle og bade- og utfluktsbåter var så fulle at de så ut som flyktingskip der folk omtrent henger utenpå. Kommer du ut i september er det fremdeles turister, men litt mer fredelig. Ellers var det en kjempefin øy med mange flotte strender. Jeg henger meg og på Rethymnon som nevt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Skiathos har flotte strender, bare å leige en moped å dra til den en liker best. Øya er ganske liten og oversiktelig. Men nattelivet var jeg ikke så imponert over, men det kan være at jeg la meg for tidlig. Tror det først kommer igang langt utpå natten..Hellas er uansett et deilig land å feriere i

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg var på øyhopping i hellas - liket Paros best av alle. Jeg leeeeengter til Hellas - HJELP!!! Jeg er dritt lei Noreg. Selv om det er et veldig godt land å bo i, så er jeg litt værsjuk, og da får det ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært Hellas noen ganger nå(Kos, patmos, samos, santorini, zakhyntos, mykonos og paros-antiparos), sammen med min kjære på noen turer, og med en hel vennegjeng et par ganger.. Den øya jeg ser på som "mitt" paradis i Hells er Paros... har vært der to ganger og jeg savner øya og folka helt sinnsykt... Vi bodde i Parikia begge gangene(ett års mellomrom)og traff menneskene vi blie godt kjendt med 1. året, året etter, kjempe hyggelig! (Det kan jo være det som gjør at vi trivdes så godt, i og med vi hadde "guider" på turene våre, på byen og på strendene, men det er noe spesielt med Paros!) Utelivet er kjempebra, og du har også mulighet til rolige romantiske midddager i de trange gatene i Parikia... For å lese litt om paros kan du gå inn på http://www.parosweb.com

Håper dere finner ut hvor dere vil dra, jeg anbefaler Paros på det sterkeste.. i år går vår ferd til Lefkas(bryllupsreise), håper det blir bra...

Koz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på øyhopping trivdes jeg absolutt best på Ios. Det er jo den store festeøya, men vi gikk som regel hjem før det tok helt av i byen. Fin strand og kjempekoselig by. Og så blir ikke stranda overfylt fordi ungdommene kommer ikke på stranda før barnefamiliene har gått hjem... icon_smile.gif

De hadde også bussturere til sånne paradisstrender, det så veldig deilig ut, men vi var der ikke lenge nok til å få det med oss.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...