Gå til innhold

Vil noen gi meg et spark bak???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som kunne tenke seg å gi meg et lite spark bak?

Jeg burde egentlig dra til legen i dag for å ta en blodprøve, men jeg kommer meg ikke ivei...

Jeg liker ikke blodprøver! :oops:

Det er greit at de skal ha noe inn i armen min, men når de skal ta noe ut, da har jeg problemer da!!! *sukk*

Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare gå og få det overstått!!! Ikke farlig!! Kom igjen - ut å være flink små-pike!!

*flapper på hodet, og en liten fot i rompen!*

Skrevet

nope - virket ikke! :-? :-? :-?

Skrevet

:o

SE Å KOM DEG TIL DOKTOR!!!!!!!!!!

*FUNKET?!*

Skrevet

*Sparker Chiquita i rompa* Sånn!!! Komme seg av gårde.... Fins alltid verre ting her i livet enn en liten sprøyte. Få d overstått!!!

Skrevet

Nei, det finnes ikke værre ting enn blodprøve!!!!

(ikke som jeg vet i allefall)

rart - jeg klarer fint å se blod og alt det der, men når mitt blod er inne i en sprøyte (blir trekt ut av meg), så får jeg helt "noia".... (med fare for å besvime, og alt det der) :oops:

Skrevet

hmmm....vel, skal du først besvime over litt blod - så er det vel det beste stedet å sige sammen? Og OM du går så har du mange her som er interessert i å høre om ditt blodige sammentreff med en åre...

Ich bin klar!! Kom igjen jente - GÅ!!!!

Skrevet

Så slem du er som gjør narr av meg :wink:

Ok, jeg skal gå - jeg MÅ jo det!!!! *sukk*

Skal gå etter matpausen - tror de er ferdig 12.30, eller noe sånnt...

*grøss*

(og jeg må fylle to glass også) :-?

*s*

(ler av meg selv)

Skrevet

Klart d fins verre ting enn en blodprøve.....når du tenker deg om...

Skrevet
Klart d fins verre ting enn en blodprøve.....når du tenker deg om...

Som hva da?

Kan ikke huske noe jeg

Skrevet

Mens-smerter? Det er vondere enn ett lite stikk?!?!?!?!

Skrevet
Mens-smerter? Det er vondere enn ett lite stikk?!?!?!?!

Vel, du har vel kanskje rett der...

Men det er jo ikke stikket som er "skummelt" - jeg tar gjerne bedøvelser og vaksinasjoner i sprøyteform, men det er at de skal ta UT noe (blod).

Vet ikke hvorfor jeg reagerer på det.

(blod går jo greit å se, så lenge det ikke er på glass)

vel, vel - det spiller jo ingen rolle da - jeg MÅ jo alikevell :wink:

Skrevet

Spør deg selv hvorfor du må ta den blodprøven. (håper det ikke er noe alvorlig) :o

Så spør du deg selv hvor lenge skal du gidde å lure på om det feiler deg noe... og hvor lenge du orker å grue deg til å dra og ta den prøven...

Lykke til uansett :wink:

Skrevet

Blodprøven er for å sjekke hormoner, og stoffskifte, så det er ikke noe kjempealvorlig (heldigvis)

Kunne tenke meg å få den overstått så fort som mulig, men (det er alltid et men) :wink:

Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måte som deg. BLODPRØVE ER DET VÆRSTE SOM FINNES!!! Kjenner meg igjen med beskrivelsen din om at problemet er at det blir tappet blod UT av deg.... Jeg er en person som har lett for å svime av i slike sammenhenger, men det får bare være. Si til doktor at du sikkert kommer til å svime av, så får du legge deg ned, puste dypt og la han gjøre det. Om noen sekunder er blodprøven tatt og du har våknet opp av koma.... :wink: Å besvime på den måten er ikke farlig - det er bare kroppens måte å "ta over" på slik at du kommer tilbake til normalt.. Man har en tendens til å slutte å puste når man er redd, og da får ikke hjernen nok oksygen.

Skulle gjerne vært der og holdt deg i hånda, så kunne vi svimet av i kor!!!

Tenk, hvis du går nå, så kan du slappe av senere på dagen. Hvis ikke du går, må du grue deg enda lenger....

Lykke til!!!

Skrevet

Blodet blir ikke trekt ut, men det renner ut. Lurer på om det er fordi det blir vakum i glassene når de puttes inni den plasttingen.. husker ikke hva det heter :-?

vet ikke om det hjalp for skrekken din men.......

Skrevet

Nei, jeg vet jo at det ikke blir "trekt" ut, men UT skal det alikevell, og det liker jeg ikke :wink:

Nu vel, en kan ikke like alt her i verden!

*klem*

Skrevet

Mange situasjoner hvor ting forsvinner ut av kroppen da. Like redd for å gå på do, kanskje? :P

Og tenk så stolt du blir etterpå. Yay, du klarte det! Og du trenger vel strengt tatt ikke å se på? Mange legekontorer som har masse fine bilder på veggen akkurat av den grunn.

Og hvis du synes det er vondt, så ber du om at de bruker en barnenål, det kjennes nesten ikke. Det gjør de på meg... men det er fordi blodåerene mine kollapser da. Pleier å se ut som den rene sprøytemisbruker etter en tur til legen, fordi de stikker så mye!

KOM DEG UT. Så får du svar på prøver også, og å vite hva som eventuelt er galt, er bra for deg.

Skrevet

Helt enig med dere jeg.. Blodprøver ser skrekkelig.... :evil:

Vi har ikke fått rapport om at prøvetakingen er gjennomført... skulket du???? :sjarmor:

Eller skal vi sende trøsteklemmer til deg... :kysse:

Tenk at noen kan leve av å stikke andre - men hver gang jeg spør om det - får jeg til svar ... "jeg er hvertfall på siktig side av nåla jeg".

Skrevet

Vi har ikke fått rapport om at prøvetakingen er gjennomført... skulket du????   :sjarmor:  

Jeg har skulket :oops:

Men i morgen - SENEST kl 08,30 skal jeg være på legekontoret - da rekker jeg ikke å grue meg så mye på forhånd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...