Gjest Gjest_TrineLise_* Skrevet 26. november 2008 #1 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg har fått en infeksjon etter å ha trukket en visdomstann, og startet i går på en ukeslang hard antibiotikakur. Jeg mener å huske at jeg har lest at man ikke bør trene hardt når man går på antibiotika, men synes det høres litt rart ut. Er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 26. november 2008 #2 Del Skrevet 26. november 2008 Du skal ikke trene når du bruker antibiotika. Jeg trener jevnlig hos fysioterapeut og han ber meg alltid ta treningspaus mens jeg går på antibiotika. Du får antibiotika fordi du har infeksjon. Man skal ikke trene når man har infeksjon. Med antibiotika forsvinner symptomene fort og man tror man er frisk selv om man kanskje ikke er det. Man skal alltid ta kuren ut selv om man føler seg bedre og man skal ikke trene før kuren er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_TrineLise_* Skrevet 26. november 2008 #3 Del Skrevet 26. november 2008 Takk skal du ha for svar! Jeg skjønner at man ikke skal trene når man f. eks. har en halsbetennelse eller noe annet som går utover almentilstanden. Men jeg tenkte kanske det var annerledes når man kun har en betennelse i munnen og kroppen generelt ikke er påvirket. Men jeg vet jo ikke noe om det her så er jo derfor jeg spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miel Skrevet 27. november 2008 #4 Del Skrevet 27. november 2008 Det er ikke skadelig på noen måte å trene når man går på antibiotika. Er enig med Bellatrix i at man ikke bør trene når man er syk, men det er jo ikke du. Et infisert sår gir sjelden særlig nedsatt allmenntilstand, så hvis du føler deg bra nok til å trene, tren i vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 27. november 2008 #5 Del Skrevet 27. november 2008 Det er ikke skadelig på noen måte å trene når man går på antibiotika. Er enig med Bellatrix i at man ikke bør trene når man er syk, men det er jo ikke du. Et infisert sår gir sjelden særlig nedsatt allmenntilstand, så hvis du føler deg bra nok til å trene, tren i vei. Signerer Miel. Jeg har nettopp gått på antibiotika pga. nesten det samme og jeg trente da. Hadde litt småvondt, men formen var fin, så da trente jeg som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miesol Skrevet 27. november 2008 #6 Del Skrevet 27. november 2008 Infeksjon/antibiotika er i seg selv ingen grunn til at man ikke skal trene. Men om man har nedsatt allmenntilstand pga infeksjonen eller medikamentell behandling bør man ikke bruke all energi på trening, men la kroppen få litt ro til å bekjempe infeksjonen. Altså - er det bare en liten infeksjon du har og allmenntilstanden er fin er det ikke noe i veien med å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fysiologi Skrevet 27. november 2008 #7 Del Skrevet 27. november 2008 Du skal ikke trene når du bruker antibiotika. Jeg trener jevnlig hos fysioterapeut og han ber meg alltid ta treningspaus mens jeg går på antibiotika. Du får antibiotika fordi du har infeksjon. Man skal ikke trene når man har infeksjon. Med antibiotika forsvinner symptomene fort og man tror man er frisk selv om man kanskje ikke er det. Man skal alltid ta kuren ut selv om man føler seg bedre og man skal ikke trene før kuren er over. Dette er helt korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå