Gjest Gjest_Gjestine_* Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Husker du var aktiv her før sommeren, men har ikke sett deg i det siste. Jeg bare lurte på noe ang trening. Trente du kun styrke, eller styrke kombinert med kardio? Jeg har 5 kg jeg gjerne vil ned, samt bygge litt muskler. Vil fettet som jeg vil ha bort, forsvinne når musklene kommer på plass? Eller må jeg trene kardio i tillegg?
Cognizance Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Kan svare jeg. Om du får mindre fett eller ikke avgjøres av om du spiser mer enn det du forbrenner eller ikke. Styrketrening forbrenner kalorier i seg selv og øker forbrenninga i restitusjonsfasen, men du blir jo også mer sulten. Det lureste tror jeg er å trene 4x4-minuttsintervaller i tillegg et par ganger i uka. Intervalltrening er glimrende for fettreduksjon, pluss at man får veldig bra kondis av det og blir full av energi!
Gjest TS Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Tusen takk for svar! Så lenge jeg spiser færre kalorier enn jeg forbruker, så går jeg ned i vekt, uavhengig av hva jeg spiser? Tror jeg spiser helt normalt: -Havregrøt kokt på vann til frokost -Brød med diverse pålegg (mager leverpostei, skinke, syltetøy) til lunsj -Middagen er alt mulig, men inneholder max 500 kcal. (laks, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, pasta, potet, ris, grønnsaker osv.) -Kvelds, et par knekkebrød, en yoghurt ol. Til mellommåltider spiser jeg frukt, gulrot, yoghurt osv. og daglig inntak er på 1350 kcal. Har første veiing til mandag, så spennende å se om dette funker
Cognizance Skrevet 27. november 2008 #4 Skrevet 27. november 2008 (endret) Tusen takk for svar! Så lenge jeg spiser færre kalorier enn jeg forbruker, så går jeg ned i vekt, uavhengig av hva jeg spiser? Ja. Spørsmålet er hva slags kosthold som gjør dette lettest å gjennomføre for deg. Mest sannsynlig består det ikke av loff og sirup. Oi 1350 kalorier er sannelig ikke mye! Sikker på at du teller riktig? Brød for eksempel inneholder mengder med kalorier. Skal du bygge muskler må du spise mer enn det der, spesielt mer protein. Bra du spiser litt laks slik at du får i deg det sunne fettet. Lykke til! Endret 27. november 2008 av Cognizance
Gjest Bolledeig Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Husker du var aktiv her før sommeren, men har ikke sett deg i det siste. Jeg bare lurte på noe ang trening. Trente du kun styrke, eller styrke kombinert med kardio? Jeg har 5 kg jeg gjerne vil ned, samt bygge litt muskler. Vil fettet som jeg vil ha bort, forsvinne når musklene kommer på plass? Eller må jeg trene kardio i tillegg? Hei Tar spm i rekkefølge jeg; Jeg trener kun styrketrening, enkelt og greit fordi det er slik trening jeg liker, og siden kontinuitet er så viktig for gode resultater, gjorde jeg det jeg selv syntes var kjekt... Fettet har ikke noe med verken styrketrening eller kardio å gjøre. Fettet forsvinner når du forbrenner flere kalorier enn det du spiser. På et så stort kaloriunderskudd vil du nok ikke klare å BYGGE muskelmasse, men de musklene du allerede har blir mer synlige fordi underhudsfettet ble mindre. Økt muskelmasse øker forbrenningen, men som sagt, det vil være svært vanskelig å oppnå med det matinntaket der Jeg har forøvrig ikke de samme erfaringene som Cognizance mtp. sult og trening, jeg blir skrubbsulten av lav-moderat intensiv kardiotrening, mens tung vekttrening demper apetitten. Men igjen, her må du se hva som funker for DEG. Bare å spørre om noe mer hvis det var noe du lurte på!
Gjest TS Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 Så koselig å få svar! Jeg meldte meg inn i vektklubben, og der fikk jeg opp at jeg skulle spise 1350 kcal daglig, for å gå ned de 5 kg. Jeg teller veldig nøye (spiser lettbrød, til deg ovenfor). Jeg er ikke interessert i veldig store muskler, men få de litt mer definert. Er ikke så sikker på om jeg har noe særlig til muskler ;P Jeg er uendelig svak! Har vekter her hjemme, som jeg trente med på tirsdag. Hver av de er på 2,5 kg. Trente biceps og triceps med 3*15, og da var jeg helt skutt! Tenkte å trene styrke annenhver dag, men må vente til stølheten dabber av. Jeg trente en del kardio i forrige uke, og magen romlet konstant. Da klarte jeg ikke holde meg innenfor 1350 kca. Så hva er best? Å trene mye, og dermed spise mer, eller å ikke trene og klare holde seg innenfor de 1350 kcal? Sikkert vanskelig å svare på på andre sine vegne. jeg vil så gjerne ha rumpe og lår av stål. Hehe. Har du troa?
Gjest fragment Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 Det å få definerte muskler når man er jente er vanskelig. For det første må man i større grad enn gutta trene hardt og målrettet for å bygge muskler, og for det andre må man ned i fettprosent for å bli definert. Det er vanskelig, men hvis du er strukturert med treningen og flink med kostholdet kan det gå. Jeg synes 1350 kalorier høres litt lite ut dersom du trener mye. Jeg ville spist litt mer de dagene du er mye i aktivitet.
Gjest Bolledeig Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Enig med fragment. Forøvrig er kanskje måltidssammensetningen kanskje en større årsak til mageromlingen enn selve treningen. 1300 kcal er ikke mye mat, og erfaringsmessig i vektklubben er det vekt på å spise mye karbohydrater, som metter langt mindre enn protein. Prøv å øke proteinprosenten i kostholdet, og se om det hjelper på sulten. Ikke vær redd for å få FOR store muskler. Tro meg, du vil klare å stoppe i tide.
Cognizance Skrevet 7. desember 2008 #9 Skrevet 7. desember 2008 Jeg trente en del kardio i forrige uke, og magen romlet konstant. Da klarte jeg ikke holde meg innenfor 1350 kca. Så hva er best? Å trene mye, og dermed spise mer, eller å ikke trene og klare holde seg innenfor de 1350 kcal? Sikkert vanskelig å svare på på andre sine vegne. Jeg stemmer også for mer trening og mer mat. Trening blir man jo i form av, og det er jo lurere å være i god form enn i dårlig form :-P jeg vil så gjerne ha rumpe og lår av stål. Hehe. Har du troa? Da må du bli venn med knebøy og tunge vekter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå