Gå til innhold

Familiefoto - antrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ta bilde av meg, min mann og vårt barn på 5 år. Men jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg! Hva er det som gjør seg bra på bilder på veggen i årevis fremover.... jeg har ikke så mye å ha på meg.. kanskje jeg må kjøpe noe nytt? Jeg er 30 år, og har lyst at vi skal være litt pyntet på bildene, men ikke ballkjolestil heller... Det har vi bryllupsbildene til :)

Har dere gode tips? Haster....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker litt besøksklær som jeg trives i hvis jeg skulle tatt bilder. Litt finere enn hverdags og gjerne litt mer pynt, smykker, ørepynt ol. Styr unna sterke farger og mye mønster!

Skrevet

Hvitt er jo tidløst, det kan være fint om dere har hvite overdeler/ skjorter/ bluser e.l.

VI tok bilder i fjor, fotografen anbefalte at vi tok på "gå-bort-klær". Pent, men ikke stivpynta, liksom. Hadde egentlig tenkt å ha lik stil for alle, men fant ut at vi fikk ha på oss det som var oss i 2007.

Skrevet

Vi ble anbefalt at fotograf å ta med et par antrekk, og at sterke farger gjør seg best.. men ikke store mønster.

Uff, er veldig usikker. Jeg kler bedre kjoler enn skjørt, men har liksom bare hverdagskjoler eller pyntekjoler uten stropper osv. Dessuten er de fleste svarte.. og det gjør seg visst dårlig..

Jeg må på shopping i dag tror jeg..

Skrevet

Hvis du vil ha et bilde du kan se på år etter år uten skam ville jeg bedt fotografen om å gjøre et sort/hvitt bilde og fulgt opp med sorte elegante klær. En enkel pen kjole til deg, mannen i dress og barnet i dress eller penkjole. Vær kritisk til deg selv og ikke velg ermeløst hvis armene er slappe og ikke vis frem tykke legger eller fete lår i for kort skjørt.

Og unngå det jeg kaller for "fremtidig familietragedie-smilet". Du vet, den typen bilder som havner i faksimile i avisene dagen etter at far har skutt ned familien og avsluttet med seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...