Gå til innhold

Chattet på eksamen

Ingy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo lærerene og de på kontorene på skolen som er skyld i dette da, selv om de som chattet burde ha vett nok til å la være de også...

jaja, sånn kan det gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er nok et bevis på at skoleverket "henger etter" når det gjelder IT-uviklingen! :-?

De har brukt alt for mye tid på å sloss MOT denne styggedommen som data er....

De kunne heller brukt tid og energi på å lære seg litt mer....... :roll:

Men - selvfølgelig gjorde disse 4 elevene også en feil.......de jukset!

Og DET er :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for x antall årsiden tok jeg en eksamen ved denne skolen, på data, og da var nettverket nede så vi ikke fikk jukset.. Det var nede på hele skolen. Husker at det tilog med var nede på biblioteket. Var irriterende å ikke kunne surfe når det var it eksamen.. så her må det ha skjedd en forglemmelse bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange som gjør dette til eksamen, men som ikke blir tatt da.. Synes også det er fy at folk jukser, men lærere burde passe bedre på.

Det fikk i hvertfall rettferdige konsekvenser for elevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, jeg ser unger (DRITTUNGER) på irc som spør om hjelp (og snakker med hverandre) under prøver og tentamen, så eksamen forunderer meg ikke.

Allerede når jeg gikk på grunnkurs (ja, det var i 96) hadde vi jo muligheten til å sende meldinger til hverandre når vi satt med tentamen på pc (eksamen i det faget kom jeg ikke opp i, men de kunned et nok der også)

Lærerene henger LANGT BAK!

Alle juksemakerene (og det er maaaaaaaaaaaaaaaaaaange av dem) fortjener selvsagt stryk-karakter. Ja, de reaskjonene som ble gitt disse elevene var flott, slikt skulle vært gjort med alle. Men 99.9% oppdages ikke... Og ungene, de synes det er helt akseptabelt å jukse (ja, jeg kaller dem drittunger når de er så små babyer i hodene sine at de ikke skjønner at individuell eksamen, der skal man ikke snakke med andre....) de leverer lekser de har lastet ned fra internett, de chatter på prøver og eksamen, og de kan antakelig ikke halvparten av det de burde når de får vitnemålet sitt. Hvem taper i lengden??

Skolene burde sette mer inn på å lære seg hvordan de unngår dette. Trekk ut nettverkskabelen i hver pc dersom de ikke skal ha tilgang til nettverket (å ta bort internett hjelper ikke dersom de kan sende meldinger lokalt på rommet...) men skal de ha tilgang til internett, ja da har man tapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Milah

Her har skolen virkelig dummet seg ut. Det er ikke noe problem å hindre internetttilgang under tentamen/eksamen!! Selvfølgelig skulle ikke elevene ha jukset.. Men skolen må ta største delen av ansvaret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Og de som lager broer må ta ansvaret for at folk hopper fra dem?

Ja, nå kom jeg på siden av tema, men... jada, dumt av skolen, men elevene JUKSET MED VITEN OG VILJE, og det er jo DERES FEIL! De kan ikke skylde på skolen for at de selv ikke klarte å oppføre seg!

Skolene må skjerpe seg, men det er ELEVENE som er ansvarlige for at de selv jukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...