Gå til innhold

Musikkonservatoriet/Musikkhøyskolen i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet

Har så utrolig lyst til å søke! Digger studiet jeg går nå, men så er det sangen da...Sukk...

Sanglæreren min sa jeg hadde god sjanse til å komme inn om jeg bare ble litt flinkere på teknikk, men det er jo så skummelt :sjenert:

Noen som har prøvd/går/kjenner noen/vet noe som helst?

Skrevet

Det er jo bare å øve og prøve :) Jeg innbiller meg at det er lurt å tenke over hva du vil bruke sangen til i tilfelle, om du ser for deg å jobbe som musiker og i hvilke(n) sammenheng(er). Men det vet du sikkert.

Jeg kjenner flere som har gått på konservatoriet, og noen trives veldig godt som ansatte orkestermusikere f eks, andre har egne grupper de spiller med og reiser endel, noen tar pedagogikk i tillegg og andr finner ut at de ikke orker det stresset som hører med (med å prestere, øve osv på det nivået?) og har endt med å gjøre noe annet :)

Utover det har jeg egentlig ikke noe råd. Men du taper jo ingenting ved å prøve. Om du ikke kommer inn kan du sikkert få en tilbakemelding på hvorfor.

Skrevet

Søstra mi er utdannet der og jobber som orkestermusiker i dag - bare send meg en PM hvis du lurer på noe, så skal jeg prøve å svare! :)

Skrevet

Bachelor- og Masterutdanningene i musikk ved Norges Musikkhøyskole (NMH), Universitetet i Agder og Universitetet i Stavanger har til felles at de alle vektlegger karakterer fra videregående skole og teknikk ved inntaksprøvene. Der er sikkert andre tilleggskriterier også, dette er kun hva jeg har hørt fra bekjente som har lange utdanninger innen musikk.

Gjest LanaLane
Skrevet
Bachelor- og Masterutdanningene i musikk ved Norges Musikkhøyskole (NMH), Universitetet i Agder og Universitetet i Stavanger har til felles at de alle vektlegger karakterer fra videregående skole og teknikk ved inntaksprøvene. Der er sikkert andre tilleggskriterier også, dette er kun hva jeg har hørt fra bekjente som har lange utdanninger innen musikk.

Hmmm....jeg har bra vitnemål fra vgs, så jeg tror ikke det skal stå på det. Jeg er litt redd for at de bare vil ha operafolk for jeg er ikke noe glad i det. Mer barokk-klassisk stil er det jeg vil synge.

Men alle jeg kjenner som går/har gått der synger slike utrolig pompøse, og i mine øyne bråkete sanger, så jeg e litt skeptisk....

Skrevet
Hmmm....jeg har bra vitnemål fra vgs, så jeg tror ikke det skal stå på det. Jeg er litt redd for at de bare vil ha operafolk for jeg er ikke noe glad i det. Mer barokk-klassisk stil er det jeg vil synge.

Men alle jeg kjenner som går/har gått der synger slike utrolig pompøse, og i mine øyne bråkete sanger, så jeg e litt skeptisk....

Som student til ethvert studie må man favne om flere teoriretninger og empiri. Det gjelder musikk også: man må lære seg flere områder, ikke bare det man liker. Dette gir den enkelte utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...