Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret
Skrevet

Tok hull i ørene på nytt for 7-8 uker siden. For noen dager siden tok jeg de ut og skiftet til nye, det gikk helt fint bortsett fra at den ene øredobber var litt trang å få av. Har så byttet øredobber 2 ganger igjen, og tenkte jeg skulle prøve noen nye i dag på gøy - det skulle jeg ikke ha gjort. Det ene øret gikk greit, så jeg har en øredobb i det, men når jeg skulle ta øredobben i det andre hullet gikk den ikke igjenom, prøvde meg litt frem og tilbake men det funket ikke, og til slutt gikk det litt galt, for jeg tror det ble et sår inne i øret, for det kom litt blod. Har prøvd med is på for å dempe heving, og prøvd så igjen, men jeg får den ikke igjennom. Er ikke blod på når jeg tar den inn nå.

Hva skal jeg gjøre?

Skal til en venninne i ettermiddag, men har ikke mulighet til å få hjelp før det. Kan jo ikke gå rundt å ringe på heller. Men er det for lenge å vente? Er jo litt bekymret med tanke på såret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trykker den hardt igjennom sånn at den går inn, eller du bruker en steril nål. Er ikke verre enn det skjønner du!

Gjest WildRider
Skrevet

Jeg bruker å prøve å stikke den inn bakfra først, i tilfelle det er skikkelig mye puss og slikt som har samlet seg, eller at det eventuelt er litt grodd til. Kanskje noe å prøve? Har hatt hull i ørene i 16 år, har ikke brukt øredobber de siste 8 årene, bare stukket opp med steril nål i blant. NB: IKKE den spisse enden ;)

Skrevet

Trykke igjennom/bruke en nål? Tror jeg skal la vær å prøve det. Hullet er jo der, var jo der for en time siden når jeg hadde øredobben i øret. Har prøvd å stikke inn bakfra, men det ble vanskelig.

Men er det dumt å vente til senere i kveld?

Gjest WildRider
Skrevet
Trykke igjennom/bruke en nål? Tror jeg skal la vær å prøve det. Hullet er jo der, var jo der for en time siden når jeg hadde øredobben i øret. Har prøvd å stikke inn bakfra, men det ble vanskelig.

Men er det dumt å vente til senere i kveld?

Vet du, i fare for å si noe som kan være feil, anbefaler jeg deg heller å ringe salongen du fikk det gjort i, eller en annen salong der det gjøres og spør. Men skal jeg si noe om saken, så tror jeg ikke det gjør noe mer skade. Du bør rense såret med noe pyrisept eller noe, om du har? Om det er sårt altså.

Skrevet (endret)

Er det ikke bedre å la øredobbene være i hullet for en stund (når du har fått dem i) til hullet har grodd, i stedet for å bytte ut hele tiden?

Endret av Gul Nonstop
Skrevet

Hullene hadde grodd de, så jeg skjønner ikke hvorfor det gikk gale nå. Skal ikke bytte på en stund når jeg først har fått disse her i, men jeg mått nesten bytte siden det jeg hadde på fra før av var for lange, ikke noe bra å sove i.

Skrevet

Jeg bruker å bøye opp øreflippen slik at jeg ser hullet bakfra, også stikke det inn den veien.

Du må nok bare bite tenna sammen og trykke den gjennom. Om du venter noen timer så gjør det sikkert ikke så mye, det blir kanskje litt vondere da..

Tåler du de øredobbene du bruker? Jeg tåler kun kirurgisk stål, men bruker av og til andre typer også, da kan det der lett skje med meg om jeg går en dag eller noe uten øredobber. Selv om det er mange år siden jeg tok mine hull.

Skrevet

Har endelig fått den igjennom, prvøde lenge forfra men det gikk bare ikke, så nå er den satt på bakfrem. Skjønner ikke hvorfor den ikke gikk igjennom forfra, menmen.

Gjest WildRider
Skrevet
Har endelig fått den igjennom, prvøde lenge forfra men det gikk bare ikke, så nå er den satt på bakfrem. Skjønner ikke hvorfor den ikke gikk igjennom forfra, menmen.

Hos meg er det fordi det ene hullet er tatt bittelitt skjevt, det syns ikke ellers, men det er litt tungvindt å dytte inn fremmefra, mye enklere bakfra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...