Gjest snakk Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Betyr det at man ikke alltid har så mye å prate om i forhold, at man har dårlig kjemi? Hender en del. Slår seg ut spess hvis man skal gå tur, eller noe hvor man må prate over lengre tid. Er det uvanlig, eller mer vanlig? Blir jo annerledes enn å snakke med venninner, som alltid har noe å prate om...
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Stillhet er helt ok så lenge det ikke er "pinlig stillhet". Men å ha noen felles holdepunkter og interesser kan være greit, i løpet av en livstid så har man mye dødtid sammen, og hvis man ikke har noe å snakke om kan det lett bli kjedelig. Syns jeg. Andre er uenige. Velg det du syns passer for deg.
Gjest snakk Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Heller nok litt mot "pinlig stillhet" det jeg prater om. :/ Litt usikker på hva som er normalt her, vet om flere som er sammen med såkalt "stille" mennesker. Så tenker liksom at det bare er det, - at ikke alle liker å prate?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 Noen ganger snakker ikke samboern min og jeg så mye sammen, og det kan føles litt rart av og til fordi vi kanskje ikke er helt synkroniserte. Kanskje han er sliten etter å ha vært sosial hele dagen på jobb, mens jeg vil bable. Også ser vi jo hverandre hver dag... Jeg tror folk kan være forskjellige der. Men vi er ikke så verst på å prate ordentlig om viktige ting, forstår stort sett hverandre godt og har ting å tilføre hverandre i en samtale eller i ulike spørsmål. Nå er ikke vi noe idealpar, men jeg tror ikke man alltid trenger å ha noe å si hverandre når man ser hverandre "hele tiden".
Jade Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 God kjemi... Da flyter samtalen lett, men man kan også være stille sammen en god stund uten at det er "feil" eller pinlig. Men om dere har pinlige pauser, KAN det hende at dere har god kjemi, men bare ikke kjenner hverandre så godt enda, og kan slappe helt av.
Gjest snakk Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Får håpe det. Er jo ikke helt stille hele tiden, er gode samtaler og, men den andre parten er kanskje ikke verdensmester i å opprettholde en samtale hvis jeg først slenger ut ett tema( temaer som det går an å diskutere masse rundt), og da blir det jo litt merkelig...Får noen ganger følelsen av at det er jeg som må lære meg å kommunisere bedre og. Stiller en del spørsmål (helt normalt mye), men kan jo være negativt. Kommer vel litt an på personen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå