Idnar Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Etter å ha lest i et par timer forskjellige steder og prøvd det som står der, har jeg ennå ikke fått til å sikret nettet vårt Jeg har lest på siden til D-Link og forstått at jeg skal skrive inn noen tall i adresselinjen.. 192.168.0.1.. når jeg skriver inn dette kommer jeg inn på en side på engelsk som ikke ser ut som den siden d-link viser i bruksanvisningen sin. Og D-link står bare nevnt et par steder. Det virker ikke som om siden har noe med D-link å gjøre.. Mitt spørsmål da.. Kan man gjøre dette på en annen måte? Jeg har lest på noen av trådene som er skrevet av andre her, men får det ikke til!!! Forstår rett og slett ikke noen ting!! Har vurdert å gi opp, men det er ikke helt min greie..jeg VIL få det til!! Hjelp meg!!!! Setter kjempestor pris på svar
lotta80 Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Høyreklikk på nettverksikonet nede i høyre hjørne på skjermen. Velg passord, beskyttelse eller lignende knapp.
Idnar Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2008 Når jeg høyreklikker står det: Koble fra Koble til et nettverk Slå på aktivitetanimasjon Deaktiver varslin av nye nettverk Diagnostiser og reparer Nettverks og delingssenter Trykker jeg på feil knapp?? :klø:
feuerstein Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Jeg har lest på siden til D-Link og forstått at jeg skal skrive inn noen tall i adresselinjen.. 192.168.0.1.. når jeg skriver inn dette kommer jeg inn på en side på engelsk som ikke ser ut som den siden d-link viser i bruksanvisningen sin. Og D-link står bare nevnt et par steder. Det virker ikke som om siden har noe med D-link å gjøre.. Ville ikke vært første gang at D-link ikke har samsvar mellom bruksanvisning og virkelighet. Nøyaktig hvilket modellnummer er det på D-linken din? Når den har en adresse som begynner på 192.168 betyr det at det er en boks hjemme hos deg, så hvis du ikke har flere bokser i nettverket ditt har du trolig havnet på riktig sted.
Gjest Lommerusk Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Idnar Skrevet 27. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2008 Tusen takk for svar! Setter stor pris på det!!!!!!! Jeg har lest det du har skrevet fra før, og dette var en av de mest forståelige "oppskriftene jeg har lest. Problemet er de 3 første punktene.. 1. Resett ruteren din til fabrikkinnstillinger. 2. Finn frem til brukergrensesnittet for oppsett av ruteren via en lokal adresse. 3. Logg inn med standard brukernavn og passord. Hvor finner jeg dette?? :klø: Har virkelig prøvd å finne ut av det!!! Jeg er på jobb nå, men skal prøve på nytt når jeg kommer hjem
feuerstein Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 1. Resett ruteren din til fabrikkinnstillinger. 2. Finn frem til brukergrensesnittet for oppsett av ruteren via en lokal adresse. 3. Logg inn med standard brukernavn og passord. 1. Forhåpentligvis står det noe om dette i bruksanvisningen. Kanskje finnes det et lite hull bakpå ruteren hvor man kan stikke inn tuppen på en kulepenn for å resette, kanskje finnes det andre måter. Oppgir du nøyaktig modellbetegnelse kan jeg prøve å finne ut for deg. 2. Sannsynligvis er dette 192.168.0.1, igjen regner jeg med at dette står i bruksanvisningen. Benytt Lommerusks metode for å sjekke om du er havnet på naboens nett, er du det må du gå på "Trådløs nettverkstilkobling" (hvis du bruker norsk XP) og velge et annet nett der. Forhåpentligvis fremgår det av navnene hvilket som er ditt, en D-link kaller seg gjerne "default" når den ikke er stilt til noe annet, finner du nettverk med navn "Linksys", "Netgear", "Ola Nordmann" etc. er det ikke ditt nett. 3. For D-link burde standard brukernavn være "admin", passord skal stå blankt. Har du en nyere modell kan det være de har endret til noe annet.
Idnar Skrevet 27. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2008 Dette skal jeg jaggu se på når jeg kommer hjem i dag!!! TUSEN TAKK FOR SVAR!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå