Gå til innhold

Bestevenn som alltid blander seg

Anbefalte innlegg

Gjest lei venninne
Skrevet

Hei.

Jeg har en venninne som gjennom tre år har vært en av de nærmeste og hun jeg kaller min bestevenninne.

Gjennom alle årene vi har kjent hverandre, har hun alltid vært en skikkelig drama-queen, men i det siste har ting tatt litt av.

Skjer det ting i mitt liv, uavhengige om de er triste eller positive, så snur hun alltidhendelsene slik at det er henne det blir synd på osv.

Et eksempel er for noen måneder siden da det ble slutt mellom meg og min samboer gjennom seks år, som hun naturligvis også har blitt god venn med, så ringte jeg henne ganske fort for å fortelle hva som hadde skjedd og forventet å få litt støtte og trøst. Men hun sa da at hun ikke kunne snakke med meg fordi hun måtte finne ut hvordan hun og min eks skulle fortsette å være venner.

Det er nok den hendelsen jeg ser på som illest, men har prøvd å legge den litt bak meg, fordi hun ble naturligvis lei seg hun også.

Men siden omtrent juli så har ting bare ballet på seg, hun blander seg inn i alt jeg gjør, vi har endel felles venner, og vi prøver å treffes en gang i måneden omtrent, forrige helg kunne jeg ikke være med fordi jeg hadde en annen avtale, men da jeg svarte det på mailen, så skrev hun "Det har du hvertfall ikke, du kan jo være med du!"

(Hun visste da at jeg faktisk ikke kunne, fordi jeg skulle på kino og billettene var kjøpt.)

Et problem vi har hatt opp gjennom årene er det at vi er veldig forskjellige, vi er begge utadvente, men hun har en evne til å overdramatisere ting og hun er veldig glad i oppmerksomhet og er ikke redd for å gjøre noe for å få det.

Jeg merker at disse tingene irriterer meg mer og mer, men prøver jeg å si hva jeg mener og be henne om å slutte å "svare" på mine vegne, så bare avbryter hun meg og lar meg ikke få snakke ferdig.

Hun er en sånn person som ikke kan sitte hjemme en kveld alene og bare slappe av i sitt eget selskap, men må alltid være sosial, noe som er helt motsatt av meg, som synes det er veldig deilig å kunne sitte hjemme en fredagskveld å bare slappe av etter en slitsom uke.

Det kan hende jeg overreagerer, men jeg er veldig lei av alt dette, og begynner å tvile på om det egentlig er "meningen" at vi skal være så nære venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om dere har vokst fra hverandre rett og slett. Synes ikke hun høres urimelig og fæl ut akkurat..

Det at hun sa at du sikkert ikke hadde planer da hun visste du skulle på kino gjør vel ikke noe? Jeg hadde tatt det som ironi jeg, og som litt morsomt kanskje, men hadde da ikke blitt sur på venninna mi fordi om!

Og det verste hun hadde gjort, at hun sa at hun måtte tenke igjennom hvordan du og eksen din skulle bli venner, det gjorde hun vel bare fordi hun bryr seg om deg vel???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...