Gå til innhold

Når mener dere man kan ta "praten" etter en tid med dating?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kamilla_*
Skrevet

Selv dater jeg en kar, håper i allefall at det er dating vi holder på med ;)

Har vært på hilseren med han i et par år, før vi for ca 6 uker siden startet å skrive til hverandre. Etter et par uker med skriving der møttes vi, og etter det har vi møttes 1-2 ganger i uken. En helgedag og en uke dag..

Vi har fantastisk bra kjemi. Trives i hverandres selskap, tenner veldig på hverandre osv..

Når vet man om den andre vil noe mer..?

Syns ikke dette er så lett, vet jo at det er en prosess man må igjennom uansett dersom man vil ha kjæreste. Men syns det er litt små frustrerende å ikke vite hva han vil, hva som skjer osv..

Vil på en måte si til han at jeg ikke er ute etter en knulle kompis.. Jeg kan se han for meg som en kjæreste.. Liker han veldig godt, og vil si jeg er forelsket.

Men jeg vil vite hva han vil/tenker osv.. Når kan man evt. ta opp slike ting? er redd for å skremme han vekk dersom jeg tar det opp for tidlig.

Han er 32 år, dersom det har noe å si. Han har vært singel en stund også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil påstå det er sånt man slutter å spørre om når man blir voksen. Da vet man det liksom bare. Men dersom du lurer må du bare spørre med en gang, han er 32 og lar seg ikke skremme så lett!

Skrevet

Det er noen, som gjest over skriver, som bare "vet" sånne ting, som da ikke behøver å ha denne praten. Og det er andre som trenger praten. Folk er rett og slett forskjellige ;)

Jeg og min kjære hadde denne praten, og vi kan begge regnes som voksne.

Jeg trengte å vite hva jeg hadde å forholde meg til, og det viste det seg at han og trengte..

Hvis du føler at du trenger å ta praten nå, så gjør det. Gjør det før du evt legger for mye deres relasjon, og han ikke gjør det.

Kanskje går han òg lurer på det samme som deg?

Lykke til :)

Skrevet

Hvis dere treffer hverandre 1-2 ganger i uka og gjør kjæresteting og har gjordt det i 6 uker - da er dere kjærester. Med mindre han er en psykopat eller lagd helt av is er han også følelsesmessig investert - tenker jeg.

Skrevet
Hvis dere treffer hverandre 1-2 ganger i uka og gjør kjæresteting og har gjordt det i 6 uker - da er dere kjærester. Med mindre han er en psykopat eller lagd helt av is er han også følelsesmessig investert - tenker jeg.

Litt hard med å kalle han psykopat vel?

Jeg datet en i 5 måneder uten å få noe følelser for han i det hele tatt. Vi møttes i helger og i løpet av uka, spiste sammen, så filmer sammen, gikk turer osv. Jeg syns ikke jeg er psykopat eller laget av is. Det var så enkelt som at han ikke var riktig person for meg og hjertet mitt visste det :)

Skrevet

Jeg datet en i 5 måneder uten å få noe følelser for han i det hele tatt. Vi møttes i helger og i løpet av uka, spiste sammen, så filmer sammen, gikk turer osv. Jeg syns ikke jeg er psykopat eller laget av is. Det var så enkelt som at han ikke var riktig person for meg og hjertet mitt visste det :)

Hvorfor gadd du å holde på i 5 måneder da? Snakk om å kaste bort tiden sin.

Skrevet
Liker han veldig godt, og vil si jeg er forelsket.

Unnskyld,dette er vel litt småpirk..Men du sier du vil si at du er forelsket..Hadde jeg fått et slikt svar fra typen så hadde jeg blitt veldig i tvil..

Uansett,tror du kan drøye den der seriøse knullekompis eller kjæreste praten. Skjønner du er redd for å bli såret men det er jo alltid en risk å ta når man dater noen og du vil jo fort merke om han bare er ute etter sex.

Er ikke sikkert at han uansett kan komme med noe klart svar på hva det er han vil og hva han føler for deg enda, og kanskje du ender opp med å bli enda mer forvirra.

Gjest Gjest_Kamilla_*
Skrevet
Unnskyld,dette er vel litt småpirk..Men du sier du vil si at du er forelsket..Hadde jeg fått et slikt svar fra typen så hadde jeg blitt veldig i tvil..

Uansett,tror du kan drøye den der seriøse knullekompis eller kjæreste praten. Skjønner du er redd for å bli såret men det er jo alltid en risk å ta når man dater noen og du vil jo fort merke om han bare er ute etter sex.

Er ikke sikkert at han uansett kan komme med noe klart svar på hva det er han vil og hva han føler for deg enda, og kanskje du ender opp med å bli enda mer forvirra.

Jeg ER forelsket! Tenker på han og har lyst til å være sammen med han hele tiden.. Men jeg er av den typen som ikke helt vil slippe alle følelser ut i frykt for å bli såret. Hadde jeg visst at han er på samme vei som meg så kunne jeg slappet mer av og virkelig tillatt meg å være forelsket.

Høres kanskje rart ut?! men jeg har vært uheldig og blitt brent på dette tidligere, har derfor lært meg å ta det litt rolig og ikke stupe inn i noe. Prøver å ha et avslappet forhold til det, men man kommer til en punkt der man vil vite om man er på samme vei rett og slett.

Til: Cognizance

Vi kysser når vi møtes og når vi er sammen. Har spist middag sammen, sovet sammen. Vi har for det meste vært hjemme enten hos han eller meg. Han gir inntrykk av at han liker meg og sier det. Blir veldig tent av hverandre og trives i hverandres selskap. Krysser virkelig fingrene her ;)

Er bare redd det ville skremt han dersom jeg hadde tatt dette opp med han. Jeg vil bare vite om vi er på samme vei.. :klemmer:

Skrevet

Hvis eg var deg, ville eg ha ventet litt til, kansje 1 månde. For hvis han ikke er der du vil han skal være idag, så kommer det il å ødelegge mye for deg. Eg spurte han jeg datet med etter 1,5 månde++ om hvor dette bar seg henne, og han sa han ikke visste, han va ikke helt forelsket. Det har ødelag så mye for tillitten min for han. Ikke hannes feil, men min sikkerhet. Vi ble sammen, men det at han aldri i begynnelsen visste om han ville ha meg, ødela så mye.

Skrevet

Jeg tror uansett jeg ville ha valgt å drøye praten..Jeg skjønner som sagt at du er redd for å bli såret,at du gir mye av deg sev og så viser det seg at han ikke er intr i deg på "den måten"

Men som sagt,om du gir det litt tid og det viser seg at han ikke har de samme tankene som deg så er det ikke fordi at han er ute etter å såre deg med vilje. Dater man så tar man allerede en risk for å sitte igjen med ingenting, og jeg har den oppfatningen av at om man fortidlig tar den seriøse praten om at man er redd for å bli såret osv, så kan fyren bli skikkelig redd for å såre deg og backer kanskje ut eller blir hengende med deg på feil grunnlag.

Du tror det kanskje ikke men jeg vet akkurat hva du er redd for. Har vært igjennom det selv. Nå prøvde jeg derimot å slappe av og ikke ta den alvors-praten og vi har aldri hadd den men nå er vi samboere..

Gjest Gjest_Kamilla_*
Skrevet
Jeg tror uansett jeg ville ha valgt å drøye praten..Jeg skjønner som sagt at du er redd for å bli såret,at du gir mye av deg sev og så viser det seg at han ikke er intr i deg på "den måten"

Men som sagt,om du gir det litt tid og det viser seg at han ikke har de samme tankene som deg så er det ikke fordi at han er ute etter å såre deg med vilje. Dater man så tar man allerede en risk for å sitte igjen med ingenting, og jeg har den oppfatningen av at om man fortidlig tar den seriøse praten om at man er redd for å bli såret osv, så kan fyren bli skikkelig redd for å såre deg og backer kanskje ut eller blir hengende med deg på feil grunnlag.

Du tror det kanskje ikke men jeg vet akkurat hva du er redd for. Har vært igjennom det selv. Nå prøvde jeg derimot å slappe av og ikke ta den alvors-praten og vi har aldri hadd den men nå er vi samboere..

Takk for fine ord!

Sant det at jeg bør drøye praten. Får heller smøre meg med tålmodighet og håpe på det beste. Er bare så vondt og slitsomt å ikke vite hensiktene til den andre parten. :(

Syns det er vanskelig å se etter de tengne som viser at han er ute etter kun å ha seg/flørte osv.

Han sa mye fint til meg i starten, at han liker meg, at jeg var søt osv. men nå er får jeg ikke komplementer av han som jeg fikk. Lurer derfor på om følelsene hans har dabbet av?! Ser han 1 helgedag og som regel 1 ukedag. Hadde han vært forelsket så ville han vel møtt meg mer? Vet han har mye å gjøre for tiden, og er opptatt så jeg får vel bare se hva som skjer videre. Han ringer meg omtrent hver dag, eller jeg ringer han. Så han kontakter meg hvertfall :)

Skrevet

Dette høres mer ut som venne-ting enn kjæreste-ting. Legg til fysisk intimitet i form av ting som klining og sex så - - ville det vært rart om dere kunne holdt det gående så lenge uten å få følelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...