Gå til innhold

13 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i ei lita bygd som har vært belastet med flere dødsulykker og uvettig bilkjøring.

Jenta mi på 13 år spør om å få lov til å sitte på bil til en 18-årig som kjører runder. Det er flere i hennes alder som får lov hjemmefra , mens jeg sier nei. Til henns store fortvilelse. Hun blir da stående igjen alene. Hun ringer meg å spør hvorfor hun ikke får lov. Veldig glad for at hun respekterer dette. Jeg tilbyr med da å komme å hente henne istedet.

Jeg synes hun er for ung. Redd for hva som kan skje, med så mye fælt som har skjedd i de siste årene. Vet jeg ikke kan nekte henne for evig, men kan vel holde henne unna så lenge jeg klarer.

Får deres 13-åring lov til å henge med 18-19-åringer og sitte på rånebiler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg barn, men jeg synes ikke 13-åringer skal henge sammen med 18-åringer, bil eller ikke bil.

Skrevet
Nå har ikke jeg barn, men jeg synes ikke 13-åringer skal henge sammen med 18-åringer, bil eller ikke bil.

Signerer denne. Jeg har et barn, men han er bare 3 år gammel. Nontheless, 13-åringer har ikke noe med 18-åringer å gjøre. Eller burde jeg si, 18-åringer har ikke noe med 13-åringer å gjøre.

Skrevet

Jeg har også sagt nei. Jeg henter tenåringen min anytime, og skyss hjem fra fest avtaler vi på forhånd. Orker ikke noe usikkerhet mht. hvordan de skal komme seg hjem.

Skrevet

Bil eller ikke bil, en 18 åring og 13 åring har ikke en ting i verden å gjøre med hverandre..........

Gjest Cederic Rueben
Skrevet
Bil eller ikke bil, en 18 åring og 13 åring har ikke en ting i verden å gjøre med hverandre..........

Vel det kommer ann på. Er de i familie så gjør det ikke noe. Er de ikke i familie da gjør det noe

Skrevet
Vel det kommer ann på. Er de i familie så gjør det ikke noe. Er de ikke i familie da gjør det noe

I denne tråden her, så er det vel utrykkelig at de ikke er i slekt, og det er vel det gjesten du siterte baserte sitt innlegg på. By the way, jeg er helt enig. Hadde ikke latt min 13 årige datter råne med 18 åringer.

Skrevet

18 åring, mye ulykker, nei, det hadde jeg forøkt å unngå i det lengste. Men også forklart grundig hvorfor.

Gjest WildRider
Skrevet

Viktig at du forklarer hvorfor, ja. Jeg har ikke barn, men jeg hadde aldri latt min datter på 13 år bli med på noe slikt. Nå er det vinter i tillegg, kanskje veldig glatt og farlig føre i tillegg til alle tidligere ulykker?

Skrevet

Jeg har en 13 år gammel sønn og det hender seg han får lov å "råne" men da bare med en gutt familien kjenner fra før.

Skrevet

Jeg ville sagt nei, så fikk hun eventuelt gått bak ryggen din dersom hun skulle gjøre det.

Selv var jeg råner-babe på videregående og at det gikk bra er et under... For fy flate, for en kjøring!

Å sitte på med rånere etter fest var totalt uaktuelt, og mine foreldre hentet meg faktisk fram til jeg var 18.

Skrevet
Jeg ville sagt nei, så fikk hun eventuelt gått bak ryggen din dersom hun skulle gjøre det.

Selv var jeg råner-babe på videregående og at det gikk bra er et under... For fy flate, for en kjøring!

Å sitte på med rånere etter fest var totalt uaktuelt, og mine foreldre hentet meg faktisk fram til jeg var 18.

Ja jeg regner med at hun vil slutte å ringe å spørre etterhvert, og gå bak ryggen. Men enn så lenge virker det som jeg har litt jeg skulle ha sagt.

Jeg var også selv "rånerbabe" ungdomme, og ja, det var et under at det gikk bra mange ganger. Hadde foreldrene visst, hadde vi nok ikke fått lov til å sitte på hos noen av disse sjåførene hjem fra fest nei.

DERFOR er jeg veldig klar på at hun ikke får lov. Og forklarer henne nøye hvorfor. Hun vet ikke om min fortid som "rånerbabe", og håper det blir en hemmelighet leeenge ennå.

Kommer nok også å tilby meg å være sjåfør i noen år framover ja. Når festetiden starter.

Skrevet

Vet du, jeg syns faktisk du skulle fortalt henne at du har en fortid som "råneberte" selv jeg. Da vet du jo hva du snakker om, og dine argumenter får dermed mye større gjennomslagskraft.

Det er lite mamma har sagt som har fått meg til å tenke mer enn da hun fortalte hvordan hun som 19-åring hadde drukket seg hinsides på hjemmebrent, våkna dagen etter ved siden av en fyr hun ikke ante hvem var, og fant ut en stund senere at hun var gravid. Heldigvis spontanaborterte hun, dette var før abortlovens tid. Uansett, dette hadde betydelig større innvirkning på mitt forhold til alkohol enn formaninger basert på et fornuftsgrunnlag.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke sagt ja til. Både på grunn av kjøringen og forskjellen i alder.

Skrevet (endret)
Vet du, jeg syns faktisk du skulle fortalt henne at du har en fortid som "råneberte" selv jeg. Da vet du jo hva du snakker om, og dine argumenter får dermed mye større gjennomslagskraft.

Det er lite mamma har sagt som har fått meg til å tenke mer enn da hun fortalte hvordan hun som 19-åring hadde drukket seg hinsides på hjemmebrent, våkna dagen etter ved siden av en fyr hun ikke ante hvem var, og fant ut en stund senere at hun var gravid. Heldigvis spontanaborterte hun, dette var før abortlovens tid. Uansett, dette hadde betydelig større innvirkning på mitt forhold til alkohol enn formaninger basert på et fornuftsgrunnlag.

Var du gammel når hun fortalte det da?

Kommer nok til å fortelle henne etterhvert. Men ikke riktig ennå. Hun er ikke kommet dit at hun oppfatter meg som noe annet en som prøver å ødelegge ungdomstiden hennes. :fnise: Selv om hun nok skjønner argumentene mine, er det ikke lett å godta det...

Endret av Egotrippen?
Skrevet

Jeg var vel en 14- 15 år tenker jeg, siden jeg er ganske sikker på at det var før jeg hadde begynt å drikke og ha sex selv.

Skrevet

Problemet er at ved å gjøre det forbudt mister du en hver kontroll når hun nå snart bryter forbudet (for det kommer hun garantert til å gjøre etter hvert). Hvorfor ikke ta deg en prat med disse 18-åringene og prøve å finne ut av hva slags type folk det er? Gjør det klart (på en hyggelig måte) at de er ansvarlige hvis noe skjer med passasjerene deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...