Gå til innhold

To mellomnavn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Lurte på om noen vet om det er mulig å ha to mellomnavn?

F.eks Kari Marie Normann Olsen, hvor Marie og Normann er mellomnavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurte på om noen vet om det er mulig å ha to mellomnavn?

F.eks Kari Marie Normann Olsen, hvor Marie og Normann er mellomnavn.

Ja, det kan du.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Er du sikker? For jeg prøve å lese på nettet, og jeg synes det virket som man ikke kunne det. Men klarte ikke å finne et konkret svar på det da.

Skrevet
Er du sikker? For jeg prøve å lese på nettet, og jeg synes det virket som man ikke kunne det. Men klarte ikke å finne et konkret svar på det da.

Jeg er ganske sikker. Det finnes da mange folk som har fire navn, hvorav to da blir mellomnnavn.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Det er jo flere som har to fornavn, et mellomnavn og et etternavn. For jeg ønsker å legge til et fornavn til, men ønsker å bruke dett som mellomnavn av praktiske grunner, men har allerede et mellomnavn som er et etternavn, men ønsker ikke å fjerne dette om du skjønner hva jeg mener. Så jeg ønsker altså å ha to mellomnavn, og ikke to fornavn.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

jeg har det. Så ja det er mulig

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Okei, takk for svar :) Leste nemlig at det ikke var mulig etpar steder. Så var redd for at de automatisk skulle gi meg det nye navnet som dobbelt fornavn i stedet når jeg søker.

Skrevet

I det eksempelet du bruker der er både Kari og Marie fornavn. Normann er etternavn og Olsen er etternavn.

Jeg vet ikke om det finnes noe begrensning i antall navn man kan ha, men man bør jo holde seg innen rimelighetens grenser.

Selv har jeg fire navn. To fornavn, et mellomnavn og et etternavn. Det kan til tider være litt mye - spesielt av praktiske årsaker.

Skrevet

Vet om flere som har 3 "fornavn"-navn og 2 "etternavn"-navn samtidig, så det skal gå helt fint :P

Skrevet

Det går helt fint, men det heter ikke mellomnavn.

I eksempelet ditt er Kari 1. fornavn, Marie 2. fornavn Normann mellomnavn og Olsen etternavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...