Gjest ts Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Skal lage en oppskrift hvor det står jeg skal bruke "4 stykker saltkjøtt" Hva er dette egentlig? Så står det at man skal koke saltkjøttet til det er mørt i rikelig med vann... Noen som kan hjelpe meg hvilket kjøtt jeg skal kjøpe på butikken og hvor lenge det skal kokes sånn ca...?? På forhånd takk!
venus_ Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Selges ikke det ferdigsaltet i butikkene da? Tror det er lammekjøtt som er mest vanlig å bruke, men oksekjøtt brukes også. Skal vel vannes ut noen time/over natta (står sikkert på pakken). Også skal det kokes i 1-2 timer, avhengig av hvor store stykkene er.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Det står saltkjøtt på pakkene. Eller på skiltene i ferskvaredisken.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Skal lage en oppskrift hvor det står jeg skal bruke "4 stykker saltkjøtt" Kommer an på hva du skal bruke det til. Fårekjøtt er billigere enn lammekjøtt, men må koke lengre, og lammekjøttet er mørest. Nå i disse pinnekjøttider kan du jo også kjøpe det om du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå